Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Star Trek-frågesport

Recommended Posts

Ähumm, jag :rodna: måste erkänna att jag var tvungen att titta igenom hela avsnitt för kunna svara på denna frågan.

Doktorn har lyckat på något sätt att gömma sin position i musik/sången.

I avsnitt Scientic Method led Voyagers besättning av en rad sjukdomar som doktorn inte kunde råda bot på. När Doktorn höll på att upptäcka något som orsakade alla konstiga sjukdomar försökte någon plötsligt radera doktorn. Vem?

:knäpp: Ojsan, var det en supersvår fråga?? Det var mening att "stoppa" den här diskussionstrådet. Det kan vara mitt eget fel för att jag :ph34r: inte är så bra på att uttrycka mig på att formulera frågor. Svaret på frågan I avsnitt Scientic Method led Voyagers besättning av en rad sjukdomar som doktorn inte kunde råda bot på. När Doktorn höll på att upptäcka något som orsakade alla konstiga sjukdomar försökte någon plötsligt radera doktorn. Vem? Vilka? är Utomjordingar som utförde medicinska experimenterna på Voyagers besättning.

Nu provar jag med en superlätt fråga som alla trekkers bör kunna. Vad heter Datas katt :katt: ?

:knäpp: Ojsan, var det en supersvår fråga?? Det var mening att "stoppa" den här diskussionstrådet. Det kan vara mitt eget fel för att jag :ph34r: inte är så bra på att uttrycka mig på att formulera frågor. Svaret på frågan I avsnitt Scientic Method led Voyagers besättning av en rad sjukdomar som doktorn inte kunde råda bot på. När Doktorn höll på att upptäcka något som orsakade alla konstiga sjukdomar försökte någon plötsligt radera doktorn. Vem? Vilka? är Utomjordingar som utförde medicinska experimenterna på Voyagers besättning.

Nu provar jag med en superlätt fråga som alla trekkers bör kunna. Vad heter Datas katt :katt: ?

Jag kommer faktiskt ihåg exakt vad för avsnitt den tidigare frågan handlar om, men jag kom inte på utomjordingarnas namn. Jag trodde att det var det svaret (eller något liknande) som du ville höra. Så den var inte så supersvår, bara lite oturligt att ingen verkade kunna svara på den. ;)

Svar på nya frågan: Spot

Faktiskt ingen supersvår fråga och det var inte länge sedan jag såg avsnittet i fråga man jag kommer helt enkelt inte på svaret och har heller inte (på grund av årstiden, ST passar bättre på vinterhalvåret :) ) hunnit kolla upp det.

@Lord Di Lego: Rätt. Din tur att ställa en ny fråga

@O'Brien: Jag föredrar också titta på avsnitt under halvåren men brukar också titta på avsnitt under sport evenemang till exempel EM-fotboll.

Ett arbetsläger dit fångar skickades - för att bryta något typ av material ut gruvor - av klingonerna (? har för mig att det var av klingons ?)

Rura Penthe was a penal colony asteroid utilized by the Klingon Empire. Located in the Beta Penthe system, it was widely known as "the alien's graveyard," due to the fact that the life expectancy for a prisoner there was, at most, one year.

Helt riktigt. Din tur. :)

Jag har inte sett TOS tillräckligt många gånger för att komma ihåg exakt vilket avsnitt det var. Men jag minns scenen, så det kanske kan hjälpa någon.

Det är inomhus, vid en ingången till ett rum, som Spock gör vulcan nerv pinch på två personer samtidigt. En med varje hand. Sen tror jag att en av dem var en andorian (eller hade också antenner).

Hoppas någon kan knäcka den. ;)

Jag försöker väl mig på en gissning då då. :rodna:

Efter att ha kollat igenom vilka avsnitt som fanns i Säsong 3 och haft ledtrådarna i åtanke så kom jag fram till 'Whom Gods Destroy'.

Fängelse-ledtråden gör mig dock lite extra osäker, för det var väl snarare ett mentalsjukhus? Men jag antar att det kunde ses som ett fängelse för olika personer i olika delar av avsnittet. :D