Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Var finns ni alla?

Recommended Posts

har vi inte redan sagt det?? eller menar du mer exakt?

Hallsberg bor jag i om nu nån missat det :) inte för att nån vet var det ligger men ändå...

Vad jag menar är att det finns många som inte har presenterat sig i detta inlägg. Jag tänkte att det kanske är fler som vill göra det.

Ella:

Bor mest peroner i södra Sverige, om man räknar med hela landet, men om man räknar från ugnefär stockolm och neråt så är det som du säger...

Tjena,

Tyckte att det var dags att ni fick in några boråsare på sidan, so here I am.

"Borås! 100 000 invånare.

Storstadens utbud, småstadens närhet.

Föregångare i miljöfrågor. Entreprenörsanda. Högskola, stadsteater, museer. Grönska.

Billigt att bo, billigt att handla.

Snabba kommunikationer. Service! Handelsstaden Borås."

Taget från Borås hemsida........förklarar väl allt =)

Själv är jag en stor Tim Russ-###, Voyager står helt klart högst upp på min lista, men TNG är inte helt fel heller. Har precis beställt alla Star Trek filmer, borde väl bli en upplevelse.

Jag bor i Onsaala på den där halön under Kungbacka, under Göteborg (söder).

Jag gillar ochså Tim Russ.

Jag är lite för liten och lite för fattig för att köpa in andra serier än dom som går på TV. Jag har bara sett First Contact och en annan kommer inte håg va den hette. Ochså Voyager, missat några avsnitt men sett från första avsnittet.

Ni är välkomna till någon av treffarna i regionen. Då kanske man kunde få det fullsatt dessutom :)

Problemet för många är att man då också måste vara medlem i någon av Star Trek-föreningarna.

Det borde väl vara det idealiska, eller hur? För om man tänker efter, hur mycket har vi gemensamt egentligen. Det är ju Star Trek, och sedan är det inte mycket mer... (Det behövs väl inte mer, för den delen...).

Därför är ju en treff med möjlighet att titta på filmer och avsnitt ur Star Treks historia, idealisk.

Verkligen.

Men jag tänkte, hur mycket kostade det i inträde på era treffar? Du nämnde 10 kr. tidigare..

På WCT´s treffar på Draken här i Göteborg kostar det 100 kr i medlemsavgift (1 år) plus 200-100 kr. i inträde.

Och om man kommer in på era treffar med WCT-medlemskap så är det ganska idealiskt för mig. :)

Hur går det med er andra?

Tågbiljett är inte himlans dyrt, inte härifrån till Helsingborg i alla fall, Ca 200 kr för enkel-biljett.

Kolla SJ´hemsida

http://www.sj.se för biljettinfo.

Men, det blir en senare fråga.

Vad tycker ni?

På TSS-treffarna brukar det inte vara lika många som på Draken. Det normala verkar vara (jag har bara varit med en gång) ett 20-tal personer. Storleken på lokalen brukar vara för detsamma.

I Växjö den 20/10 handlar det om Artificiell Intelligens (Data, etc) och temat i Ronneby den 8/12 är inte bestämt än. Växjö är väl mer centralt för de flesta av oss, i sådana fall. Förra gången det var träff i Växjö, var det fritt inträde. Om ni tittar på http://www.fukt.bth.se/tss/Traffar/program_20010331.shtml så ser ni vägbeskrivning till den förra träffen, i mars. Medlemsavgiften är 100:-. Du behöver dock bara vara medlem i en ST-förening för att få gå till alla.

Växjö låter helt ok, frågan är om vi inte ska skjuta det lite på framtiden. Så att alla kan komma samtidigt menar jag. Jag är inte i Växjö ofta direkt. ;)

Egentligen är det väl mest en fråga om vilja... Vill man, så går det mesta. Det kan vara lite svårare ibland bara. Själv tackar jag ju inte nej till "a fistful of Data´s" under en dag ;)

I Växjö är det bara en gång per halvår, men vi har också träffar i Helsingborg, Ronneby och Malmö. Sedan kan vi ju bestämma träff vid någon WCT:s treffar i Göteborg, också.

Vi kan ju bestämma att vi gör det någon gång på det nya året?

Vi tar det nån gång under nästa år tycker jag, men är datum för de treffarna redan bestämda? Bäst skulle ju vara om vi fick ett datum nu, som vi prånglar ut direkt. Då kan alla boka in direkt.

Helsingborg är antagligen smidigast för oss som åker tåg. :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...