Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Frågor? del 2

Recommended Posts

Varför går det inte att komma in på sidan klockan tre på natten?

(ja, jag vet att jag borde sova då, men det gör jag inte)

Jag fick nyligen svar från mitt webbhotell om detta och dom skriver att servern gör en automatisk backup med början 03:02 och framåt, det är alltså inget som är fel utan detta är något viktigt som måste göras.

Jag fick nyligen svar från mitt webbhotell om detta och dom skriver att servern gör en automatisk backup med början 03:02 och framåt, det är alltså inget som är fel utan detta är något viktigt som måste göras.

OK, då vet jag det. Ska inte försöka komma in vid tre tiden längre :)

Iblaand när man ska titta på äldre ämnen, sorterar man ju dem så att man får fler än "de senaaste 30 dagarna". När man gör detta nollställs ämnena, och man är på sida 1. Förssöker man sedan gå in på t ex sida 8, så nollställs sortertaren till 30 dagar igen, vilket gör att man måste ändra den en gång till. Vad beror detta på? Och går det att göra något åt?

Iblaand när man ska titta på äldre ämnen, sorterar man ju dem så att man får fler än "de senaaste 30 dagarna". När man gör detta nollställs ämnena, och man är på sida 1. Förssöker man sedan gå in på t ex sida 8, så nollställs sortertaren till 30 dagar igen, vilket gör att man måste ändra den en gång till. Vad beror detta på? Och går det att göra något åt?

Vad det beror på vet jag inte, men jag har själv råkat ut för det. Det kanske fixas nästa gång jag uppgraderar forummjukvaran.

Vad är det för konstiga glödlampor som nu finns vid på inläggen, och vad hände med den gamla angry-ikonen(den med röda ögon)?

Vad är det för konstiga glödlampor som nu finns vid på inläggen, och vad hände med den gamla angry-ikonen(den med röda ögon)?

Glödlampan i jämte ditt namn visar om du är online i forumet.

Du hittar alla känsloikoner om du klickar på Hjälpkort => Känsloikoner när du skriver ett inlägg, där finns även angry-ikonen och många fler.

skin

jag kan inte byta skin på forumet. när jag ska byta står det bara ett alternativ och det är standard. jag har nu det nya skinet men vill byta till det gammla. hur gör jag? dessutom har mina medelanden som jag har fått från de på forumet försvunnit efter ett problem med att komma in på sidan. jag hade blivit utloggad utan att logga ut eller nått i den stilen. jag frågade peter men han sa att jag skulle skriva det här, jag tror det var här han menade... vad ska jag göra?

skin

jag kan inte byta skin på forumet. när jag ska byta står det bara ett alternativ och det är standard. jag har nu det nya skinet men vill byta till det gammla. hur gör jag?

Tyvärr så finns det bara ett skin förtillfället, det kommer antagligen att dyka upp fler, men jag kan inte säga när.

Ursäkta mig, jag skulle ha informerat om detta tidigare.

dessutom har mina medelanden som jag har fått från de på forumet försvunnit efter ett problem med att komma in på sidan. jag hade blivit utloggad utan att logga ut eller nått i den stilen. jag frågade peter men han sa att jag skulle skriva det här, jag tror det var här han menade... vad ska jag göra?

Anledningen till att dina meddelanden försvann kan bero på att jag har satt forumet till att rensa PM som är äldre än 30 dagar, eller så berodde det på något annat, kan ej säga säkert varför. Tänk på att du inte ska spara viktig info i PM, sådana här saker kan hända.

Om du fortfarande har problem med att logga in, så föreslår jag att du rensar alla cookies från din dator, använd " Radera kakorna (cookies) som detta forum använder" som finns längst ner på förstsidan, testa sen att logga in på nytt.

Hur kommer det sig att det blir olika radavstånd i en del av inläggen?

Det är inte så att det är smilisar i dom inläggen med olika radavstånd, bilderna är lite högre än texten.

Det är inte så att det är smilisar i dom inläggen med olika radavstånd, bilderna är lite högre än texten.

