Jump to content

Hur många känner du som gillar Star Trek?

Aike
 Share

Recommended Posts

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om jag inte vistades på forumet skulle min vardag vara väldigt fattigt på Star Trek. Men det är väll så det är i Sverige år 2008. Skulle dock gärna träffa någon som nyss upptäckt ST och blivit Trekker. Det skulle kunna ge en nytändning även för mig, då man har någon att se igenom allt med igen, och diskutera med ur nya synvinklar. Har en kompis som jag tittar på ST med, men eftersom vi redan har sett igenom all ST tillsammans mer än en gång, så har det mesta sagts och diskuterats. Men visst tar vi en helkväll med Pizza och en ST-box eller film ibland. :P

• 2 weeks later...
jag har vart ganska ensam, men det roliga är att nu har min flickvän sen ett drygt halvår också fått upp ögonen för star trek:d (hon har umgåtts för mycket med mig)

Så just nu håller vi på och tittar igenom mina dvd boxar vilket är riktigt trevligt:)

lätt att svara på i mitt fall...0 st.. :blink:

lessen blev knäppt där..men nu vet jag hur det funkar :rodna: *rookie*

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Att gilla Star Trek betyder snarare att man är smart, mindre intellektuella människor har ofta svårt att sätta sig in i en så annorlunda värld som Star Treks så du ska verkligen inte ta till dig av att folk tycker att det är puckat.

Jag håller inte med. Ett Star Trek-intresse behöver inte ha något med vare sig högre eller lägre intelligens.

Att gilla Star Trek betyder snarare att man är smart, mindre intellektuella människor har ofta svårt att sätta sig in i en så annorlunda värld som Star Treks så du ska verkligen inte ta till dig av att folk tycker att det är puckat.

Jag håller inte med. Ett Star Trek-intresse behöver inte ha något med vare sig högre eller lägre intelligens.

Star Trek bjuder på så mycket att det kan intresera och underhålla många. Ren underhållning med bra karaktärer, vetenskapliga teorier, filosofiska ideer, moraliska verderinga och dilemman. Och ändå är det på ett sätt som är relativt lätt att greppa.

Vissa ser säkert ST för att det är underhållande karaktärer, medan andra gillar att det är teknologisk serie. Vissa gillar båda sidor.

Jag gillar alla aspekter, och ser ST som en stor utopi om framtiden och människan. Precis som Platon skrev om en utopi, precis som Atlantid är en utopi, är också ST en utopi, fast i tv-serie-format.

Star Trek bjuder på så mycket att det kan intresera och underhålla många. Ren underhållning med bra karaktärer, vetenskapliga teorier, filosofiska ideer, moraliska verderinga och dilemman. Och ändå är det på ett sätt som är relativt lätt att greppa.

Vissa ser säkert ST för att det är underhållande karaktärer, medan andra gillar att det är teknologisk serie. Vissa gillar båda sidor.

Jag gillar alla aspekter, och ser ST som en stor utopi om framtiden och människan. Precis som Platon skrev om en utopi, precis som Atlantid är en utopi, är också ST en utopi, fast i tv-serie-format.

Jag håller helt med. Från mitt perspektiv så är det precis vad ST är. Men för många så är det bara underhållning, en såpa i rymden med lite häftiga specialeffekter. Bland oss som är "hardcore fans" (som man ändå måste beteckna oss som är så aktiva i vårt intresse att vi diskutterar det på en ST sida som den här) så är det antagligen flertalet som ser det på det sättet, men bland den stora massan som får ST (och annan SF) att gå runt ekonomiskt så tror jag inte de djupare insikterna är lika vanliga.

Guest susdan74

Många i min umgängeskrets tycker om Star Trek. Fast det är inte det som har fört oss samman. Så jag måste nog säga att jag har väldigt få som inte gillar Star Trek i någon utsträckning. Det är trevligt att ha många man kan samtala med om Star Trek och ordna privatvisningar av filmer och utvalda avsnitt ibland. :)

• 2 weeks later...

Har en kompis som gillar star trek. Lite konstigt när han hela tiden klagar på DS9 ex inte blir bra förens i 3e sesongen (min favo serie) och enterprise som är helt urkass. Blir väldigt sne på honom då han inte änns har sett några avsnitt av dessa.

Men iaf gillar han TOS och STNG.

• 1 month later...