Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Star Trek-frågesport

Recommended Posts

Riktig svår fråga, Ro Laren, Jag var tvungen att "fuska" och googlat på nätet och fann svaret på frågan: I filmen Star Trek: Generations har Dr Tolian Soran sagt till La Forge.

Ny fråga: I vilket avsnitt bar Uhura denna "guldfärgad" uniform (den enda gången) ?

The Corbomite Maneuver, om jag inte missminner mig. Har dock ett vagt minne av att hon hade den i ytterligare ett avsnitt, det ska kollas upp.

Klingon Painstiks nämndes flera gånger i Star Trek: Deep Space Nine, men användes dem?

Riktig svår fråga, Ro Laren, Jag var tvungen att "fuska" och googlat på nätet och fann svaret på frågan: I filmen Star Trek: Generations har Dr Tolian Soran sagt till La Forge.

Oj, var den svår? Trodde det var en klassiker. Tycker Giordi gör rätt i att ifrågasätta vad som är normalt.

Dax att se om DS9 tror jag. Om jag inte missminner mig så förekommer inte painstiks i DS9. Hade först för mig att dessa användes i You are cordially Invited men det var andra liknande saker O'Brien och Bashir använde. Är detta rätt eller får jag bakläxa i DS9?

Vad heter det proto-vulcanska drama som Mr Neelix hade planer på att recitera, varvid han själv skulle bli tvungen att spela alla 23 roller?

Ingen som kan detta?

Jag kan erkänna direkt att jag inte kan detta utan att fuska. Men jag känner ju för mer frågesport :D

EMH i voy har som bekant haft svårt att hitta ett namn. I "Endgame" får vi äntligen reda på vad det slutligen blev (eller i alla fall vilket namn han valde i den tidslinje amiral Janeway kom ifrån), vilket namn valde han?

EMH i voy har som bekant haft svårt att hitta ett namn. I "Endgame" får vi äntligen reda på vad det slutligen blev (eller i alla fall vilket namn han valde i den tidslinje amiral Janeway kom ifrån), vilket namn valde han?

Joe.

Ny Fråga: Vad kallades (sol)systemet i avsnittet "All Good Things..." i TNG där en 'spatial anomaly' som hotade mänsklighetens existens skapades?

Hmm... Den här borde jag kunna, men jag kommer inte på det exakta namnet just nu.

Jag vet att min hjärna brukar associera namnet med "calamares", trots att de ser ut som ett moln. Så, det är förmodligen något liknande. :D

Calamaran(s)?

Calamarain(s)?

Calamaree(n)?

Det måste vara väldigt nära... :ph34r: