Nettan 0 Report post Posted October 24, 2011 Riktig svår fråga, Ro Laren, Jag var tvungen att "fuska" och googlat på nätet och fann svaret på frågan: I filmen Star Trek: Generations har Dr Tolian Soran sagt till La Forge. Ny fråga: I vilket avsnitt bar Uhura denna "guldfärgad" uniform (den enda gången) ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Levir 0 Report post Posted October 24, 2011 The Corbomite Maneuver, om jag inte missminner mig. Har dock ett vagt minne av att hon hade den i ytterligare ett avsnitt, det ska kollas upp. Klingon Painstiks nämndes flera gånger i Star Trek: Deep Space Nine, men användes dem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted October 24, 2011 Ja, i det här avsnittet där Worf ska genomgå en smärt rit så dyker det väl upp ett gäng klingons med painsticks, har jag för mig? Stackars Worf får i alla fall väldigt ont. J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoLaren 2 Report post Posted October 24, 2011 Riktig svår fråga, Ro Laren, Jag var tvungen att "fuska" och googlat på nätet och fann svaret på frågan: I filmen Star Trek: Generations har Dr Tolian Soran sagt till La Forge. Oj, var den svår? Trodde det var en klassiker. Tycker Giordi gör rätt i att ifrågasätta vad som är normalt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Levir 0 Report post Posted October 25, 2011 Avsnittet du tänker på återfinns faktiskt i TNG Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoLaren 2 Report post Posted October 25, 2011 Dax att se om DS9 tror jag. Om jag inte missminner mig så förekommer inte painstiks i DS9. Hade först för mig att dessa användes i You are cordially Invited men det var andra liknande saker O'Brien och Bashir använde. Är detta rätt eller får jag bakläxa i DS9? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Levir 0 Report post Posted October 26, 2011 Du har helt rätt, RoLaren. Painstiks användes aldrig. Din fråga! Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoLaren 2 Report post Posted October 26, 2011 Ok ny fråga: Vad heter Datas brevvän? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Soval 0 Report post Posted November 20, 2011 Jag är osäker om det var en traditionell brevvän eller om det var över någon form av radio de kommunicerade. Men min gissning är Sarjenka eller Sarejenka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoLaren 2 Report post Posted November 21, 2011 Rätt. Sovals tur att fråga Quote Share this post Link to post Share on other sites
Soval 0 Report post Posted November 21, 2011 Vad heter det proto-vulcanska drama som Mr Neelix hade planer på att recitera, varvid han själv skulle bli tvungen att spela alla 23 roller? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lord Di Lego 0 Report post Posted January 14, 2012 Vad heter det proto-vulcanska drama som Mr Neelix hade planer på att recitera, varvid han själv skulle bli tvungen att spela alla 23 roller? Ingen som kan detta? Jag kan erkänna direkt att jag inte kan detta utan att fuska. Men jag känner ju för mer frågesport Quote Share this post Link to post Share on other sites
Soval 0 Report post Posted January 14, 2012 Ja, det har varit ganska dött sedan jag ställde min fråga. Ta du, Lord Di Lego och ställ nästa fråga. Svaret på min fråga var Clash on the Fire Plains. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lord Di Lego 0 Report post Posted January 14, 2012 Ok, då kan vi börja med att ta en simpel fråga då. :tomte: Ny Fråga: Vad är vanligtvis den förväntade medellivslängden för Ocampaner? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Commander Michels 1 Report post Posted January 14, 2012 Hmmmm... är lite osäker men jag har för mig att det var 9 år? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lord Di Lego 0 Report post Posted January 14, 2012 Hmmmm... är lite osäker men jag har för mig att det var 9 år? Korrekt. Din tur. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Commander Michels 1 Report post Posted January 15, 2012 EMH i voy har som bekant haft svårt att hitta ett namn. I "Endgame" får vi äntligen reda på vad det slutligen blev (eller i alla fall vilket namn han valde i den tidslinje amiral Janeway kom ifrån), vilket namn valde han? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lord Di Lego 0 Report post Posted January 15, 2012 EMH i voy har som bekant haft svårt att hitta ett namn. I "Endgame" får vi äntligen reda på vad det slutligen blev (eller i alla fall vilket namn han valde i den tidslinje amiral Janeway kom ifrån), vilket namn valde han? Joe. Ny Fråga: Vad kallades (sol)systemet i avsnittet "All Good Things..." i TNG där en 'spatial anomaly' som hotade mänsklighetens existens skapades? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lord Di Lego 0 Report post Posted February 25, 2012 Ingen som kan svaret? Jag som alltid tyckt att namnet på det systemet var ganska enkelt att komma ihåg. :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoLaren 2 Report post Posted February 25, 2012 Devron? Ny fråga: Q förlorar sina krafter och måste leva som människa. Vilken ras passar då på att försöka ta kål på honom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted February 26, 2012 Det var något med E, Eliterna? J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoLaren 2 Report post Posted February 26, 2012 Nope. Inte i närheten. Det finns ingen ras i Star Trek som går under benämningen Eliterna mig veterligen Försök igen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lord Di Lego 0 Report post Posted February 26, 2012 Hmm... Den här borde jag kunna, men jag kommer inte på det exakta namnet just nu. Jag vet att min hjärna brukar associera namnet med "calamares", trots att de ser ut som ett moln. Så, det är förmodligen något liknande. Calamaran(s)? Calamarain(s)? Calamaree(n)? Det måste vara väldigt nära... Quote Share this post Link to post Share on other sites
O'Brien 0 Report post Posted February 26, 2012 VOY 3:11, The Q and the grey? I det avsnittet hamnar Q och Janeway i skottlinjen och det är människor som står för skjutandet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoLaren 2 Report post Posted February 26, 2012 Lord Di Lego hade rätt. Calamarain (kanske har fel stavning) och det är från TNG-avsnittet Deja Q. Quote Share this post Link to post Share on other sites