Gå till innehåll

Tre Star Trek-filmer med på Totalscifionlines lista över de hundra bästa science-fictionfilmerna


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Star Trek II, Star Trek VI och Star Trek är alla bland de hundra bästa science-fictionfilmerna. Bäst är dock Blade Runner. Det anser Totalscifionline.

Här är topp fem:

  1. Blader Runner
  2. 2001: A Space Odyssey
  3. Star Wars
  4. Alien
  5. Metropolis

Star Trek-filmerna har en bit till den yttersta toppen. Tvåan placerar sig på nittonde plats, sexan på sextioåttonde och JJ Abrams Star Trek på nittiotredje.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte särskilt förvånad faktiskt, och ser väl heller inget större fel med det. Startrek i filmformat är verkligen inget att hänga i julgranen imho.

Visst, åtminstone några till kanske borde få vara med på top100, men isåfall på den nedre delen enligt min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en lista med hundra filmer borde många fler gå in. Filmserien är långt ifrån lika bra som det bästa i serierna i genomsnitt, men jag tycker inte att det finns mängder med bra filmer inom sci-fi heller över huvud taget.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå att Blade Runner är på först plats. Musiken, stilen, agerandet, allt är mycket bra. En unik Sci-FI.

Dock tycker jag det är lite märkligt att inte fler Star Trek är med på listan. Kanske är det inte tillräkligt unikt, omvälvande och nyskapande som film, om man jämför med andra Sci-Fi filmer.

Akira var en trevligt överaskning på listan. Definitivt värd sin ranking.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...