Nejdå. Det är inte det jag menar. Det ändrade sig efter senaste uppdateringen du gjorde, Jocke. Kan iofs kolla om det är samma i IE, eftersom mitt NC är gaaanska ostadigt.

Varför är Quiets inlägg bredare än alla andras?

Jag ser inte att det är bredare?

Varför är Quiets inlägg bredare än alla andras?

Jag ser inte att det är bredare?

Det kan ju vara något med min dator då (17" skärm och 800*600 upplösning), men alla andras håller sig inom "ramen", utom ditt som är lite bredare åt båda hållen.

Men det är bara så när ditt foto är med, som när man läser inlägg. Nu när jag skriver inlägg och inga foton är med så är alla lika breda.

Det är väl inget som stör egentligen, jag bara funderade på varför.

Varför är Quiets inlägg bredare än alla andras? Storhetsvansinne? ;)

Det kan bero på att Quiet har med många knappar i botten på inläggen, alltså ICQ, MSN, Yahoo! osv knapparna. Tabbellerna kan inte bli smalare än vad knapparna är. Kolla det nästa gång och se om det beror på det.

Det kan bero på att Quiet har med många knappar i botten på inläggen, alltså ICQ, MSN, Yahoo! osv knapparna. Tabbellerna kan inte bli smalare än vad knapparna är. Kolla det nästa gång och se om det beror på det.

Det är därför :)

Problem solved.

:klingon: Question: Är relativ "ny" startrek anhängare, finns det inga klingons i voyager avsnitten?

B'Elanna Torres är ju med i alla avsnitt hon är ju 50% klingon. Annars är klingons generellt sett inte med, finns dock ett par undantag typ "Barge of the Dead" i början av säsong 6 och "Prophecy" i mitten av säsong 7. Annars vet jag inte om Klingons är med något mer, nån annan här kanske vet?

I den där vad som komer att hända dom närmaste 15 dagarna är det där ochså om nån medlem kommer att fylla år nån dag inom 15 dagar??

Nej, där visas dom händelser som finns i kalendern under den närmaste 15 dagarna, men eftersom att det inte finns några just nu så står det: "Det finns ingen händelse planlagd i kalendern under de närmaste 15 dagarna".

Födelsedagarna visas som vanligt i den mittersta kolumnen, där det nu står: "Inga medlemmar fyller år idag".

Du kan ju även se hela kalendern, med födelsedagar, genom att klicka på "Visa kalender".

Varför lyser min glödlampa och ingen annans?

Alla som är aktiva just nu eller inom de senaste minuterna har sina lampor "lysande". Ett bra sätt att snabbt få besked på om han som skrev ett svar på min fråga, har varit inne på forat de sista minuterna och därför kan svara på mina PM.

Sedan finns ju självklart listan över aktiva medlemmar på framsidan.

Varför lyser min glödlampa och ingen annans?

Alla som är aktiva just nu eller inom de senaste minuterna har sina lampor "lysande". Ett bra sätt att snabbt få besked på om han som skrev ett svar på min fråga, har varit inne på forat de sista minuterna och därför kan svara på mina PM.

Sedan finns ju självklart listan över aktiva medlemmar på framsidan.

jo jag känner mig ganska aktiv måste jag säga.

Detta forum handlar om Frågor om forat och hemsidorna, men jag dristar mig ändå till att svara dig, då det är ett snabbt svar.

Japp, det fortsätter på söndag. SVT har haft egenheten att hela tiden skriva "del 1 av 26", etc, utan att ange vilken säsong det handlar om. Kanske görs det på andra kanaler och på andra program än just VOY, men det är lite konstigt ändå. På söndag är det dags för den rafflande fortsättningen på Unimatrix Zero. Avsnitten kommer sedan att följa på som vanligt varje söndag och sedan avslutas i februari 2003.

Måste bara varna er allihopa om VGR byter kanal efter sex säsonger(nu alltså) och sänds hädanefter på 1:an, och tiden kommer att variera från vecka till vecka, så kolla tv-tidningen/text-tv :vulcan:

Och så undrar jag hur man gör för att lägga in saker i kalendern (tänkte då närmast på First Contact Day, den 17 april, och nästa år är det ju bara 60 år kvar :) )

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...