Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Vilken utgåva av filmen kommer ni köpa?

Vilken DVD/Bluray kommer ni köpa?  

20 members have voted

1. 1.

• DVD 1-disc
      7
    • Bluray 2-disc
      5
    • 2-disc Special Collector's Limited Edition (DVD)
      5
    • Tänker inte köpa filmen
      4

Recommended Posts

Jag tänker faktiskt inte köpa den.....slå mig inte, slå mig inte.....

Skämt åt sido så kommer jag möjligen att kompletera min samling med den i framtiden om den sjunker till en skamligt lågt pris. Får se om 3-4 år om den står på Coop eller ICA på 3 för 100-hyllan.

Oj, är det så pass? Kan du inte önska dig den i julklapp då? Då slipper du ju lägga ner några pengar på den själv ;)

Saken är den att jag troligen inte kommer att se filmen även om jag har den på hyllan. Enda anledningen till att ha den är frö att kompletera min samling, och det är ingen tillräcklig anledning att spendera pengar på. För mig vill säga.

Edited by Unkas

Själv har jag beställt specialutgåvan i metallask med TRE blueray-skivor från www.play.com :) Fri frakt dessutom :) Varför göra saker lagom ;) (sjukt egentligen med tre bluerayskivor, en borde ju räcka innehållsmässigt för att få plats med allt och lite till, de rymmer ju mängder)

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/9623099/Star-Trek-XI/Product.html

Edited by t80u

Om jag köper filmen, vilket i så fall blir när den gått ner i pris, så blir det förmodligen DVD-utgåvan med en skiva. Just nu känner jag inget behov av att se den igen men för en billig penning så kan jag tänka mig att köpa den.

Själv har jag beställt specialutgåvan i metallask med TRE blueray-skivor från www.play.com

Vilket pris (pund eller euro) är det som gäller när man handlar från Sverige?

Såg nu att det är euro som gäller.

Edited by Expendable Ensign

Sådär, nu blev jag medlem i Home Entertainment för 72:a gången i mitt liv. Av de 5 filmer jag valde var bl. a Star Trek XI (1-discarn') en av dom. Detta för att filmen ska vara representabel i samlingen. De flesta lär ju inte förstå att 11:e filmen ligger i skeppet direkt. Sen blir den lättare att släpa med till filmkvällar alternativt om någon vill låna den.

Jahopp, alltid lika kul med såna här saker som dyker upp dagen innan release:

Utgåvan är fullbokad och slutsåld. De som beställt den kommer att mottaga sitt exemplar fredagen den 6/11.

Att man skulle få sitt exemplar på fredag den 6:e istället för den 4:e la dom först dit på sidan för filmen nu i eftermiddags. Väldigt oseriöst. Givetvis skickade jag ett mail redan innan när jag såg att inget skickats ännu, framåt slutet på dagen trots att releasedatuet är imorgon. Fick då det här svaret för några minuter sen:

Hej,

Tack för ditt mail. Produkten skickas så att den ska vara framme på releasedatumet vilket är 6/11-09.

Antingen är han felinformerad eller så är det rent skitsnack. Releasedatumet är fortfarande den 4:e för denna utgåva. Det här är inte första gången Discshop strulat till det för mig när det gäller förbokningar. Jag lär mig visst aldrig. Att vänta ytterligare två dagar efter en så lång väntan är faktiskt ett *******.

Tur då att jag beställt ett ex på Ginza också åt en bekant som ändå inte är tillgänglig för att hämta sitt ex förrän någon gång nästa vecka, då kan jag ta den DVD'n istället och ge honom den jag får på fredag från Discshop :) Fick mail från Ginza imorse där det stod att DVD'n skickats (som brev), så jag får den imorgon, senast på torsdag.

Discshop suger.

Verkligen en skojig lösning med skivan i tefatsdelen. Fräck modell!! Lite lockad blir man onekligen att köpa....inte från Discshop dock. Man lyssnar ju till en broders varningar. :D