Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Star Trek-frågesport

Recommended Posts

Side note: En befälhavare (Commanding Officer) och en kapten är samma sak i det här fallet, även om en befälhavare kan föra befäl över andra saker en fartyg, till exempel en rymdstation eller en armeenhet. Notera även att deta inte har något att göra med armegraden kapten, som ju är en mycket lägre rank. J.

I avsnittet "Is there no thruth in beauty", hur kommer det sig att Dr Miranda Jones inte behöver skyddsvisir eller andra skyddsanordningar när hon kommunicerar med Ambassadör Kollos?

:rodna: Oooops, det är en av mina favoritavsnitt !!! Hon var duktigt på att dölja sin funktionshinder och ingen i besättning utom Doktor McCoy kände till hennes funktionsnhinder, det vill säga blindhet.

Ny fråga: I VOY-avsnitt "The 37's " har bestättning hittat en märklig sak i rymden. Vad är det ?

Ny fråga: I VOY-avsnitt "The 37's " har bestättning hittat en märklig sak i rymden. Vad är det ?

Ett rostigt fordon från första halvan av 1900-talet. För att vara mer specifik en Ford pick-up där det fortfarande fanns spår av gödsel. :)

Ny Fråga: Varifrån misstänker man (i ett Voyageravsnitt) att Voth ursprungligen är ifrån?

Det var inte så himla länge sedan jag såg det avsnittet och om jag inte helt missminner mig och är ute och hojjar så misstänker man att Voth ursprungligen kom från jorden. Jag tror att Chakotay hade något med saken att göra.

Det var inte så himla länge sedan jag såg det avsnittet och om jag inte helt missminner mig och är ute och hojjar så misstänker man att Voth ursprungligen kom från jorden. Jag tror att Chakotay hade något med saken att göra.

Det stämmer bra det. Din tur.