Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Star Trek-frågesport

Recommended Posts

Han spelar även en människa i Far Beyond The Stars som jag har för mig inte var särskilt trevlig.

Jag kommer faktiskt ihåg en intervju där han sa att han spelat sju karaktärer, kanske frågeställaren bör kolla databasen och Memory Alpha så att vi vet att allt blir rätt här? :)

Jag har precis kollat nyligen på star trek databas att skådespelaren faktistsk hade spelat 8 stycket karaktärsroll men de flesta var på DS9 och ENT och VOY men den åttoende karaktärsrollen från dataspel elite force 2. Ni kan kolla på www.startrekdb.se/personer/personer.php?person=410. Jag förmodar att länken inte funkar säker för att jag är kass på att koppla till rätt länken ( jag försökte och försökte men jag kunde inte det)

Borgmi, Supreme Commander JAF, Mr Trek har rätt om alla karaktärroll (undantag småfel)... Vi kan bara vänta på frågeställaren, det vill säga Ro Laren, får avgöra frågan....

En komplett lista på roller som Jeffrey Combs spelat enligt IMDB:

Commander Shran (ENT)

Krem (ENT)

Penk (VOY)

Weyoun (DS9)

Brunt (DS9)

Officer Mulkahey (DS9)

Tiron (DS9)

Datorspel:

Star Trek: Elite Force II - Commander Suldok (röst)

Star Trek: Deep Space Nine - Dominion Wars - Weyoun (röst)

Jag räknar filmerna och serierna. Datorspelen och böckerna är inte canon. Menade givetvis 5 karaktärer. Typo.

JAF: Combs var inte med i TNG men han provspelade för rollen som Riker.

Ny fråga om Jeffrey Combs:

Vilket avsnitt av DS9 spelar Combs både Weyoun och Brunt?

Menar du inte 7?

Eftersom det var en följdfråga till min syftade RoLaren på vilka andra 5 karaktärer han har spelar utöver de 2 jag använde i min fråga.

Svaret på nya frågan är: Säsong 7 avnitt 24 "The Dogs of War"

Ny fråga: Vilken roll provspelade Robert Picardo för ursprunligen i VOY?

Menar du inte 7?

Eftersom det var en följdfråga till min syftade RoLaren på vilka andra 5 karaktärer han har spelar utöver de 2 jag använde i min fråga.

Självklart, jag har bara sovit fyra timmar så jag snurrar visst en del :)

Ny fråga: Vilken roll provspelade Robert Picardo för ursprunligen i VOY?

Svar på frågan är att Picardo fick provaspelade karaktär Neelix.

Ny fråga: Vilka största mardröm är det för Harry Mudd?

Edited by Nettan

Ny fråga: Vilka största mardröm är det för Harry Mudd?

Ojsan :o ! Frågan kan kanske vara lite för svårt den här gången men det var inte mening att "stoppa" frågesport. Jag ger er en ledtråd för att jag bara vill vara snäll. Svaret kan ni finna direkt i TOS-avsnitt 2.8 "I, Mudd".

Hmm tror det snarare är frågeställningen som är något inkorrekt:

"Ny fråga: Vilka största mardröm är det för Harry Mudd?"

Hur menar du? Vilken är H Mudds största mardröm eller vilka är Mudds största mardröm?

På A svarar jag att bli fast på en planet med massvis av tjatande frugor och på B svarar jag Stellor.

Är något av alternativen rätt?

Ny fråga:

Leonard McCoy kallas ju för Bones och ibland Doc. Nämn ett annat smeknamn för vår gode doktor.

Hmm tror det snarare är frågeställningen som är något inkorrekt:

"Ny fråga: Vilka största mardröm är det för Harry Mudd?"

Hur menar du? Vilken är H Mudds största mardröm eller vilka är Mudds största mardröm?

På A svarar jag att bli fast på en planet med massvis av tjatande frugor och på B svarar jag Stellor.

Oooops! Det är mitt fel, Ro Laren. Jag har sagt många gånger att jag inte är duktig på att uttrycka mig i svenska. Du fattade vad jag menade med frågeställningen . Båda svaren är rätt. Om någon inte förstod mig, är det bara att fråga på !!!

Hmm jag inser att mitt svar inte var så ödmjukt skrivet. Menade givetvis inget elakt.

Frågan kvarstår:

Leonard McCoy kallas ju för Bones och ibland Doc. Nämn ett annat smeknamn för vår gode doktor.

I TNG-avsnittet Lonely Among Us ska Enterprise föra seleyiska och anticanska delegater till planeten Parliament, då de har ansökt om medlemskap i Federationen. I slutet av avsnittet saknas dock en av seleyerna: vad misstänker man har hänt denne?

Ny fråga:

I vilket avsnitt kallar Beverly Captain Picard för "Jean"?

Är osäker, men med tanke på hur länge tråden stått still så är jag villig att gissa.

Har för mig att hon kallade honom för "Jean" (eller möjligtvis var det "Jean-Luc") i slutet av TNG-avsnittet The Last Outpost. Är det rätt? :blink:

Ifall det var det; ny fråga:

Guinan bad Worf att smaka på en specifik dryck som kom att bli en av Worfs favoritdrycker. Vad heter drycken?

(Det engelska namnet duger. Jag kommer alltid koppla det namnet samman med den scenen samt när han ber om den i Quarks bar i DS9. :lol: )

plommonsjuice "a warrior´s drink". Har ingen aning om hur det stavas på engelska. Någon annan kanske vet?

Ny fråga:

Vad hetter avsnittet där Torres försöker stoppa ett robotskepp, som hon själv programerat, från att anfalla planeten Rakosan.