Jump to content
Sign in to follow this  
Lorien

Stargate Universe

Recommended Posts

Hm jag trodde annars att Ronan var atlantis reincarnation av Tealc och att Teyla är Sam. J.

Vad har Sam och Teyla gemensamt förutom att de båda är kvinnor? SG-1 träffade Teal'c i pilotavsnittet och han joinade sedan teamet, likadant med Teyla i SGA.

Ronon visade sig först i säsong två och är mer lik Teal'c som karaktär, men jag vill tro att de tog in Ronon just för att han är mer lik Teal'c än vad Teyla är. Teyla är nog den mest ointressanta utomjordingen i tv-historien. I min mening är Ronon roligare, kanske för att han är mer lik Teal'c...

Vad jag menar är snarare att både sam och teyla är där för att vara kvinnlig fägring. Sam är ju visserligen sg1s mckay i mångt och mycket och det kan ju inte teyla anklagas för att vara men jag tror ändå att båda är där för att vara de vackra kvinnorna i serien som alla män faller pladask för. Och jag slår vad om att vi hittar en liknande roll i universe. J.

Vad jag menar är snarare att både sam och teyla är där för att vara kvinnlig fägring. Sam är ju visserligen sg1s mckay i mångt och mycket och det kan ju inte teyla anklagas för att vara men jag tror ändå att båda är där för att vara de vackra kvinnorna i serien som alla män faller pladask för. Och jag slår vad om att vi hittar en liknande roll i universe. J.

Det är sannerligen en tragisk tanke att kvinnorna skulle vara med endast som kuttersmycke. Tycker dock att både Sam och Tayla har vissat i sinna roller att de är mycket mer än det. Sedan hoppas jag alltid att det fins en god fördelning mellan mannliga och kvinnliga roller. Det är alltid posetivt.

Här har ni dom, bilder och allt:

RobertCarlyle.jpg

Robert Carlyle

som Nicholas Rush

JustinLouis.jpg

Justin Louis

som Everett Young

BrianJSmith.jpg

Brian J. Smith

som Matthew Scott

AlainaHuffman.jpg

Alaina Huffman (Alaina Kalanj)

som Tamara Johansen

DavidBlue.jpg

David Blue

som Eli Wallace

ElyseLevesque.jpg

Elyse Levesque

som Chloe Armstrong

JamilWalkerSmith.jpg

Jamil Walker Smith

som Ronald Greer

Ming-Na.jpg

Ming-Na

som Camille Wray

LouDiamondPhillips.jpg

Lou Diamond Phillips

som Telford

Jag är ett STORT SG-fan, men om jag ska vara ärlig så tror jag inte helt och fullt på den här serien. Jag kommer ge den en ärlig chans, självklart, men jag tycker inte man ska dra ut på saker alltför mycket.

15 säsonger räcker för en franchise, bättre att jobba på något nytt i stället.

Det verkar i varje fall inte som om alla skådisar skulle kunna ställa upp i high school musical 3 vilket är skönt. Tvärtom verkar det vara en blandning av åldrar, kön och utseende ungefär på samma sätt som tidigare. Men man kan ju göra mycket med masker så den som lever får se. J.

Från början var planen att det skulle komma ut en Stargate Universe-film för TV i februari i år, egentligen som en pilot/dubbelavsnitt, men vad hände med det egentligen? Är allt uppskjutet till oktober nu?

Det är en SG-1 film och en SGA film på gång just nu... undrar om någon av dem är en prequel till den nya serien?

Vad är det för SG1 film? Den har inte jag hört något om. Om du tänker på Continium eller The arc of Truth så har de redan kommit sen en tid tillbaks.

Som jag har förstått det (och jag har tyvärr inte en direkt källa för tillfället) så skulle SG1- och SGA-filmerna inte vara kopplade till SGU på något vis. Däremot kan man väl tänka sig att det finns s.k. cameo-tillfällen för samtliga serier för att få det att verka som att SGU-teamet egentligen alltid har funnits med i arbetet kring Stargate Command...

Det är en SG-1 film och en SGA film på gång just nu... undrar om någon av dem är en prequel till den nya serien?

Vad är det för SG1 film? Den har inte jag hört något om. Om du tänker på Continium eller The arc of Truth så har de redan kommit sen en tid tillbaks.

