Jump to content

Holografisk teknik är nu verklighet

Pjotr'k
 Share

Recommended Posts

Var ju nu ett tag sen nån skrev här har amn hört något nytt om hologramen?? Vem vet nästa skoltermin kanske det är ett hologram som är lärare för alla vet ju att vara lärare är tufft.. :visslar:

Hehe, jo, det vore fräckt. Personligen tycker jag det vore kul att ha EMH som lärare :D Och tänk fördelarna, om läraren går för långt med något: "Computer, mute ETH audio" (ETH: Emergency Teacher Hologram). Fast riktigt så långt tror jag inte tekniken har kommit.

PS. Schysst med rankningen! Jag fick t.o.m. den rank jag ville ha :) DS.

Ja det skulle vara coolt. Man borde också kunna ändra ETHs klädsel. Kanske ge slöjd läraren en ballet kjol? Eller ge tyska språkvals läraren en tysk uniform. He he he :lol:

Men då är den stora frågan tror du alla personer vill bli behandlade av nått som är gjot av ljus? :osäker:

det e väl bättre det än att inte blibehandlade alls

AI finns även om inte i den bemärkelsen, om man tar alla spel där figurerna bestämmer själva utan att man själv gör något. Men jag tror att vi är lite långt borta för det finns inga diagnostik subrutiner än så att kunna diagnostisera patienter och kunna välja rätt val skulle vara rätt jobbigt. Plus att vi har inga kraftfält så hologramet skulle bara vara en bild som man inte kan röra vid.

Jag minns inte själv längre vad det stod. Nyheten är ju 6 år gammal, så de har väl tagits bort sedan dess.

Hur kan det vara tillåtet att länka till nyhetssidor som bara är tillfälliga?

Vad gagnar det andra som inte läst sidorna och inte förstår vad folk kommenterar över?

Vilken moralisk inställning har forumet att länkar till det väsentliga inte längre är tillgängliga?

Är det meningen att de resterande icke vetande ska snacka rök utan eld?

• 2 years later...

intresant grej snart kanske man kan få fram en emh (ahaha.. as if). men det finns ju mycket roligt att gör a med en sådan grej tänk mans kulle kunna göra en holografisk kopia av en frukt skål och då låta den stå på en bord och få folk att försöka ta från den men det går ju inte så det blir en massa skratt..hahahahahahahahh, eller hur?

• 8 months later...

Det kan jag hålla med om Emil, men utveckla dig gärna lite mer så att vi slipper enradare och får mer intressanta ståndpunkter att diskutera. Sedan kan man diskutera det vettiga i att leta upp nyheter som väl nästan är ett decenium gammalt vid det här laget, i en del forum har de regler mot så kallad "gravedigging", det vill säga svar i allt för gamla och döda trådar och jag måste nog tycka att detta inlägg riskerar att falla inom denna kategori. Bara min enkla privata åsikt. J.

Men detta forum har ju en "spärr" mot gravedigging, nämligen "Arkivet", vill vi inte att det ska svaras i trådar av denna åldern får vi ta och lägga dem i arkivet, kanske skulle vi lägga in nya trådar i arkivet? Med en tvåårsgräns kanske?

Edited by Mr Trek

Vi har det mesta av gamla trådar i "arkivet" men i det här fallet är senaste inlägget från 2009 och inläggen dessförinnan från 2007 och dessförinnan från 2003 så det är tydligen en tråd som har ploppat upp lite då och då. Men jag ser ändå inget större "värde" i en tråd vars ursprungsinlägg är minst 7 år gammal. Även om det naturligtvis är lätt att missa att ämnet är så gammalt vid en snabb överblick. J.