Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Star Trek-frågesport

Recommended Posts

På senaste trekdagen visades bl a TOS Shore Leave och TNG Who Watches the Watchers. Dessa två avsnitt har något gemensamt. Vilket? Kanske lite för svårt så jag ger ytterligare en ledtråd nämligen TOS Arena har också detta gemensamt med de 2 redan nämnda avsnitten.

Edited by RoLaren

Jag ger ytterligare ledtrådar. Alla dess avsnitt har något gemensamt

TOS: Shore Leave, Arena, The Alternative Factor, Friday's Child

TNG: Who Watches The Watchers, Darmok

VOY: Initiations

ENT: Unexpected

Är galen i frågesport men tycker att frågan är otroligt supersvårt den här gången. Först tänkte jag inte besvara den här frågan Men jag kom genast på att alla avsnitt har spelat in på samma plats många gånger ... Det vill säga inspelningsplats men j ag kunde inte namnet på platsen. Den här gången var jag :rodna: tvungen att fuska och tog hjälp från Memory Alpha. När RoLaren gav flera nya ledtråden, då är jag :) mycket säker på inspelningsplatsen.

Svar: Vasquez Rocks , döpt efter en bandit vid namn Tiburcio Vàsquez (1835-1875).

Bara för det var jag tvungen att se om Duet och jag har en del av citatet:

"I would order them to go out and kill Bajoran scum and they do it they murder them"

Rätt, var egentligen bara "scum" jag var ute efter. Din tur :) Att du var tvungen att se om Duet ser jag som att jag gjorde dig en tjänst :P

Rätt, var egentligen bara "scum" jag var ute efter. Din tur :) Att du var tvungen att se om Duet ser jag som att jag gjorde dig en tjänst :P

Absolut en tjänst, det avsnittet blir bättre och bättre. :)

Vad hette den kvinnliga Ferengin, som utklädd till en manlig Ferengi assisterade Quark i förhandligarna med Dosierna?

Vilket var det första Star Trek avsnittet som regisserades av en Star Trek skådis och vad heter den personen?

Ger en ledtråd. Det är ett TNGavsnitt.

Jag gissar,..

Jag vet att Frakes var väldigt sugen på att regissera och ansträngde sig hårt för att lära sig allt samtidigt som de gjorde TNG, så jag gissar på Jonathan Frakes.

Vilket avsnitt det var är om något ännu svårare, men jag letade upp ( :rodna: ) Frakes första avsnitt som regissör och det ska vara "The Offspring" tydligen.

Är något av de rätt? :D

Helt riktigt. Din tur att fråga.

Gissningar fungerar också ibland. :)

Ny Fråga: När Federationen och Sisko blev tvugna att överge DS9 under kriget lämnade Sisko kvar ett kärt föremål på sitt kontor för att Dukat skulle veta att han skulle komma tillbaka. Vad var det för föremål som han lämnade kvar?