Jump to content
Sign in to follow this  
Lorien

Stargate Universe

Recommended Posts

Jupp. Vanessa James är grymt snygg. Hoppas att vi får se mer av henne i kommande avsnitt.

Jag håller även med många. Greer (Crazy Marine Guy) växte i denna episode. Han visade lojalitet mot Young och han verkar veta vad som krävs för att gruppen ska överleva. Han är även mer djup än jag trodde (hans monolog med Kinon i början).

Även relation mellan Young och Rush tätnar.

Hur jag ska lägga mig till triangeldramat Eli/Chloe/Scott vet jag ej. Förhoppningsvis smyger James in på ett hörn och förstör det för Scott.

Kino betyder väl biograf på något språk vad jag vet. J.

Jo, på norska (och danska också tror jag), men det gjordes nån referens till ryssland i första avsnittet när de hittade dem.

sgu är ett hån mot stargate

Motivera gärna varför. Blir bättre debatt och inte så torftigt då ;)

Asså det är en helt okej serie men det är inte stargate :/

Jag tycker dom har tagit bort stargate stämningen ur serien och uppläggningen är konstig.

Som tex hur kan en person Eli vara med, jag menar är det inte konstigt att han kunde lösa ett problem som en person som Carter lr Mckey(stavning?) inte kunde lösa. Sen så är det lite detalj fel specielt i piloten.

-hur kunde inte general hammond (skeppet) äga lucian alliance skeppen

- det är ju inte riktigt lika stort som Atlantis? Alliancen med asgard? eller?

sgu är ett hån mot stargate

Motivera gärna varför. Blir bättre debatt och inte så torftigt då ;)

Jag tycker dom har tagit bort stargate stämningen ur serien och uppläggningen är konstig.

Som tex hur kan en person Eli vara med, jag menar är det inte konstigt att han kunde lösa ett problem som en person som Carter lr Mckey(stavning?) inte kunde lösa. Sen så är det lite detalj fel specielt i piloten.

-hur kunde inte general hammond (skeppet) äga lucian alliance skeppen

- det är ju inte riktigt lika stort som Atlantis? Alliancen med asgard? eller?

Om du inte tycker att stämmningen är "stargate" så är det ju självklart upp till din subjektiva bedömning, men varken Carter eller McKay kan lösa allt (för övrigt så tror jag inte ens det nämns nånstans att de ens har FÖRSÖKT lösa det, det är ju Rush som har jobbat på det), och ett skepp från jorden är inte heller oövervinnligt. De blev överraskade.

Så jag tycker inte de saker du listade är några fel. Sen så kan det ju inte förnekas att SGU har ett helt annat upplägg och "känsla" än de tidigare serierna, men den sortens argument du lägger fram här är precis samma sorts argument som orginal-trekkierna använde för att säga att TNG inte är ´"äkta star trek".

Med det sagt, du är självklart fri att ogilla SGU, men jag tror du kommer vara ganska ensam i din åsikt, de flesta var väl införstådda från start att SGU skulle vara annorlunda, och välkomnade detta.

Förstå mej inte fel, jag kommer att följa seien för att det verkar bli en bra serie men dom kunde anpassa den mer efter dom andra stargate seriena. Sen så tror jag att jag inte kommer tänka så här om något år för då har jag väl vänjt mej vid serien. (sry för den konstiga skrivningen :o )

sen om detalj felen så tänker jag mest på att hammond är väll (om jag inte misstar mej) utrustat med asgard vapen? och då borde dom rätt lätt kunna stå ut ett bra tag längre än dom gjorde?

och det med att det inte var det största som hänt var lite mer som en fråga :P

men du måste väll hålla med om att det är lite konstigt att Eli lyckas klura utt ett problem som världen topp forskare inte lyckades med? (vet inte om det nämns i avsnittet, men tror det)

Därav "öknamnet" Battlegate: Voyager som vissa kallar det :)

-

Såg just de två senaste avsnitten. Båda var väl ok, men inte mycket mer än så. Efter att ha fått en positiv attityd till serien efter avsnitt fem är jag nu tillbaks på "meh". Det känns som det är alldeles för mycket trist drama och för lite action. Visst - drama kan vara riktigt bra, men i det här fallet tycker jag inte att det är det. Kanske hade det varit mer intressant senare i serien när man lärt känna karaktärerna bättre, men nu känns det bara som ointressant relationsdrama. Jag skulle hundra gånger hellre se Young skjuta ner anfallande utomjordingar än se honom body-swap-sexa med sin fru eller se Chloe whinea om sitt ytliga liv. Boooooring :knäpp: .

Dock ska det väl nämnas att det var en rätt intressant konspirationsplot i avsnitt sju som iallafall höll upp avsnittet ovanför ytan.

Nåja, jag hoppas fortfarande på att serien iallafall ska få lite mer stargatekaraktär. Vi är trots allt bara sju avsnitt in än så länge. Just nu är det dock tyvärr främst namnet Stargate snarare än seriens egna meriter som håller intresset vid liv (ok, att det är den enda rymdscifin som går just nu gör att man nästan måste titta oavsett :P).

men du måste väll hålla med om att det är lite konstigt att Eli lyckas klura utt ett problem som världen topp forskare inte lyckades med? (vet inte om det nämns i avsnittet, men tror det)

Det kan jag inte hålla med om. Jag har nära kontakt med en verklighetens "Eli" eller Will Hunting.

