Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Star Trek-frågesport

Recommended Posts

Specialstuderar DS9 för tillfället, såg slutet på serien på TV och plöjer nu boxen allt vad jag orkar.

Behöver min dagliga dos Trek!

Denna fråga består av några delfrågor, hoppas det är ok.

Bertila Damas har medverkat i flera Star Trek serier, vilka serier, avsnitt och karaktärer?

Edited by O´Brien

Det är inte en superkänd skådis så frågan är svår. The Maquis, hon spelar vulcan kvinna osm försöker köpa vapen av Quark. Namn... kommer inte ihåg. Kommer ihåg hur Quark försöker blanda business och pleasure och sedan ger henne en lektion i Rules of Acquisition. LOL!

Du är definitivt inne på rätt spår, håller med om att det inte var den lättaste frågan men jag har ju nyligen sett VOY och plöjer just nu DS9 så det var enklare för mig.

Helt rätt svar ska vara:

DS9: The Maquis, part I & II, Sakonna

VOY: Survival instinct, Three of Nine, Marika Wilkarah

Jag överlåter frågan åt dig Ro.

Aha, var det hon som spelade 3 of 9. Wow, hon ser ju helt annorlunda ut mot Sakonna. Just scenen när Quark föklarar Rule of Acquisition #3 för henne är genial. Frågan är bara, hur lyder regel #3?

De var stridsskepp som var designade inför en möjlig kommande Borg invasion och hade väldigt starka vapen för ett så litet skepp vilket gjorde dem en smula instabila, något Miles O'Brien lyckades råda bot på :).

Japp, det är en av egenskaperna. Nu inser jag att frågan är lite vårdslöst formulerad. Om vi gör som så att vi byter ut egenskaper mot utrustning blir det mer i linje med vad jag är ute och far efter.

Overgunned and overpowered, så var uttrycket nu när ja har hunnit tänka ett tag. Varsågod att fråga på DiLego eller Cmd M.

Jag lämnar över ordet till Commander Michels isf, så slipper jag komma på en klurig fråga. :rodna:

Ojojoj, no pressure haha :P. Eftersom Quark är min absoluta favvokaraktär få det bli en om honom - ett av mina favoritögonblick, det är så typiskt Quark det bara kan bli.

I ett avsnitt blir Worf (samt Kira, O'Brien, och Odo) aningens förbannad på Quark. Detta eftersom han hackat sig in i stationens replicators och fixat om designen på muggarna som dryckerna kommer i. De spelar även en trudelutt när man lutar dem och dricker. Quark har dessutom fixat samma jingel på skärmarna på DS9 (förutom på "bryggan" som Quark noga påpekar!). Vad är texten till jingeln?