Gå till innehåll

Snart kan du gifta dig eller tillbringa din smekmånad i rymden


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Bröllop har ägt rum på land, i luften, på och under havet. Snart kan det kanske bli av i rymden också. Det är iallafall vad Sir Richard Branson har beslutat, ägaren av Virgin Galactic.

Den 58-årige miljardären har tänkt sig att organisera en bröllopsceremoni 113 km ovanför jordytan i en första suborbital flygning någon gång under nästa år.

Två par har redan anmält sig; det ena paret planerar ett rymdbröllop och det andra att fira sin smekmånad i rymden.
startrekwedding_080425.jpg
Snart räcker det kanske inte för Star Trek-fans att gifta sig på jorden

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att folk är lite tokiga. Vad är det för fel på en kyrka??

Är man inte kristen så är det mycket fel på en kyrka. ;)

En borgerlig vigsel kan man ha precis hur som helst, och jag hade absolut velat ha en Trek-vigsel. Verkligen minnesvärt! Man måste bara köra fullt ut och be gästerna ha passande klädsel också. Och skåla i Klingon Bloodwine, såklart! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man inte kristen så är det mycket fel på en kyrka.

Asså, nu får du ju ta och ge dig. Detta börjar bli läskigt. Du lyckas nästan ända ner på orden säga det jag tänkt säga. Vulcan mind-meld någon? :huh:

Ang. vigsel i rymden: personligen finner jag det jättecoolt, men tyvärr så har jag redan min Star Trek ceremoni planerad och redo att sättas i verket... Fast först ska jag la hitta någon att gifta mig med, eller?... Fast samtidigt så har jag ju tid på mig då jag "bara" är 17 år (jag börjar faktiskt känna mig gammal, seriöst)

Redigerad av johannalaforge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man inte kristen så är det mycket fel på en kyrka.

Asså, nu får du ju ta och ge dig. Detta börjar bli läskigt. Du lyckas nästan ända ner på orden säga det jag tänkt säga. Vulcan mind-meld någon? :huh:

Ang. vigsel i rymden: personligen finner jag det jättecoolt, men tyvärr så har jag redan min Star Trek ceremoni planerad och redo att sättas i verket... Fast först ska jag la hitta någon att gifta mig med, eller?... Fast samtidigt så har jag ju tid på mig då jag "bara" är 17 år (jag börjar faktiskt känna mig gammal, seriöst)

Delvis Betazoid? :lol:

17 och gammal? Vänta bara tills du är 25 som jag och måste kryssa i en annan ålderskategori när du fyller i papper, då fick jag lite svettningar...

Redigerad av Marvin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vare sig du gifter dig i kyrkan, borgligt, på en sommaräng eller något annat ställe (kristen eller inte) så har jag svårt för de där udda bröllopen. (Klassiska bröllop och dess sermonier och måsten är märkliga nog.) Bröllop i andan av en tvserie eller annan fantasi förstår jag inte riktigt.

johannalaforge berätta på vilket sätt, hur och varför, du skulle villja ha ett bröllop i Star Treks anda? Vad skulle det betyda för dig? vore intresant att veta. (Då kanske jag även skulle förstå dig och andra bättre, som vill ha "udda" bröllop)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unkas: Om man hittar en som delar samma intresse så är det väl kul att detta återspeglas i bröllopet om man nu inte är jättekristen så att det absolut måste vara i en kyrka? Det finns ju bröllop för alla slags specialintressen (i synnerhet i usa) nuförtiden så varför inte ett star trek bröllop? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag skulle kunna tänka mig ett Trek-bröllop är just för att det blir något verkligt minnesvärt. Men jag har också haft funderingar på medeltida tema eller kanske något hippie-betonat. Ens bröllop är ju en chans att komma så nära en fantasi eller dröm man kan. Hellre gör jag något kul som alla kommer ihåg och som jag skulle älska än att ha ett "vanligt" bröllop med vanliga ceremonier bara för att det är tradition. Har aldrig varit mycket för traditioner överhuvud taget. Idag är ju en vigsel i princip bara ett lagligt kontrakt mellan två parter, resten kan man leka så mycket man vill med tycker jag. Det ska ju vara en glädjens dag, speciellt för brudparet, och allt som ökar glädjen är bra!

Redigerad av Marvin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag skulle kunna tänka mig ett Trek-bröllop är just för att det blir något verkligt minnesvärt. Men jag har också haft funderingar på medeltida tema eller kanske något hippie-betonat. Ens bröllop är ju en chans att komma så nära en fantasi eller dröm man kan. Hellre gör jag något kul som alla kommer ihåg och som jag skulle älska än att ha ett "vanligt" bröllop med vanliga ceremonier bara för att det är tradition. Har aldrig varit mycket för traditioner överhuvud taget. Idag är ju en vigsel i princip bara ett lagligt kontrakt mellan två parter, resten kan man leka så mycket man vill med tycker jag. Det ska ju vara en glädjens dag, speciellt för brudparet, och allt som ökar glädjen är bra!

Right on spot.... Vad blir det på svenska nurå? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag skulle kunna tänka mig ett Trek-bröllop är just för att det blir något verkligt minnesvärt. Men jag har också haft funderingar på medeltida tema eller kanske något hippie-betonat. Ens bröllop är ju en chans att komma så nära en fantasi eller dröm man kan. Hellre gör jag något kul som alla kommer ihåg och som jag skulle älska än att ha ett "vanligt" bröllop med vanliga ceremonier bara för att det är tradition. Har aldrig varit mycket för traditioner överhuvud taget. Idag är ju en vigsel i princip bara ett lagligt kontrakt mellan två parter, resten kan man leka så mycket man vill med tycker jag. Det ska ju vara en glädjens dag, speciellt för brudparet, och allt som ökar glädjen är bra!

Right on spot.... Vad blir det på svenska nurå? J.

Rakt på sak, eller mitt i prick, skulle det kunna bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...