Nej jag tänker på den tredje SG-1 jag har läst om. http://www.gateworld.net/news/2009/01/wrig...ird-sg-1-movie/

Stargate Universe nya besättning:

RobertCarlyle.jpg

Robert Carlyle

som Nicholas Rush

JustinLouis.jpg

Justin Louis

som Everett Young

BrianJSmith.jpg

Brian J. Smith

som Matthew Scott

AlainaHuffman.jpg

Alaina Huffman (Alaina Kalanj)

som Tamara Johansen

DavidBlue.jpg

David Blue

som Eli Wallace

ElyseLevesque.jpg

Elyse Levesque

som Chloe Armstrong

JamilWalkerSmith.jpg

Jamil Walker Smith

som Ronald Greer

Ming-Na.jpg

Ming-Na

som Camille Wray

LouDiamondPhillips.jpg

Lou Diamond Phillips

som Telford

Det här ska bli spännande. :)

Här finns ju några ansikten som man känner igen. Vad kul att de har med Ming-Na och Justin Louis! :w00t:

Jag gillar verkligen stargate och jag hoppas att de har en bra ide för den nya showen och att den fungerar. Stargate Atlantis var visserligen bra (speciellt när Picardo blev befälhavare), men det saknades något i den serien. Vissa påstår att den kemi som det fanns mellan besättning ifrån SG1 saknades för besättningen ifrån Atlantis. Enligt en interjuv med Smith ifrån GateWorld så var detta en viktig faktor när de anställde den nya skådespelare teamet. Tja, vi får väl se..!

Edited by Kathryn Archer

De enda jag känner till i den listan är första och sista personen. :huh:

Det verkar inte finnas någon ände på all Stargate de producerar. Själv har jag knappt sett någonting av det som redan finns men har väl tänkt att gå igenom det någon gång i framtiden. Problemet är att det är så mycket att se och så lite tid att se det på.

SG-1 är den bästa serien enligt mig. Richard Dean Anderson är helt underbar som Colonel Jack O'Neill. Hans stil är helskön! Tror att du skulle gilla SG-1.

Edited by Mr Trek

Nja.. Jag vet inte vad jag ska tro om detta. Är med ett Stargate fan, men jag gillar inte sättet de använde för att få igenom denna serien, vi-dumpar-Atlantis-så-vi-får-grönt-ljus-för-Universe sättet. Dålig stil. Folk hade blivit gladare fall de körde på med SGA istället för att mörda den på det viset.

Och jo, det pratas om en SGA film, men det e ännu inte klart att det blir nån. t.om skådisarna är oroliga. Och det pratas om en 3:e SG-1 film med. SÅ vi får väll vänta och se.

Jag håller med mig om att det är störande att de la ner Atlantis för att ta Universe istället. Vi får hoppas att den bli riktigt bra... annars kan det nog vara slut med ny Stargate.

Har bara sett halva sissta säsongen av SGA, men vist har jag lite separationsångest redan. Dock har jag känt det sissta att det har upprepat sig lite mycket genom att avsluta en fiende bara för att starta samma sak med en ny. SGA skulle behövt lite förändring i miljön på något sätt. Synd att den inte fick chansen på grund av nästa serie. Hoppas verkligen att den blir bra med tanke på vad som fick offras.

Själv är jag ganska positiv till att Atlantis byts ut mot Universe.

Atlantis saknar i mitt tycke den känsla som SG-1 hade, främst p.g.a. att jag verkligen inte tycker om Wraith som fiende. I de senare säsongerna orkade jag knappt se klart de avsnitt som handlade om själva storyn, dvs involverade wraith.

Dock ska det ju nämnas att det, åtminstone i de tidigare säsongerna, har funnits en hel del bra "standalone"-avsnitt. Karaktärer såsom McKay och Sheppard var också något som höll upp serien.

Överlag är jag dock positiv till en ny serie som jag säkerligen kommer gilla bättre än Atlantis. Att den dessutom är mer rymd-scifi är ju inte heller något negativt :)

Jag tycker att Stargate lutar närmare Star Trek för varje serie, det verkar så iallafall för var SG1 som var en "militärserie" till stor del, sen SGA som hade lite mer utforskning, och nu kommer SGU som skall utspela sig på ett rymdskepp.