Gå till innehåll

Stargate Universe


Lorien

Rekommenderade inlägg

Såg lite av ett Stargate Universe avsnitt för någon månad sedan eller något. Tyckte inte att det var så bra. Jag har sett mycket bättre Stargate avsnitt.

Då rekommenderar jag att du sätter dej ner och kollar på ett av dom nya avsnitten. Serien har blivit mycket bättre. Problemet är att man inte får tänka att det är Stargate man kollar på. För SGU är mycket olik dom andra två stargate serierna men det gör den inte dålig, utan bara annorlunda (från stargate serierna). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag gillar egentligen den här serien bättre än SG1 och SGA. Det är en serie som man måste se allt i kronologisk ordning för att förstå något alls. SG tidigare han man kunnat se lite sporadiskt och handlingen har inte varit så komplicerad. SGU är mörkare och mer drama i rymden, som nya Battlestar Galactica.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Gillar inte dem andra Stargate, men denna är annorlunda och funkar bra mkt. bättre tycker jag. Dock håller jag med om att musiken suger. Väntar styggt på säsongsavslutande del 20. Blir bara bättre och bättre denna serie tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
  • 4 månader senare...

Jag kan personligen säga att jag inte är förvånad att de la ner serien efter bara 2 säsonger, jämfört med SG-1 och Atlantis har Universe känts som en besvikelse. Det är i princip inga aliens och de besöker knappt några planeter, kan förstå de ville skapa en serie som skiljer sig från SG-1 och Atlantis men för mig känns det som om de har tappat själva grejen med Stargate mycket i nya serien. Jag har dock följt den för att verkligen ge den en chans och tidsvis har jag faktis ibland kännt att jag faktis ser fram emot nästa avsnitt. Dock känns det ibland som att när det börjar bli spännande så insisterar de på att ta död på storyn.

Till exempel i säsong 2 avsnitt 7 "The Greater Good" så tar de död på Ginn vilket i min mening var ett stort misstag. Tyckte den karaktären gjorde mycket för just utvecklingen av Eli's karaktär. Hade personligen gärna sett att Ginn fortsätter vara med och att de hade vävt in hennes karaktär med i handlingen.

Även lite synd att Young är gift för det förstår lite oskyldigheten i attraktiken mellan honom och T.J. Blir inte på samma sätt som det var mellan Jack och Sam i SG-1m utan deras känslor för varandra bli ju mer fel för att han är gift och var otrogen mot sin fru.

Något som däremot kan vara roligt med Universe är faktis att de använder sig av mer modern musik s?? att säga, hört en hel del bra låtar genom avsnitternas gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast å andra sidan är det intressant med karaktärsutveckling under pressade förhållanden och upptäcksutflykter på det enorma skeppet och olika planeter. SG1 och SGA är mer actionserier medan SGU känns mer som scifidrama. Musiken är nog det som jag uppskattar minst då det oftast är utfyllnad och är rätt långt från min musiksmak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast å andra sidan är det intressant med karaktärsutveckling under pressade förhållanden och upptäcksutflykter på det enorma skeppet och olika planeter. SG1 och SGA är mer actionserier medan SGU känns mer som scifidrama. Musiken är nog det som jag uppskattar minst då det oftast är utfyllnad och är rätt långt från min musiksmak

Jag skulle inte klaga om de bara plockade upp hastigheten lite. Är ju bra de satsar mycket på att man ska få se karaktärsutvecklingen, men jag skulle inte tycka serien försämrades tog det några fler avsnitt att få se den utvecklingen. Skulle ge så mycket plats för lite mer att hända. Sen känns det ibland som om när det börjar ske spännande karaktärsutvecklingar händer något i serien som "förstör" det och man är tillbaka igen som ruta 1. Tyckte som det var synd de gjorde sig av med T.J's barn, i Atlantis tyckte jag inte det försämra storyn av att Teyla fick barn. Hade inte haft något emot hade de fortsatt på den storyn så man får se om Young skulle växa in i rollen som far.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där håller jag med. Det skulle varit intressant att se hur besättningen skulle tagit sig an uppdraget att låta ett barn växa upp. Svårigheten är bara att barn växer rätt snabbt så man kan inte ha samma tidsplan som man har nu i Stargate universe eftersom det inte skulle fungera med den ev barnskådespelarens tillväxthastighet.

tycker fortfarande man skulle använda stenarna på ett bättre sätt. Att komma hem på shore leave verkar inte vara ett effektivt sätt i denna fas av äventyret. De avsnitten har dessutom för slött tempo. Bättre att bygga handlingen på friktioner på skeppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När de använder sig av riktigt små barnskådespelare brukar de väll ha rätt många olika? sen brukar väll tvillingar vara rätt vanliga bland yngre. Sen så såg man som inte Teylas barn så ofta, så de kunde ju haft något liknande. Jag tror att bara ha att barnet existerar, även om du inte ser det så ofta, hade kunnat påverka besättningen intressant.

Jag tyckte det mest verkade konstigt det där med stenarna om man ser på Young situationen. Han har sex med sin fru, fasten det inte är hans kropp. Är som ingen tanke där hur det ska vara för Telford att Young använder hans kropp till sånt. Hade som dig gärna sett man använder stenarna på ett bättre sett och haft mer som sker på skeppet och inte på jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...