Gå till innehåll

Star trek ny serie vilken tid utspelas den på?


startrek92

När?  

14 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Före Enterprise
      0
    • mellan av enterprise och tos
      0
    • efter tos
      1
    • mellan av tos och tng
      2
    • efter Tng
      11


Rekommenderade inlägg

Alltså dehär är bara en fråga om det skulle nångång komma en ny serie :rolleyes:

Juu jag skulle gärna se nånting som skulle vara mellan tos och tng

nånting var skeppet Enterprise B eller C skulle vara,Kanske en äventyr med kapten Harriman?

Eller med en ny capten på enterprise C :) . Ja nog skulle det vara fint ochså med en äventyr med kapten på enterprise F! :)

Er tur

Redigerad av startrek92
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag en under TNG skulle vara festligt :D Visst, jag har inget problem med de andra tidsperioderna, men jag tycker TNG lätt vinner när det gäller teknik och utseende. Sen tycker jag att deras uniformer är waaaay snyggast :lol: TNG's tid är helt enkelt perfekt enligt mig, så jag hittade inte direkt något überpassande alternativ i omröstningen. Därför valde jag att för tillfället inte lägga min röst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga en sak. Oavsett när i tidslinjen de väljer att placera en ny serie så hoppas de ger sjutton i att hantera tidsresor som de gjorde bland annat i ENT, TNG och VOY. Tidsresor rätt hanterat är ypperlig dramaturgi, men när det börjar används slentrianmässigt eller som en genväg av lata manusförfattare, som alltför ofta hänt i ST, så kan det kvitta.

Ärligt talat, jag slipper gärna tidsresor helt i ST. Men om de måste användas ska deras komplexitet utnyttjas till fullo och inte vara en enkelt trick för att möjliggöra shipping eller skyla över missar i kanon.

Redigerad av Schran
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga en sak. Oavsett när i tidslinjen de väljer att placera en ny serie så hoppas de ger sjutton i att hantera tidsresor som de gjorde bland annat i ENT, TNG och VOY. Tidsresor rätt hanterat är ypperlig dramaturgi, men när det börjar används slentrianmässigt eller som en genväg av lata manusförfattare, som alltför ofta hänt i ST, så kan det kvitta.

Ärligt talat, jag slipper gärna tidsresor helt i ST. Men om de måste användas ska deras komplexitet utnyttjas till fullo och inte vara en enkelt trick för att möjliggöra shipping eller skyla över missar i kanon.

Jag håller med du! :) Hata reset-knapps-slut!! Om de skall ha tidsresor så får de göra som de gjorde i "the voyage home" eller "first contact" där tidresorna inte var med för att ge manusförfattarna ett enkelt slut, utan för att ge handlingen en annan miljö än den vanliga Star Trek-miljön...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga en sak. Oavsett när i tidslinjen de väljer att placera en ny serie så hoppas de ger sjutton i att hantera tidsresor som de gjorde bland annat i ENT, TNG och VOY. Tidsresor rätt hanterat är ypperlig dramaturgi, men när det börjar används slentrianmässigt eller som en genväg av lata manusförfattare, som alltför ofta hänt i ST, så kan det kvitta.

Ärligt talat, jag slipper gärna tidsresor helt i ST. Men om de måste användas ska deras komplexitet utnyttjas till fullo och inte vara en enkelt trick för att möjliggöra shipping eller skyla över missar i kanon.

vad menas med "slentrianmässigt" ? och "shipping" ? aldrig hört de orden förut .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det skall vara långt efter TNG av en simpel anledning: Star Trek har alltid stått för teknisk innovation. Hur många gånger har vi inte hört inflytelserika uppfinnare - som han som uppfann mobiltelefonen - säga: "Jag fick idén när jag såg på Star Trek". Så bort med alla prequels och annat nostalgiskt tjafs, som bara reducerar Star Trek till en såpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste hålla med om att det fins mycket sanning i det du säger. När ST "började igen", med TNG, så hade man flyttat fram historian och kom med många nya finesser. Exempelvis Holodeck. DS9 och VOY som följde efter TNG byggde egentgligen bara vidare på TNG. Görs det nu en ny serie bör den komma med inovativa ideer som kan inspirera nästa generation av forskare. Det är faktiskt en stor del av ST att tekniken ska ligga en bra bit bortom vad vi i dag tror är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad att en eventuell ny serie kommer att utspelas efter TNG/VOY/DS9. Att den ska utspelas i en tidigare tidsera än ovannämnda är högst otroligt..det säger nästan sej själv..ämnet är för uttjatat för att köras i flerar år(om man inte tillhör dom allra mest inbitna kanske).

Onwards! Engage!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste hålla med om att det fins mycket sanning i det du säger. När ST "började igen", med TNG, så hade man flyttat fram historian och kom med många nya finesser. Exempelvis Holodeck. DS9 och VOY som följde efter TNG byggde egentgligen bara vidare på TNG. Görs det nu en ny serie bör den komma med inovativa ideer som kan inspirera nästa generation av forskare. Det är faktiskt en stor del av ST att tekniken ska ligga en bra bit bortom vad vi i dag tror är möjligt.

Exactamundo! Jag vill se vad Star Trek-folket kan komma på för roliga gadgets som kan tänkas finnas 100 efter TNG, och som kan inspirera forskare att skapa dem.

Tänk bara på mobiltelefonen, som jag nämnde tidigare; när TOS kom ut, och Kirk tog fram sin Communicator, så var det så mycket Sci-fi, så långt i framtiden, så overkligt och ouppnåeligt, och fascinerande! Men en man tänke; "hey! det där borde faktiskt gå att lösa!" och nu står vi där 40 år senare, och varannan människa på planeten äger en "communicator"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...