Gå till innehåll
Nyhet

Star Trek XI ges ut i bokform

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_novel_thumb_090305.jpgAlla tio tidigare Star Trek-filmerna har blivit noveller, så det kommer väl inte som någon större överraskning att även den elfte filmen kommer i bokform. Faktum är att författaren själv, Alan Dean Foster, handplockades av manusförfattarna till filmen. Alan Dean Foster är en erkänt skicklig science-fictionförfattare, som har skrivit flera bästsäljande titlar.

Ni kan läsa mer om boken på vår litteraturdatabas.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte din syster engelska? Det är sällan pocketböcker för Star Trek släpps på svenska. Förmodligen är marknaden för liten. Att läsa böckerna på engelska är ett utmärkt sätt att "hålla liv" i sina engelska spåkkunskaper. :)

Annars jobbar jag som freelansande översättare (eng <-> svenska), så om du vill att jag skall översätta den kostar det: 0,50 * 79 000 = 40 000 kr. (tar c:a 3 månader). :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om filmen blir en storsuccé kanske det ändras. Går några hundratusen på den, så borde det nog gå att sälja några tusen exemplar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kan inte din syster engelska? Det är sällan pocketböcker för Star Trek släpps på svenska. Förmodligen är marknaden för liten. Att läsa böckerna på engelska är ett utmärkt sätt att "hålla liv" i sina engelska spåkkunskaper. :)

Annars jobbar jag som freelansande översättare (eng <-> svenska), så om du vill att jag skall översätta den kostar det: 0,50 * 79 000 = 40 000 kr. (tar c:a 3 månader). :)

Nej hon kan inte engelska så bra, hon är bara 10 år men jag har iallafall fått henne att bli riktigt intresserad av Star Trek och jag tänkte att jag kunde få upp hennes ögon för böckerna. Kanske till och med "peppa" henne att plugga engelska på egen hand.

Första långfilmen finns ju iallafall som svensk bok :)

Om filmen blir en storsuccé kanske det ändras. Går några hundratusen på den, så borde det nog gå att sälja några tusen exemplar.

Man kan ju alltid hoppas...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förbättrade min engelska oerhört genom att upptäcka Star Trek och se det nästan varje dag. Det är ett bra sätt att lära sig det på :D

Även om man får tänka på att de inte alltid talar helt realistisk nutidsengelska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gjorde samma sak, jag kan nog tack ST för mycket av min engelskkunskaper. Och nu kan man ju imponera på klassen när man kommer med en 400 sidor tjock ST bok :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vara bra att veta om man skulle behöva översätta något manus någon gång. Men sedan är fråga var man får pengar ifrån... Bara som ett ungefärligt rättesnöre, vad skulle det kosta att översätta cirkus 150 manussidor till engelska? J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg