Gå till innehåll

Var finns ni alla?


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

Jag undrar lite stillsamt, som vanligt, om det finns någon mer än jag som är Star Trek-tokig i Kalmar? Då tänkte jag fråga varifrån ni alla kommer. Jag kan tänka mig att det finns en viss övervikt på storstäderna men då inte så många har skrivit i bostadsort i sina profiler är det svårt att veta. <p>Själv är jag alltså från Kalmar där jag även arbetar. Gillar Voyager bäst men måste medge att även Deep Space Nine och Generations är fascinerande. Har dock aldrig fixat Originalserien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag bor i ett litet samhälle som heter Limmared, som ligger ungefär 3 mil utanför Borås. Jag arbetar på Sveriges enda stora glasbruk som ligger här, REXAM Limmareds Glasbruk.

Själv gillar jag alla Star Trek serierna. Har alla Voyager filmer fram till 6.8, har även börjat samla på DS9 och TNG. Jag samlar även på lite ST prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer från och bor i Västra Götaland. Lever och verkar tills vidare i Skövde.

Peter

Håller med dig om TOS. Den har sin relevans som grunden till hela Star Trek och var säkert vågad för sin tid (ex. rasblandning) men i fråga om intrig och inlevelse är Voyager något speciellt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småställerna vinner nog. Jag är från Stigtomta ca 2,5 km nordöst om Nyköping.

Jag har mest sättt Voyager och ca 20 avsnitt från TNG, 10 -15 st från orginal serien men inga från DS9 och jag tycker att TNG är bättre än Voyager. För övrigt tycker jag att Voyager är lite "Star Trek Light"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael

"Star Trek Light"? I och för sig har serien någonstans kommenterats som lågintellektuell actionserie, men det är väl att ta i, eller?

Voyager har en charm, en intrigskärpa som ofta saknades i TNG. Denna var totalt frånvarande i DS9, så jag såg något avsnitt, och tittade aldrig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med om att det är lite för lite action i bland. Det finns dock avsevärda höjdpunkter i serien, speciellt under säsong 4-6. Ni som inte har sett det än har något att se fram emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag ser att vi har fått en ny medlem från landsorten. Denn gång är det ulric som kommer från Vagnhärad. Välkommen!

Här tror man att Storstäderna skulle dominera, så blir det i stället så att i princip alla kommer från mindre städer och orter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis upptäckt att Voyager går på svt. innan var jag bara inne på TNG och orginalserien. Sen slutade ju femman sända dessa.

Men nu börjar personalen på marilyn video här småle när jag kommer med mina Voy.-avsnitt.. ;-P

//Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en, av mig tidigare citerad, Sev Trek-serie finns denna ungefärliga diskussion:

"Men, Captain, varför skickar vi inte lägre officerare på detta farliga uppdrag"

"Jo, för de skulle bara dö och vi har inte råd med att fler dör"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...