Jump to content
Sign in to follow this  
Nina Janeway

Har du byggt någon Star Trek-sak?

Recommended Posts

Nja, När jag valde att bygga denna så ville jag bygga en 50tals scifi pistol men kunde inte komma på något bra, men så kom jag ihåg ett vapen från Fallout 2, Inte lätt att bygga upp en sak men hjälp av ett pluttit litet Gif bild.

Jag valde att skicka in denne eftersom jag tyckte att bilderna jag tog av den blev så bra. (naturligt solljus, helt underbart)

Kom ihåg att rösta varje dag....

Tack

/Conny

kom på att fråga en sak Conny . har du funderat på att bygga nåt i stil med vad Contestant #17: Andrew Buse har gjort? i "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" skulle vi behöva såna saker(och mycket annat)

Jo, men jag är rätt upptagen med egna saker (hellboy pistol) ;) och saker för Star trek Gatekeeper filmerna.

Men har ni någon sida man skulle kunna kolla in?

/Conny

Alla verkar ha gjort skitsnygga saker. Själv har jag bara gjort en combrika i mässing och klingon-logan i trä...

Angående tidslinjerna på sidan 4 stämmer det med romulanerna inte alls med min.

2379: Fredsförhandlingar inleds

2385: Förhandlingarna kraschar och ett krig bryter ut

2389: Kriget (som inte ledde till någonting förutom förluster på båda sidor) slutar och fredsförhandlingarna startar igen

2397: En fred undertecknas av Federationen och det Romulanska Imperiet

2409: Ett "exchange" mellan läkare från Imperiet och Federationen startar

2411: Utbytet avslutas när spänningar uppstår mellan klingonen och romulanerna som nästan slutar i ett krig, som dock hindras av Enterprise-F.

2418: Utbytet återupptas, denna gång med officerer från Stjärnflottan och den Romulanska Rymdflottan

2426: En ny anti-Federation regim tar kontroll över den romulanska senaten och alla kontakter bryts

Edited by Dr G. Eastwich

Har äntligen ordnat garn i rätt kulörer, så nu ska jag ge mig i kast med att virka min egen TNG-besättning. Jag ska bara ha lite beslutsångest med mig själv om vem jag ska göra först. Och så får jag försöka komma på hur tusan jag ska konstruera Worfs panna och Geordis visor :blink: så jag sparar nog på dem till sist.

Alla verkar ha gjort skitsnygga saker. Själv har jag bara gjort en combrika i mässing och klingon-logan i trä...

Angående tidslinjerna på sidan 4 stämmer det med romulanerna inte alls med min.

2379: Fredsförhandlingar inleds

2385: Förhandlingarna kraschar och ett krig bryter ut

2389: Kriget (som inte ledde till någonting förutom förluster på båda sidor) slutar och fredsförhandlingarna startar igen

2397: En fred undertecknas av Federationen och det Romulanska Imperiet

2409: Ett "exchange" mellan läkare från Imperiet och Federationen startar

2411: Utbytet avslutas när spänningar uppstår mellan klingonen och romulanerna som nästan slutar i ett krig, som dock hindras av Enterprise-F.

2418: Utbytet återupptas, denna gång med officerer från Stjärnflottan och den Romulanska Rymdflottan

2426: En ny anti-Federation regim tar kontroll över den romulanska senaten och alla kontakter bryts

En spännande tidslinje men jag har för mig att vi har en tråd med bara tidslinjer och att detta bör placeras i denna. J.

Jag har som hobby att bygga saker från Star Trek. Tänkte testa och göra en PADD och en Tricorder. (Försöka iallafall :lol: )

Någon som veta något bra byggmaterial att använda och hur stora dem är? :osäker:

Slog ihop ämnet med denna tråd då dom handlar om samma sak. /M. Ricochet

Hmm nja byggt och byggt. Håller på att försöka sy till en (DS9, Nemesis) uniform. Planerar att den skall vara klar till September. Då planerna är att vara med i kostymtävlingen i WCT.

Haha, snygg! Lär definitivt impa på kassörerna när du ska ta fram kreditkortet ;)

LOL! Bara de invigda kassörskorna/kassörerna kommer att bli impade, resten kommer inte förstå.

Hej,

Fick idéen att försöka att göra en type 2 pistol phaser utav bara material som jag kunde hitta hemma. Bland annat använde jag ett hjul från en leksaksbil, en kork från en nässpraysflaska, framdelen från en ficklampa och en laserpekare (se sista bilden för fullständig materialinfo). Det resulterade iaf i en "fungerande" phaser där man kan skuta en laserstråle genom att trycka in avtryckaren.

Här kommer bilder.

phaser1.jpg

phaser2.jpg

phaser3.jpg

phaser4.jpg

phaser5.jpg

Härnäst ska det tillverkas en uniform på liknande sett. Fortsättning följer...