Gå till innehåll

Stargate: SG-1


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

Stargate SG:1 börjar i kväll på TV3. Det är en bra SF-serie, kanske inte den bästa men ändå, med Dean Anderson i huvudrollen. Jag har sett några avsnitt tidigare och jag är spänd på att se den.

Det börjar med ett längre avsnitt (1h 50 min inklusive reklampauser).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 283
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Stargate SG-1 var ju faktiskt rätt så bra. Intressant att se hur det fortsätter efter filmen och karaktärerna var ju lite lika dom från filmen. Kanske inte lika väl gjort som Star Trek, men ändå bra. Ska bli roligt att se forsättningen nu på fredag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det var hyfsat kasst faktiskt.

Kul äventyr. Han som spelade dr David var lite tam, inte speciellt charmig som han i filmen.

Lite för mycket "varelser som växer i magen på männskor". Kommer jag att se dem igen så stänger jag av TVn.

//Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det kanske inte är så jättebra nu, men vad jag har hört och läst så skall serien bli bättre i Säsong 2. Som med de flesta serier så brukar ju första säsongen inte vara så bra, men det brukar bli bättre ju längre serien går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Mikael. Den är inte det bästa som man har sett, men den är helt klart sevärd. Jag missade förra avsnittet (var på ett vandrarhem då som inte hade TV3) men ser fram emot kommande avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte också det var bra. Lite missnöjd över hela saken med "litet-outvecklat- folkslag-som-skyller-sjukdomar-på- övernaturliga-fenomen-men-vi-det- utvecklade-amerikanska-folket-vet-bäst- och-kör-därför-över-det-lilla-outvecklade-folkslaget". Sådant gillar jag inte, men Richard Dean Anderson var mycket bra i sin roll som outvecklad person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...