Jump to content
Sign in to follow this  
Lorien

Stargate Universe

Recommended Posts

Ja det vet jag nu när jag tänkte efter, förövrigt tyckte jag att det var ett av absolut sämsta avsnitten någonsin!

Håller med! Det var ett mycket störande avsnitt. Slöseri med min tid kände jag. Varför inte göra ett bra SG1-avsnitt i stället??

Gillade inte riktigt trailern. Skulle vilja ha mer av ancients. Detta kanske var menat att vara dem, men det märktes inte alls. letar efter den känslan de ha i serierna när det handlar om ancients.

Edited by Unkas

Jo, jag håller med trailern visade nästan ingenting av serien.

På samma sätt som teasern av star trek XI inte visar något ur filmen? :P

En teaser tar av sin natur och visar väldigt, väldigt lite till skillnad från en riktig trailer.

Ja det vet jag nu när jag tänkte efter, förövrigt tyckte jag att det var ett av absolut sämsta avsnitten någonsin!

Nä, det avsnittat e ju skit kul ju! Allt behöve inte va så allvarligt hela tiden.

Men SGU trailerna, nja.. Jag vet inte va jag tycker om den. Som nån sa nånstans, att det ser mer ut som ett klipp från en dålig film.

Jag tycker det var det BÄSTA avsnittet någonsin... :lol: ... humorn har alltid varit en viktig del av SG och att helt ge sig hän till den aspekten som 200-avsnittsjubileum var ett genidrag. :D

http://www.youtube.com/watch?v=4IQrzg98wv4

http://www.youtube.com/watch?v=wZ4OZPp3Lrg

Detta verkar nästan vara Stargate: Voyager.

I alla fall verkar detta mer lockande än den första usla teasern.

Edited by Jocke
Lade in YouTube-filmerna med Media-koden. Ville testa den då den är ny i denna forumversion. Hoppas det var ok, ta annars bort [ media ][ /media ] :)

Serien kommer bli väldigt intressant att se får känslan av att det är en dramaserie mer en sci fi när man ser trailern. Min favo är SG1 som jag nog har sett 2½-3½ gång. Gillade många avsnitt av atlantis men den serien var väldigt ojämn i kvallité men också spännande.

Jag var väldigt negativ till SG Atlantis i början. Men även om serien var väldigt ojämn så gled den mer och mer under skinnet på en och blev riktigt små puttrig, men inte mer. Kan också klaga på att översättarna på TV6 hade problem med vad de skulle kalla alla gadgets och kallade dem olika i avsnitten. Men man överlever sånt.

Det började ju förståss med alla säsonger med Dean Andersson och SG-1. Den var ju också hyfsad får man säga.

Jag ser nog fram mot en ny SF serie. Hoppas den når svensk TV också.

Jag ser nog fram mot en ny SF serie. Hoppas den når svensk TV också.

Det borde den göra. TV6 lär väl redan ha rättigheterna i.o.m. att de har dem för de andra två serierna, och då Stargate varit populärt på tv6 så vore det väldigt konstig om de väljer bort den.

Kollade på de två första delarna idag. Det var intressant måste jag säga. Det är mer vuxen riktad än sina förgångare, då det verkar förekomma vuxenscener. Det verkar även vara bättre rekvisita och grafik tyckte jag också. Får hoppas att den fortsätter som den började och inte faller i kvalitet. :rolleyes:

Har också sett de två första avsnitten nu. Jag tyckte att det var riktigt bra. Lite samma story som Voyager men lite mörkare.

Kan knappt vänta till nästa avsnitt!

Edit: Stavning

Edited by b00t3r

Kollade på de två första delarna idag. Det var intressant måste jag säga. Det är mer vuxen riktad än sina förgångare, då det verkar förekomma vuxenscener. Det verkar även vara bättre rekvisita och grafik tyckte jag också. Får hoppas att den fortsätter som den började och inte faller i kvalitet. :rolleyes:

Trevligt att höra att den är mer vuxeninriktad. Jag trodde nämligen, och hade hört, att den skulle vara inriktad på ännu yngre åldrar än, SG1 och Atlantis.

Hoppas att det är en värdig uppföjare till sinna föregångare.

Har sett Air del 1 & 2 nu och måste säga att jag är positivt inställd och kommer att fortsätta följa SGU. Robert Carlyle är bra som alltid och skapar ett stabilt centrum i serien. I början kändes SGU verkligen som BSG, det var mörkt och dystert som det kunde vara på Galactica men det som verkligen kändes som BSG var dom två gånger de använde stråkar i bakgrundmusiken, man fick verkligen en känsla av att det kunde lika ha gärna ha varit Galactica. Men efter att ha sett en och halv timme av piloten så är jag nyfiken på vad serien kommer att skapa. Förutsättningarna är ganska unika. I SG-1 kunde de alltid kommer hem till Jorden, i SGA var de fast i Pegasus för en säsong men de hade ändå en bebolig planet. I SGU däremot är de fast på ett skepp som har diverse problem. De kan, som alla andra SG serier ringa en gate, dock bara under en begränsad tid vilket skapar en ny sorts stress och historia utveckling för teamet som går igenom gaten. Ser fram emot nästa vecka.

Håller med! Jag trodde att det skulle bli en Beverly hills 90210 eller vad serien heter fast i rymden. Fullt med småkåta tonåringar och låga skämt. Fast vuxnare tenderar ju att bli ännu mer och ännu lägre skämt så vem vet. Men man borde ge den en chans om den kommer på en kanal man kan se. J.