Gå till innehåll

Stängda/raderade ämnen


Quiet

Rekommenderade inlägg

  • 3 månader senare...

Med anledning av att dessa diskussioner redan har funnits i annat ämne, så har följande ämnen stängts av Quiet, Jocke eller mig de senaste dagarna:

TAS (startad av Phlox)

Galaxens Slagskepp (startad av Bromma_Herman)

FanFic (startad av SuperstarSyndrome)

Trekker????? (startad av P'tack)

Alla har sin charm (startad av Stoffe)

Vi ber er att ni innan ni startar nya inlägg kollar om det inte redan finns en diskussion i det ämnet. Längst ner på varje sida (förutom huvudsidan) så finns det möjlighet att välja "de senaste 30 dagarna", "de senaste 5 dagarna", "från början", etc. Välj "från början" så får ni med alla diskussioner som någonsin har varit. Vill ni ha det som standard, kan ni ändra det i er egen kontrollpanel (längst upp på varje sida).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Har gått igenom forumen och raderat dessa dubletter:

Allmänt om Star Trek:

Star Trek böcker (startad av Phlox)

Är utställningen bra? (startad av Blondie)

när? (startad av Blondie)

Avsnitt (startad av Torzin)

Trekker?? (startad av P'tack)

FanFic (startad av SuperstarSyndrome)

Galaxens Slagskepp (startad av Bromma_Herman)

Säljes/köpes (startad av P'tack)

Favorit Star Trek spel (startad av Vulcan_Tuvok)

Star Trek Bridge Commander (startad av Piar)

Bra star trek länkar (startad av P'tack)

Serierna:

Voyager på DVD (startad av fallenraver)

janeway + chakotay = möjligt? (startad av pmro)

FanFiction (startad av Voy_Girl)

Chakotay+Janeway (startad av Miss Chakotay)

ENT: Titellåt (startad av Blondie)

Snyggast? (startad av Miss Chakotay)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Var tvungen att radera röstningen om Tuvok i 'Serierna'. Det verkar som om det blev något fel på den diskussionen, gick ej att svara utan att få ett felmeddelande. Vulcan_Tuvok är välkommen att starta den på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har under dagen stängt två ämnen startade av Miss Chakotay, Fair Haven och Fair Haven.

Vill nu diskutera senaste voy.-avsnittet så kan ni göra det i Voyager på svt, men om ni vill diskutera något speciellt i ett avsnitt, så kan ni naturligtvis starta ett nytt ämne om det skulle vara så. Men då får ni motivera det tydligt i inledningsinlägget, annars stängs ämnet.

Har även raderat ett antal "tack"-inlägg. Om alla skulle säga tack till all info hela tiden skulle det bli en väldig massa tackande hit och dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Har gått igenom "Allmänt om Star Trek" och raderat några dubletter + andra:

voy-avsnitt??? (startad av Lokatt)

Uniformer (startad av Lokatt)

produkten slut (startad av jimmie6)

Star Treak uniformen (startad av Mariah)

Star Trek prylar! Ett tips! (startad av Optimus)

Röstning: Bästa trek filmen (startad av Warbird)

Star Trek X: Nemesis (SPOILERVARNING) (startad av Essray)

Klingons? (startad av K'mpec)

Om medlemmarna. (startad av Mister Borg)

Star Trek Rollspel (startad av Vulcan_Tuvok)

Botfighters-klan (startad av Essray)

Star trek uniformer (startad av hackermama)

Har raderat dubletter som har 1-3 inlägg och lämnat kvar dom som bara är ca 1 månad gammla.

Ta gärna en titt i FAQ:arna som finns i forumkategorierna:

FAQ - Allmänt om Star Trek

FAQ - Serierna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Nu ska jag göra något mycket modigt, kritisera en forumledare(får vi se hur det slutar :o ). Jag tycker nämligen att Pjotr'k var lite väl hård i tonen när han stängde ämnet Spelt till salu, med tanke på att det faktiskt startades flera månader före det ämne som han istället hänvisade till. Dock så tycker jag att beslutet i sig var korrekt, då "Second Hand-försäljning" är ett mer omfattande ämne. Det var bara den bistra (ryska?) tonen som jag var lite negativ emot.

Redigerad av Essray
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag göra något mycket modigt, kritisera en forumledare(får vi se hur det slutar :o ). Jag tycker nämligen att Pjotr'k var lite väl hård i tonen när han stängde ämnet Spelt till salu, med tanke på att det faktiskt startades flera månader före det ämne som han istället hänvisade till.

Jag tycker det var helt rätt att visa en liten arg känsla, rent av besvikelse på att det startas sådana dubbeldiskussioner, när Peter lagt ner så mycket jobb på att sammanställa listor över befintliga diskussioner (FAQ - allmänt om Star Trek) för att göra det lättare för de som vill skriva ett inlägg men inte hittar ett lämpligt ämne.

Uppenbarligen har inte budskapet att titta i FAQ'n innan man startar ett nytt ämne gått fram, kanske borde vi utforma ämnesraden annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det var helt rätt att visa en liten arg känsla, rent av besvikelse på att det startas sådana dubbeldiskussioner, när Peter lagt ner så mycket jobb på att sammanställa listor över befintliga diskussioner (FAQ - allmänt om Star Trek) för att göra det lättare för de som vill skriva ett inlägg men inte hittar ett lämpligt ämne.

Uppenbarligen har inte budskapet att titta i FAQ'n innan man startar ett nytt ämne gått fram, kanske borde vi utforma ämnesraden annorlunda?

Jag tycker också det är jättebra med FAQ, men i det här fallet så verkade ju kritiken vara riktad mot den som startade ämnet, i det här fallet Captain Kate. Men hon startade ju ämnet långt innan det fanns ngn FAQ (antar jag, har ej varit med så länge), óch långt innan den andra diskussionen, så hon borde IMO inte få ngn kritik. Sedan kan man ju diskutera hur lämpligt det är att "återuppväcka" sådana gamla ämnen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hon startade ju ämnet långt innan det fanns ngn FAQ (antar jag, har ej varit med så länge), óch långt innan den andra diskussionen, så hon borde IMO inte få ngn kritik. Sedan kan man ju diskutera hur lämpligt det är att "återuppväcka" sådana gamla ämnen...

Där har du helt fel! Kate startade ämnet den 16 december, FAQ'n skrevs 12 september 2002.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hon startade ju ämnet långt innan det fanns ngn FAQ (antar jag, har ej varit med så länge), óch långt innan den andra diskussionen, så hon borde IMO inte få ngn kritik. Sedan kan man ju diskutera hur lämpligt det är att "återuppväcka" sådana gamla ämnen...

Där har du helt fel! Kate startade ämnet den 16 december, FAQ'n skrevs 12 september 2002.

Nej Quiet, det är du som har fel.

Kate startade ämnet den 9:e April 2001. Ett och ett halvt år före Peter började med sin FAQ.

Redigerad av Sotunk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Quiet, det är du som har fel.

Kate startade ämnet  den 9:e April 2001.  Ett och ett halvt år före Peter började med sin FAQ.

Hm .. så snurrigt det kan bli. Jaja, Peter hade all rätt att stänga ämnet iaf. Hoppas bara ingen tog illa upp eller blev bortskrämda.

Marika! Du ska inte bli mer passiv, det var verkligen inte det vi var ute efter. F´låt. :gråter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...