Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Stargate: SG-1

Recommended Posts

Efter Babylon 5 är Stagate SG 1 min favoritserie (hmm... DS9 är ju inte så dum heller). Till skillnad från exempelvis Voyager blir SG1 bara bättre och bättre, jag har sett till och med femte säsongen nu och de har lyckats få till en skaplig kontunitet nu också... För er som inte har lust eller råd att kosta på er DVD-boxarna, kan jag bara beklaga; det lär dröja åratal innan någon svensk kanal visar serien i sin helhet!

såg att ztv inte visar stargate längre.. slut för säsongen..

Även om jag bara sett ett par avsnitt från s2-s5, så kan jag inte mer än hålla med dig, zebmac :)

För oss stackare som inte har DVD-spelare? :( är det enda som återstår då är att ladda ner avsnitten.. om man som sagt inte vill vänta ett par år till på säsong 2.. om de ens ska visa det <_<

Idag börjar säsong 7 av stargate sg-1 på sci-fi med två avsnitt. Det är inte säkert att säsong 7 blir den sista säsongen, det har pratas om en fortsättning(säsong 8)

Jag hittade den här länken, man får se RDA från en talkshow, man får också se hans dotter(4år). http://www.voyagersdelights.com/rda.htm

Edited by CaJo

STARGATE SG-1 ÅTERVÄNDER FÖR EN ÅTTONDE SÄSONG. :w00t::w00t: En spin-off serie är också planerad. Jag fattar inte varför tv3 inte fortsätter med de andra säsongerna. Den blir ju bara bättre och bättre.

I ett nytt nummer av TV GUIDE är Richard D. Anderson och Michael Shanks på framsidan bild

Alla skådespelare i sg-1 återvänder för den åttonde säsongen. Osäkert om davis återvänder.

Edited by CaJo

Ja, det är verkligen jättekul att det blir en säsong 8. Då får jag bara se till att skaffa avsnitten på någe vis.... ;)

Jag är på avsnitt 4x09. Jag håller verkligen med om att serien bara blir bättre och bättre!

Jag fattar inte varför tv3 inte fortsätter med de andra säsongerna. Den blir ju bara bättre och bättre.

Därför TV3 är helt enkelt onda eller bara dumma. Varför ska man följa en serie på TV3 de visar aldrig fortsättningen, bara repriser av sesånger i konstig ordning.

Hur är det med stargate, har serien lagts ner i USA eller gör de fortfrande nya avsnitt.

Om serien har lagts ner blev det ett riktigt slut då?

Serien rullar på för fullt i sin sjunde säsong, en åttonde och eventuellt nionde säsong är planerade. Dessutom är en spin-of serie kallad Stargate Atlantis i planeringsstadiet. Detta är förövrigt en mycket sevärd serie, som slår "Enterprise" på fingrarna ganska rejält i min mening! Väl värd att äga, säsongsboxar på DVD finns exempelvis att beställa från http://www.discshop.se

Edited by Tr3kk

Jo Stargate är mycket bättre än ENT även om Stargate hadde en knaglig start och många avsnitt rädda de "dumma" invånaderna som inte vet de eget bästa ep.

SPOILER

Vad hände med deras skepp de inte fick kalla enterprise.

SPOILER:

Hmm om jag inte missminner mig har en grupp från flygvapnet tagit över drift och testflygningar av det skeppet (som föresten heter Prometheus) från stargate command. De hade åtminstone det när de senast stötte samman med replikatorerna i slutet av säsong sex.

Prometheus är ett ganska fult skepp förövrigt, synd att asgardskeppet som döpts till "O'Neill" blev förstört, det lilla man såg av det var grymt snyggt!

Hört något nytt om säsong 2 av Stargate-sg1? Är riktigt sugen på att se fortsättningen av säsong 1.

Annars så får man ta och köpa DVDn med dom 4 första avsnitten av säsong 2 från Discshop.se :(

Har nu sett 13 avsnitt in i säsong 2 och kan bara säga WOW, Nu får man ta och köpa säsong 3,4,5 & 6. Vilken skillnad det är mellan säsong 1 & 2.

Aja, hoppas att någon TV-kanal ************ köper in hela serien. Då den bara blir bättre för varje avsnitt.

Edited by Pjotr'k

Har nu sett 13 avsnitt in i säsong 2 och kan bara säga WOW, Nu får man ta och köpa säsong 3,4,5 & 6. Vilken skillnad det är mellan säsong 1 & 2.

