Jump to content
Sign in to follow this  
Nina Janeway

Har du byggt någon Star Trek-sak?

Recommended Posts

Jag började i november 2007 men eftersom intresset går upp och ner så har det blivit liggande medan jag pysslat med andra star trek saker till exempel: Zefram cochrane statyn.

Sammanlagt borde det vara ca 1 månad.

/Conny

Gjorde om en Stuka plast model så den liknar stuka planen som attackerar Enterprise i Storm Front, Part II

Märkte när jag köpt den att det inte var samma Model som den riktiga utan detta var en D5 medans den

riktiga var en D8.

/Conny

29932014gw3.th.jpg40533875ar8.th.jpg24861665pk4.th.jpg28810039mr2.th.jpg49524385gc6.th.jpg

49745058gi3.th.jpg

Screen caps

frontstormpt2375ok8.th.jpgfrontstormpt2394az8.th.jpg

Edited by contec

Ännu en sak som jag gjort färdig. Trip tuckers handverktyg

triptool1qr4.th.jpg

t50816shockwave2220e219uh4.th.jpg

Den är gjort utav en Minitemp MT2 , Det är en handtemperaturs mätare för matvaror eller andra saker man vill mäta tempen på avstånd med.

Dom runda knapparna och ratten har jag inte ännu inte hittat något liknade som passar, men dom är lätta att satta fast när jag gör det.

Det fanns flera versioner av denna som Trip använde och en av dom såg ut som min gör. En annan hade två tryckknappar på "taket" av mätaren , och den tredje såg ut som denna från Shockwave.

Det jag har gjort med den är att limma på 3 halvrunda styrene strips på handtaget och måla det svart , och måla knappen röd.

/Conny

Edited by contec

Smällde ihop denna sak på några timmar. Kommer från Enterprise avsnittet :THE ANDORIAN INCIDENT

Det är the Stone of J'Kah som visas för Archer och Trip när dom motvilligt besöker klostret med Tpol.

Gjorde den utav papper inslaget i aluminium folie med Plastic padding över.

Texturen gjorde jag genom att rulla den då klibbiga plastic paddingen i pärlsocker och salt, sedan när PP hade torkat stoppade jag "stenen" i en bunke med vatten så att saltet och sockret löstes upp.

Den är inte riktig färdig ännu, skall ge den några lager till med färg.

/Conny

WCT #2701

78652049ml2.th.jpg80713913hn6.th.jpg63642422sp3.th.jpg67182993mq3.th.jpg

Här är lite bilder på den riktiga

jkahdq8.th.jpgjkah1kc7.th.jpg

jkah2tq6.th.jpg

Edited by contec

Jag tittade runt på Gatekeepers sidor, men det verkar ju som dom har bättre grejer en vad jag har, + att dom skall göra sina saker på dator och skriva ut dom. Troligen behöver dom ingen som jag, fast det skulle varit kul. :(

Jag har skickat ett meddelande till dom, får se om de behöver någon hjälp.

/Conny

Props

As the Gatekeeper takes place in the 29th Century most of the props will have to be redesigned. A prototype of each will be made (weapons, tricorders, badges aso). This prototype will most likely be made in 3D and “written” out with a 3D scanner. Then a large number of copies will be made by creating casts of the original.

To help us with this the amazing Cinema Replicas will educate the production team. Cinema Replicas is among the world's experts on replicating movie props.

Fick för mej att jag skulle ha min T'Pol IDIC tillsammans med The stone of J'KAH och kom att tänka på lådan som T'Pol får sin IDIC i från Enterprise avsnittet The Forge.

Jag ritade upp ett mönster på datorn och printade ut det. Jag sågade ut 4 bitar från Plywood och limmade ihop dom,

Sedan slipade och sprayade på lite primer och ett lager med Matt svart, Sedan målade jag med Humbrol modell färger för att få den att se gammal och sliten ut. Sist ett lager med matt lack och en bit läder limmad i botten.

Till min förvåning ser den faktis ut som den är gammal och sliten, inte alls som plywood.

Dessa Humbrol färger använde jag: Först en mix av#29 matt Dark earth och #61 Matt flesh Sedan en mix av#62 matt leather

och #153 matt insignia red

/Conny

Första bilden är originalet från The Forge

[originalvulcanboxra0.th.jpgvulcanbox1cc2.th.jpgvulcanbox2bl1.th.jpgvulcanbox4sq9.th.jpgvulcanbox5qp3.th.jpgvulcanbox3ix8.th.jpg

Edited by contec

Den ser ut att vara väldigt trogen orginalet. Som du säger ser man inte att det är playwood. Jag är vädlgit imponerad av denna lilla rekvisita du gjort.

Jag har precis röstat för dig, och ska göra det igen. Dock ganska hårt motstånd, får jag säga. Gillade BladeRunner-pistolen.

Lycka till i tävlingen.

Edited by Unkas

Jag skulle vilja ha ER HJÄLP att vinna Prop tävlingen på Roddenberrys hemsida.

http://www.roddenberry.com/?action=site.showcase&sid=20

Ni kan rösta 1 gång varje dag... (om ni inte har flera dator) Tills den 22 Juli

Jag skulle vara mycket tacksam.

Den Prop jag skickade in är

YK32 plasma pistolen från spelet Fallout 2

/Conny Jonasson

rayguns47kp6.th.jpgrayguns46pc1.th.jpgrayguns45ux8.th.jpgrayguns44lg3.th.jpgrayguns43ed7.th.jpgrayguns42ew5.th.jpgrayguns41nf1.th.jpg

som vanligt har du gjort ett snyggt jobb . men jag har en fråga...tog du den fulaste pryl du kunde hitta att göra ?