Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Star Trek-frågesport

Recommended Posts

Äsch, jag har inte hunnti att tänka ut en ny fråga. Jag får lov att stjäla en idé från en forumist och modifierat lite om frågan.

Är det inte det där avsnittet där seven får agera ensam besättning (eller om det nu var tillsammans med doktorn?) vad det nu heter... Dark Space kanske? J.

En ny fråga: Det finns en avsnitt som nästan påminner om denna Voy-avsnitt One (säsong 4, avsnitt 25) med Seven och doktorn. Vad heter denna avsnitt ?

Om ni vill ha en bonuspoäng för en extra fråga. Vilka två av dessa karaktären har "huvudrollen" den här gången ?

Edited by Nettan

Äsch, jag har inte hunnti att tänka ut en ny fråga. Jag får lov att stjäla en idé från en forumist och modifierat lite om frågan.

Är det inte det där avsnittet där seven får agera ensam besättning (eller om det nu var tillsammans med doktorn?) vad det nu heter... Dark Space kanske? J.

En ny fråga: Det finns en avsnitt som nästan påminner om denna Voy-avsnitt One (säsong 4, avsnitt 25) med Seven och doktorn. Vad heter denna avsnitt ?

Om ni vill ha en bonuspoäng för en extra fråga. Vilka två av dessa karaktären har "huvudrollen" den här gången ?

Säsong 7 avsnitt 7 "Body and Soul". Doktorn är huvudkaraktären skulle jag säga eftersom han är i Sevens kropp om jag minns korrekt.

Ny fråga: I vilken avsnitt lämnar doktorn för första gånget skeppet?

Oooops! Oj, jag var inte tydliga med denna frågan den här gången men det är mitt fel den här gången. Det kan bero på missförstånd eftersom jag inte är bra på att uttrycka mig i svenska. Det gör ingenting den här gången.

Star Trek:TOS säsong 1 avsnitt 16 "Shore Leave"

Ny fråga; I vilket VOY avsnitt stötet de på en region av rymd utan några stjärnor?

Korrekt svar på denna frågan är ENT-avsnitt Doctors order (säsong 3, avsnitt 16). Bonuspoäng är Doktorn Phlox och T'Pol.

Den här gången låter jag att ni ska fortsätta med Lieutenet Linds frågan (eftersom jag är urdålig på att tänka ut fråga)

Ny fråga: I vilken avsnitt lämnar doktorn för första gånget?

Jag vet men valde inte svara den här gången och vill att andra ska få chans att svara på frågan.

( Det är en av mina älskingsavsnitt som jag kan se om och om igen.)

Ok då ställer jag följande:

Vad har Carola och Star Trek gemensamt?

ingenting hoppas jag. Mina kunskaper om Carola sträcker sig till att jag känner igen låten främling. Det här borde jaf kunna svara på.

Systrarna Delainy (stavas det så?)

Nästa fråga: Inte sällan är Tom och Harry ute på äventyr på Holodeck i form av gammaldags sci fi och svartvita miljöer i Captain Proton. Delainy systrarna, Janeway och Seven har även medverkat vid olika tillfällen. Doktorn är t.o.m. med i ett äventyr och spelar då vilken roll?

Han spelade The President of Earth :) The Adventures of Captain Proton var verkligen en av mina favorit inslag i Voyager. Nu blev jag suger se igenom Voyager igen, får vi ta efter Enterprise ^^

Nästa fråga; Vilken sjukdom lider Picard av?

Edited by Lieutenet Lind

Michael Giacchino :)

Ny fråga: Karaktärerna "Krem" och "Commander Shran" som synats i Star Trek Enterprise har något gemensamt, vad?

Spelas av min favvo, Jeffrey Combs

nästa fråga:

vilka övriga 4 roller har Combs spelat i Star Trek?

Michael Giacchino :)

Ny fråga: Karaktärerna "Krem" och "Commander Shran" som synats i Star Trek Enterprise har något gemensamt, vad?

Spelas av min favvo, Jeffrey Combs

nästa fråga:

vilka övriga 4 roller har Combs spelat i Star Trek?

Hm, jag vet bara Weyoun och Brunt. Någon som kan de andra två?

Han spelar även en människa i Far Beyond The Stars som jag har för mig inte var särskilt trevlig.

Jag kommer faktiskt ihåg en intervju där han sa att han spelat sju karaktärer, kanske frågeställaren bör kolla databasen och Memory Alpha så att vi vet att allt blir rätt här? :)