Jump to content
Sign in to follow this  
Nina Janeway

Har du byggt någon Star Trek-sak?

Recommended Posts

Otroligt bra gjort! Jag är mäkta imponerad! Och så snyggt gjort med dom sakerna du hade hemma!

Du får slå dej ihop med Contec här! :)

Tack, men är inte riktigt nöjd med hur den ser ut i ändträt. Så här i efterhand så borde jag ha spacklat där innan jag målade. Menmen, man är lär sig alltid något.

Hehe, men i Contecs klass är jag inte. Han gör ju helt otroliga grejer!

Hehe. Tack jag tycker att det är kul att hålla på och pilla med sånt här men tyvärr har man ju inte tid att hålla på lika mycket som man vill.

Katten tycker iaf att det är kul att jaga laserpricken och det är ju roligare att skuta med phasern är laserpekaren. Och det ser ju coolare ut oxå B)

Du är ju en riktig McGyver haha! :lol: Bygg mer saker och visa oss här!

Och släng ett öga på gatekeeper-projektet här i forat. Kanske kan vara något!

Hehe. Det tar jag som en komplimang. Gatekeeper skulle ju vara roligt att involvera sig i men tyvärr räcker inte tiden till är jag rädd.

Mäkta imponerande, b00t3r. Det är nästan så att man vill bygga en egen phaser, då du får det att se lätt ut.

Tog ett antal timmar men så svårt var det inte. Klart du ska ge det ett försök!

Jag fick en fråga om några tittskåp min syster gjort, så jag tänkte ta svaret i denna tråden då det verkade passande.

forrad_tittskap_tn.jpg

Lådorna i sig är vanliga små tittskåp fr??n IKEA.

Interiörerna är gjorda av lite allt möjligt. Små plastburkar fyllda med diverse färg och material, diverse lera för att forma "evil skins" mm, smådelar av andra "space toys", o.dyl. Dvs. endast fantasin sätter gränsen.

Själva figurerna är ursprungligen små helgjutna cowboy-figurer av plast. Dessa har hon anpassat genom att försiktigt värma upp och forma om dem. Sedan lite "nip/tuck" med kniven och en skvätt färg, så vips har man ett Star Trek-diorama. :blink:

Tittskåpet för TAS-avsnittet är dock gjort med tecknade/målade papp-figurer (dvs. 2D istället för 3D). Är det tecknat så är det. ;)

Verkligen en stor talang (själv har jag tummen mitt i handen vad det gäller sådana saker även om jag funderar på att göra en egen svans någon gång.) hon har. Hon borde verkligen fundera på att göra dem till försäljning då jag kan tänka mig att det är många fans som är intresserade av dylika tittskåp.

Hållermed föregående talare, är även jg värdelös på att göra såna saker själv, skulle aldrig klara av det. Tror att det finns en marknad för sånt här på nätet, dom skulle nog snappas upp ganska snabbt på Tradera.

Sen är ju frågan hur mycket tid din syster spenderar på dom här grejerna, kanske inte är värt mödan och allt slit om det inte är en omtänksam present till en släkting i julklapp.