Tyvärr har jag det. Kusligt med människor i kattdräkter. Hade mardrömmar i flera veckor. Läskigare än Pinoccio.

Har aldrig hört någon som tycker det är kusligt med Cats förut. Farsinerande!

Gissar att du har svårt för Disneyfilmer också då? Mycket konstigt som pågår där, och märkliga varelser.

Härlig video! Snacka om bra skådespelare... hoppas jag. :knäpp: J.

Tyvärr har jag det. Kusligt med människor i kattdräkter. Hade mardrömmar i flera veckor. Läskigare än Pinoccio.

Har aldrig hört någon som tycker det är kusligt med Cats förut. Farsinerande!

Gissar att du har svårt för Disneyfilmer också då? Mycket konstigt som pågår där, och märkliga varelser.

Fast i disney filmer är det väl inte människor i djurkostymer, antar jag. Däremot finns det gott om talande, och sjungande djur. J.

Ok, tillåt mig förtydliga vad som var läsligt med cats. Sminkningarna var mycket otäcka och sättet de rörde sig på var äckligt. Kattdräkterna var inte fina alls. Pelle Svanslös är ok :P

Pinoccio: många barn får höra att man ska aldrig, aldrig följa med en främling eller någon man känner, utan att föräldrarna är införstådda i det. I Pinoccio följer han med 2 skummisar, som lurar honom att de ska göra honom till känd skådis. Pedofiler, seriemördare eller psykopater! Senare i filmen blir han, och alla andra lata ungar, som struntat i att gå i skolan, förvandlade till åsnor. Vissa av oss skolkade redan i 1a klass... Trauma.

Om någon tycker det är roligt att klä ut sig till, eller tror sig vara en katt eller hund eller tribble bekommer mig inte. Jag har alltså inte furiefobi, som Chris Judge :P Furies var dock en nyhet för min del. Har aldrig träffat någon.

För övrigt gillar jag skräckfilmer. Har en hel del sådant i min dvd-samling. Dock ingen med furies, närmsta jag kan komma är nog Killer Klowns from Outer Space.

Klistrar in min kommentar om senaste avsnittet från Sweclockers så jag slipper skriva om på nytt :P

Från annan person på Sweclockers.com

Såg just senaste avsnittet. En mycket stor förbättring mot tidigare avsnitt.

Inget Big Brother, utan faktiskt en lite intressant handling med action.

Inget onödigt bråkande och skrikande heller. Känslorna verkade mer äkta den här gången.

Nu känns personerna betydligt mer realistiska tycker jag.

Visst, kanske inte i klass med ett actionfyllt avsnitt från SG-1, men så är det väl alltid i början av en serie.

Fortsätter det så här och de förbättrar än mer så blir det kanske en serie att kolla på iallafall.

Håller helt och hållet med - det här var ett steg i rätt riktning och faktiskt ett helt underhållande avsnitt.

Handlingen kändes stargate:ig (eller inte bara stargateig, utan allmänt scifiig) även om själva produktionen fortfarande kändes mer BSG. Dock var det här liksom 4:an ett avsnitt där man enligt min åsikt lyckats blanda element från de två serierna på ett bra sätt.

Lite originellt att man tog "tidsloopen" ytterligare ett steg i.o.m. att resultatet av det första upptäckandet av tidsresekinon faktiskt ledde till ett misslyckande som sedan resulterade i en sekundär tidsresekino

:). Lite ovanligt också att man lämnar upplösningen åt tittaren (till viss liten del). Är väl lika bra det egentligen så vi slipper det annars så vanliga "sådärja, jag synthesizeade ett motgift på tre sekunder, det var jättelätt och alla blev helt friska."

Även om den korta handlingsbeskivningen av nästa avsnitt känns som en återgång till de mer mediokra vi sett tidigare så kan man ändå hoppas på att vi snart börjar komma ur seriens introduktionsperiod och börjar röra oss med mot "standalone problem of the week".

Var det bara jag som faktiskt för några korta ögonblick trodde att det kanske fanns en möjlighet att Chloe dog på riktigt och skulle tas ur serien?

Jag blev besviken när de sedan sade att även James var död, vilket gjorde att jag insåg att det vi såg inte kunde vara den "riktiga slutgiltiga" tidslinjen.

Edited by Fmi

ahop nu ska vi se på 1x09 life då, hoppas på ett bättre avsnitt.

Nu hela serien, jag tycker att jag har varit tolerant med serien men jag upptäckte i går när jag satt och sket :P hur serien måste kliva upp rejält för att den ska bli bra.

Jag är verkligen ungen film eller serie "proffs" så jag vet inte vad dom måste göra för att fånga mej men dom måste göra det ganska snart, för jag börjar tröttna.

När Atlantis gick så vänta jag hela veckan på fredag så jag fick se ett avsnitt men nu är det bara, ahop ett avsnitt.

Btw är det någon kunnig har som vet om stargate extinction kommer eller la dom ner projektet

EDIT: har hittat fakta på en producents blogg att filmen kommer nästa år och det är möjligt att det blir fler filmer än en.

Edited by thamupp