Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Stargate: SG-1

Recommended Posts

3:an har ju förvisso kört några säsonger av DS9 (enligt min mening det enda bottennappet i ST-universumet) och Stargate har väl samma typ av publik (uppenbarligen).

Orkade faktiskt se det senaste avsnittet, The Nox. Serien håller faktiskt en ganska bra klass (dock inte som Voyager, givetvis ;). Slutet var väl litet udda, fastän det låg och lurade i bakhuvudet. Det pascifistiska skogsfolket visade sig inte vara helt hjälplösa...

Fast avsnittet kändes lite fånigt. Är det möjligt att bli osynlig? "Den osynlige mannen" skall visst gå på TV i dagarna, kanske har människan en fascination över detta ämne.

Jo.. detta med att vara osynlig har ju facinerat filmskaparna mycket.. rovdjuret, stargate, osynliga manen, holowman m.m. kommer inte ihåg tror det är (romulens) i startreck som har skepp som blir osynlig...

De skepp som cloakar har utrustning som böjer ljuset runt skeppet så det ser osynligt ut, om jag inte tar fel.

pelle28k, Klingonerna har också skepp som kan cloaka.

Vad tyckte ni om första säsongen av Stargate SG-1?

I helhet tyckte jag att den var värd 6/10, men det fanns en hel del bottennapp, såsom det omilitäriska sätt som alla agerade på. Det kändes ofta som en klubb, inte som en militärmakt med strikta regler och rutiner.

Sista avsnitten gillade jag inte alls. 3 avsnitt i rad med "To be continued...", inklusive det sista avsnittet. Nu får man ju vänta till TV3 tar upp den igen, om de nu gör det...

Nej, så'nt får de gärna skippa för min del.

Det var dock spännande att lära känna Go'auld, Jaffa och alla andra arter runtom universum.

Jag är så emot Stargate! Har inte trean så jag har aldrog sett serien här, men dom visade några avsnitt i Blackpool (men jag var ju för i h**vete på ett Star Trek konvent! Jag vill se Star Trek!),  och det lila jag såg då var ingen höjdare...

Å andra sidan jämför jag allt med Star Trek och IMM kan ingenting mäta sig med det :)

jag såg de fyra första avsnitten tror jag, endast p.g.a. Richard Dean Anderson.. men efter det där avsnittet där folk blir infekterade av nåt så att de går tillbaka till rovdjursstadiet.. då la jag ner att kolla varje vecka.

Hoppas att det blir bättre nästa säsong. Då ska jag ge den en chans till.

Trodde faktiskt att Stargate SG-1 skulle bli bättre än vad det är. Serien känns inte riktigt som en riktig sci-fi serie, lite för B-aktig ibland. (men Tealc är ju cool) Andromeda verkar ju desto mer lovande :)

Grattis till befodran, Ella :dance:

Jo, Stargate serien var inte så mycket att hänga i julgrannen med, men vi trekkare är ju lite bortskämda. Tycker dock att serien slutade på topp, för jag tror inte att 3:an kommer att ta in mer. Har en kompis som sett fler sässonger som tycker att serien bara blivit bättre. Synd att man inte kommer att få reda på om han bara säger så för att retas och visa att han sett fler sässonger än mig :wink:

Skall inte TV3 ta in mer? Nu blir jag grymt besviken. De kan väl åtminatone avsluta med ett avslutande avsnitt, i stället för att det skall hänga i luften så här. *arg*

Ja, jag vet inte om jag hört fel, men jag tyckte att de sa islutet av avsnittet att de INTE skulle ta in fler avsnitt av Stargate. Jo, visst skulle de ha sänt mer, de kan ju inte sluta mitt i en story på detta vis! Det är ju tv4 fasoner juh! (som slutade, t.ex. med The Next Generation, efter bara några avsnitt)

Har fyran visat Tng?

Så de ska inte ta in mera Stargate? Det tycker jag var lite rötet. Skulle inte följande säsonger bli bättre som vi pratade om?

Annars kanske vi ska låta tv3 få veta det...

Jo, men visst har 4:an visat Star Trek TNG, före 5:an visade den serien, men som sagt, det var ett tag sedan, på en udda tid och bara några avsnitt innan de gav upp serien... synd

Jo, det är klart. Det skulle man göra. Jag skrev ju in till SVT och berömde dem för att de vågat ta in VOY och även efter första säsongen, för att försäkra mig om att de skulle fortsätta =)

Enligt mina kompisar som följer serien (köp dvd från england) blir serien bättre och bättre och visst tycker jag det också. Verkar som om den precis skulle ha kommit igång då tv3 slutade med serien. Det var ju inte så mycket mcgyuver över de sista avsnitten :biggrin:

Det ryktas att killen/tjejjen som ansvarar för inköp av serier på svt är en trekker och va mycket intresserad av att köpa in bl.a. Enterprise :biggrin:

Mumle: Va inte det lite fel ställe att skriva det?

Vi har många kompisar på SVT, Hallåan Henrik och Henrik (medlem här på forumet) på programinköp är rätt så bitna.

Kan ha varit lite fel...men det handlar dock om inköp av scifi. Det va därför jag skrev det...

Hmm...visste inte att det fanns nån svt-kille här. Det va ju skojj! :)

Citat: från Quiet den 8:16 am den okt. 18, 2001

Läste i dagens G-P http://www.gp.se att trean har visat alla avsnitt av Stargate de köpt in, men de undersöker möjligeten om att köpa in fler. Om de gör det så visas de tidigast nästa år.

Vad bra! Det innebär att de (kanske) kan påverkas då!!!

Ja, Hallåan Henrik har gjort mycket för Star Trek på SVT.

Synd bara att han inte presenterar ST: Voyager så ofta.

Det bästa var ju när han presenterade Caretaker i en ST unifom och transporterade in eller var det ut ur rutan (har jag för mig) :)

Spikar också, jag var inte med på den tiden, men jag har hört talas om hans små föreställningar i tv-rutan. Synd att missa.

Föresten: hörde ni när han snackade Klingon för ett par veckor sedan?  :)