Gå till innehåll

Säsong 6 och 7 på SVT


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

Jag fick i dag e-post från Henrik von Sydow, ansvarig för Star Trek på SVT:

"Alla [säsonger] kommer att gå i svit. Men serierna byter sändningstid i jan/feb till 22.30."

Typiskt att de inte kan fortsätta med den förträffliga tiden 19.15. Klockan halv elva på söndagskvällar sover jag. Positivt dock att de fortsätter med alla säsongerna i svit. Det skulle medföra att serien är färdigsänd i februari 2003!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså man borde nästan ta och skicka ett tack brev till SVT. Jag tycker överhuvudtaget att man sköt det här med Voyager med bravur. Medans TV4+konkurrenter gömmer undan sina lite mer "far out"-serier så vågar SVT sätta serien på en någorlunda vettig tid (för att inte tala om att man visar den överhuvudtaget). Man kan bara hoppas att SVT får rättigheterna till Enterprise med och inte nån av dess konkurenter.

Fast det är klart, det är risk att den nya tiden krockar med TV4 filmen på söndagar, men det finns ju video :)

FORZA SVT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit särskilt aktiv vid den tiden

Precis inte jag heller. Är det inte då du ska se på TV eller? Grejen med att ha det 19.15 är att du nästan alltif måste offra nåt för att se på Voyager, i mitt fall ofta hockey, 22.30 på en söndag har du oftast inte nåt annat för dig- eller?

Nej jag står fast vid mitt förregående uttalande, underbar tid. Heja SVT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig är det utmärkt, då slipper jag sitta och programmera videon eller glömma det och behöva låna avsnittet eller nåt sånt bara för att jag råkar jobba på söndagkvällar...

med 2230 som sändningstid hinner jag utan problem komma hem och se den i lugn och ro =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig är det utmärkt, då slipper jag sitta och programmera videon eller glömma det och behöva låna avsnittet eller nåt sånt bara för att jag råkar jobba på söndagkvällar...

med 2230 som sändningstid hinner jag utan problem komma hem och se den i lugn och ro =)

Men folk som inte jobbar söndagskvällar då? För folk som inte jobbar alls utan har skola dagen därpå är det skit.

jag vill ha 19.15!!

Nu måste jag lära mig att programmera videon...... :angry:  :angry:  :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att veta att alla avsnitt kommer att visas, men 22.30 är lite sent.. Dom kunde visa två eller tre avsnitt i veckan i stället för ändra tiden.. en gång i veckan är lite olidligt.. Hela veckan länktar man till söndagen och sen är det över på en timme, sen vänta i en vecka igen.. Men hällre sällan än aldrig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte.....  :(

Att de sänder avsnitten i svit betyder alltså att de sänder alla avsnitt i en följd. Vi behöver alltså inte få långa pauser på flera månader mellan säsongerna, som med så många andra serier.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte.....  :(

Att de sänder avsnitten i svit betyder alltså att de sänder alla avsnitt i en följd. Vi behöver alltså inte få långa pauser på flera månader mellan säsongerna, som med så många andra serier.  :)

Jaha, men det är toppenbäst. Något positivt med hela ändringen...... (syftar ej på sändingstiden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22.30 är sämsta tiden hittills... Jag sover ju för sjutton då! Får ta och lägga om mina sovvanor...

Men det är ju jättebra att allt sänds i en följd! Kommer ihåg glappet mellan säsong 1 och 2... Jag hade nästan glömt vad serien handlade om då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*morr* *suck* *pust*

Varför ska de behandla våran favorit-serie som nåt man kan slänga på natt-tablån? Svit-prylen e ju bra.. Men jag kan nog inte beklaga mig över tiden direkt.. as good as any, videon får ta det i alla fall.

Men flera avsnitt i veckan skulle vara gôtt, förutsatt att Enterprise efterföljer när Voyager-avsnitten tar slut.

Lisa: tack för länken, ska gå dit bums!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt att de inte kan fortsätta med den förträffliga tiden 19.15. Klockan halv elva på söndagskvällar sover jag.

Halv elva på söndagskvällar glor jag på TV, så vad mig anbelangar är den nya tiden perfekt. Nu måste jag bara skaffa mig en ny ursäkt att göra kaffe på söndagseftermiddagarna.

Med den nuvarande tiden har jag missat flera program pga att jag inte hunnit hem i tid. Risken att man har något Viktigt Ärende på en söndagskväll är väl rätt liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara tre serier jag följer, Voyager, Arkiv X och Kvinnofängelset.

KF har ju iofs alltid varit nattserie, men Arkiv X hade en bra tid kl. 21.00 och vad gör dom? Lägger den senare...

Arkive X hade en bra tid (okej, torsdagar var dåligt men söndagar är bra) och vad händer då? Den senareläggs också!

Jag brukar kanske inte riktigt gå och lägga mig innan halv elva varken på måndagar eller söndagar, men ändå! Tänk på alla små trekkies... En nioåring är ju inte uppe så sent... *tänker omtänksamt på barnen*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde en sak...

Vet någon om voyager kommer att komma i repris från allra första avsnittet?? *hoppas*  :)

Jag mailade SVT för ett tag sen. De svarade att de inte hade några reprisrättigheter på ST Voyager, så det kommer alltså inte att gå i repris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...