Gå till innehåll

Frågor till John J Ordover


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

John J Ordover, som bl.a. stod bakom Strange New Worlds-serien med böcker, har lovat att svara på våra frågor vid tillfälle. Han lämnadxe Pocket Books 2003 (även om han arbetade kvar med vissa projekt ett tag till) så han har inte hållit på med Star Trek därefter, men innan dess var han en god inspiratör för många författare och har även skrivit ett par böcker själv (förutom arbetet som redaktör för Pocket Books Star Trek-satsning).

Har ni några frågor som ni vill ställa? Det blir inte förrän efter nyår som jag kan ta mig an intervjun, men det kommer när tid ges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som författare vill jag naturligtvis veta allt om hur man som författare ska gå tillväga om känner ett trängande behov att skriva någonting om star trek universumet. Börjar man med att kontakta rättighetsinnehavarna och spåna ideer eller börjar med att skriva? Finns det krav på att man ska följa ett visst uppställt canon? Vilka fördelar/nackdelar finns det i att skriva i ett känt universum jämfört med ett man hittar på själv? Om man skriver sci fi på egen hand finns det några "star trek fällor" man bör undivika? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...