Aja, hoppas att någon TV-kanal ************ köper in hela serien. Då den bara blir bättre för varje avsnitt.

Fasen vad avundsjuk jag é på dig som inte har sett dem ännu... serien blir ju bara bättre och bättre ju längre fram man kommer! DVD-boxarna är värda varenda krona! Ska man vänta på att någon svensk kanal ska visa dem, får man nog vänta tills det börjar växa mossa på en... :blink:

Nu är det officiellt att Stargate SG-1 får en spin-off som ska visas med början i sommar, 2004. Stargate: Atlantis. Detta betyder inte att SG-1 ska slutas visas utan de båda serierna ska gå samtidigt, säsong 8 av SG-1 börjar också nästa sommar. Det som skiljer serierna åt är att Atlantis ensamblen inte kommer att bestå av millitärer.

According to a release, the new show will center on a secret Earth base left by the originators of the Stargate, buried among the ruins of the legendary city of Atlantis. A new team of explorers will travel to a distant galaxy, where a primitive human civilization is threatened by a siniser new alien. källa:gateworld

Och så råkar man bo i Sverige av alla länder! :(

(Tillägga: Avsnittet "The Fifth Race", i säsong 2 är helt underbar.)

"Stargate SG-1 can now be seen in the following countries:"

Argentina

Armenia

Australia

Austria

Belgium

Brazil

Cameroon

Canada

Colombia

Congo

Costa Rica

Cyprus

Czech Republic Dominican Republic

Ecuador

Estonia

Finland

France

Germany

Greece

Guatemala

Guinea

Hungary

Ireland

Israel

Italy Ivory Coast

Japan

Liechtenstein

Lithuania

Luxembourg

Madagascar

Malaysia

Mali

Mauritius

Mexico

Moldava

Monaco

Morocco Netherlands

New Zealand

Nicaragua

Paraguay

Peru

Philippines

Poland

Portugal

Romania

Russia

Singapore

Slovenia

South Africa Spain

Sri Lanka

Switzerland

Taiwan

Tajikistan

Thailand

Trinidad & Tobago

Turkey

Ukraine

United Kingdom

Uruguay

Vatican City

Edited by Tjakkotäj

Är det bar jag som reagerar över att Sverige inte står med på listan, eller de räknar inte tv3 sätt att visa stargate som visning  ;)

Det var ju år och dagar sedan Tv3 eller Ztv visade några Stargate avsnitt. Vilket är synd.

Kan det vara så att Tv3 bara har visat 1a säsongen för att de fick serien i ett såkallat paket, dvs Tv3 ville gärna ha en annan serie men för att få köpa den så fick de också SG-1 säsong 1 med på köpet. Sedan så har de(tv3) kanske inte har tyckt att serien var tillräckligt bra :arg:

Hmm.. ja va ska man säga.. jag har sett ungefär till 6e delen på säsong 6.. och det är en underbar serie.. lite trist slut på säsong 5 bara.. (har jag för mig)..

många ansikten man känner igen i serien.. Dr Phlox är med i en del faktiskt.. som nån forskar nörd.. =) väldigt skojjig del.. =)

samma sista delen på säsong 3 tror jag det är.. får man se en härlig automat hagelbössa in action.. =) (är lite av en vapen nörd)

Hmm.. ja va ska man säga.. jag har sett ungefär till 6e delen på säsong 6.. och det är en underbar serie.. lite trist slut på säsong 5 bara.. (har jag för mig)..

Utan att avslöja för mycket för dig eller någon annan som inte sett längre än mitten av säsong 6, kan jag ju säga att ni får anledning att glädjas igen i slutet av säsong 6 och framåt. :D

Nya avsnitt börjar tydligen också spelas in inom kort, för de har premiär på Sci-Fi-channel i början av januari (någon som vet hur man rattar in den kanalen i sverige föresten?). SG1's motsvarighet till borgerna; replikatorerna är föresten en av de coolaste raserna i någon Sci-Fi-serie!

Sky One i england har redan börjat visa de resterande avsnitten av säsong 7, från avsnitt 12-. De är före sci-fi channel som nu på fredag börjar med avsnitt 12. Sky one har visat 7.13-Grace. Det är lite förvånande att sky one visar före sci-fi channel.

Hoppas att kanal 5 köper rättigheterna till SG-1, från tv3 precis som de har gjort med BUFFY(från tv4).

Tv3 har säkert förbrukat sina rättigheter till att visa SG-1, och inte förnyat dem. :arg: