Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Burger King satsar på Star Trek

Recommended Posts

Det är konfirmerat, de finns i sverige och kan köpas lösa utan mat till. Har precis köpt tre stycken för 15kr/st, då hade de Captain Kirk, Scottie och en tricordet. Figurerna var betydligt bättre än tricordern som mest kändes som en plastleksak dock.. Även skepp, communicator, shuttle etc finns med :)

Totalt 8 figurer, 6 skepp samt en communicator och en tricorder finns, med ljud och allt. :)

Jag var förbi Burger King i Borås idag men där hade de inte börjat med Star Trek än, utan hade bara Dragonball som var den tidigare kampanjen. Borde det inte vara straff på sådant... Hoppas de har det i Göteborg när jag är där i helgen.

Det är konfirmerat, de finns i sverige och kan köpas lösa utan mat till. Har precis köpt tre stycken för 15kr/st, då hade de Captain Kirk, Scottie och en tricordet. Figurerna var betydligt bättre än tricordern som mest kändes som en plastleksak dock.. Även skepp, communicator, shuttle etc finns med :)

Totalt 8 figurer, 6 skepp samt en communicator och en tricorder finns, med ljud och allt. :)

Det här stämmer mycket väl överens med min teori att de endast släpper 4 leksaker per vecka. På Ebay kan man inte köpa alla direkt, utan måste vänta på att det ska skickas den 31:a maj, då kampanjen är slut. Kampanjen kommer alltså älla tills dess, 4 veckor totalt vilket innebär 4 figurer per vecka, gånger 4 = 16.

De som vi kunde köpa idag på Burger King var de som du köpe, plus en till, alltså Scotty, Kirk, Tricorder & en Shuttle.

Dock tog dom 20 kr per leksak i Linköping <_< Kändes som om dom bara drog till med en siffra för att dom inte hade en aning om vad de skulle ta. Lägg till 12 kr så får man ju liksom både figuren och en kids meal.

Var i London ett par dar nu. Burger King vid Leicester Square körde inte någon Star Trek-promotion alls.

Hittade dock alla actionfigurerna, bryggan och Enterprise i en leksaksaffär. De större actionfigurerna var rätt häftiga, de mindre såg lite billiga ut.

Och inte ringde du mig för att se om jag ville ha dom... :(

De lär finnas kvar när du åker till England nästa månad. Det var i en vanlig leksaksaffärskedja.

Ajdå, vi som inte har något Burger King i Karlskoga... :blink: Skulle dock vara kul med en liten ST-leksak, det skulle vara min första... *Suck*

Jaja, jag har hela livet framför mig, och man vet aldrig hur mycket ST framtiden har att erbjuda... ;)

Kilade inom ett BK timmen innan filmpremiären för att ladda upp med leksaker, men blev nekad och dessutom rätt förolämpad av the staff på stället. Not nice! Så det verkar vara lite upp till varje ställe att sälja utan meal eller inte. Tur att Malmö har många BK (som vege trodde jag aldrig jag skulle säga det, haha).

Så - vilka av leksakerna har ni lyckats få tag på?

Jag har sju stycken, Uhura, Spock (2 st), Enterprise (2 st), trikorder, Scotty, Kirk, skyttel.

Har någon fått tag på dubblett från de övriga är jag intresserad av att byta mot Spock eller Enterprise.

^Va?! Är det möjligt? Jag var så säker på att alla inte släppts än. Köpte du dom alla samma dag, eller i samma vecka?

Jag har Scotty, Kirk & Skyttel. Vilken Spock är det du har? Får du inte tag på någon att byta med köper jag gärna Spock & Enterprise-dubletterna utav dig.

Det är Spock Sekunda som jag har (alltså den yngre). Jag var på fyra olika Burger King i Göteborg vid sammanlagt 5 olika tillfällen. De första fyra gångerna fanns det bara Kirk/Uhura/Enterprise att välja mellan, men på lördagskvällen på väg ut från Göteborg stannade jag till vid den sista chansen (Delsjömotet) och där hade de dessa tre plus fyra stycken till där bakom. Jag har sett att Burger King vid Järntorget även hade USS Kelvin.

Nu har jag dessutom fått tag på Burger Kings stora affisch för kampanjen!

Det var minst sagt konstigt, har dom ingen som helst ordning på släppen? Vissa har dessa figurer, vissa har andra. Jobbigt! Speciellt med tanke på att man bor i en stad där Burger King inte finns. Kommer bli svårt att samla på sig ett komplett set av dessa :(

Märkte en liten sak förut. Gamla Spock-figuren säger "Live Long & Prosper" medan den unga säger "A rescue attempt would be illogical". Gamla Spock-figuren har armarna i kors medan den unga Spock-figuren har Vulcan greeting handen uppe i luften. Det logiska vore väl om det var tvärtom? :rolleyes:

På stället jag inte fick köpa sa killen att vi vuxna ska låta leksakerna vara kvar till dem de är gjorda för, barn. Men, jag kanske lockade fram hans barskhet, för när jag frågade om jag kunde köpa leksakerna utan mat till så var jag ju så säker på att jag skulle få göra det, så när han sa nej blev jag så överraskad att jag skrek ut ett högt "VA??". Ren överraskning som han kan ha uppfattat som att jag blev sjukt sur på honom. Fast jag blev mer genuint chockad.

Men ett andra försök på ett större BK gav mig McCoy och en communicator. Killen i kassan verkade tycka det var dyrt med 15, så jag fick communicatorn gratis. :)

Och förresten, är det någon som vet hur länge figurerna kommer att finnas på BK?

Sign in to follow this  

• Create New...