Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Stargate: SG-1

Recommended Posts

Stargate vandrar raskt igenom sin 7:e sesång, blir det en 8:e sesång?

EDIT: Hittade svaret i tråden, någon som vet mer om Atlantis?

SPOILER

Iförsig skulle man kuna sluta efter den 7:e sesången och låta Asgard (som vunit replikator kriget) komma och mosa allt var Ghols är för något.

Edited by rehnvall

Är fortfarande sur på dem svenska tv-kanalerna. Att dem inte tar sig i kragen och köper/hyr/lånar rättighterna till serien. Trodde att Kanal 5 skulle vara intresserad av den serien, då dem har visat många bra SCI-FI serier genom årens lopp.

Stargate SG-1 har fått fyra nomineringar för en SATURN AWARD(Academy of Science Fiction, Fantasy and Horror Films).

Richard Dean Anderson och Michael Shanks nominerad för bästa manliga huvudroll och Amanda Tapping för bästa kvinnliga biroll.

Och Stargate SG-1 som bästa kabel/syndikation tv serie.

Tv3 visar nästan bara realityserier nuförtiden. :arg:

Igår var Amanda Tapping på tv i filmen Booty Call, fast bara i en scen. Babblade på i medicinska termer. Hon verkade lite nervös, fast det kanske var karaktären.

:alien: Nu har skådespelarna för Stargate: Atlantis, avslöjats. spoilers kan förekomma

Robert Patrick(Arkiv X, Terminator) ska vara med i pilot avsnittet.

Atlantis har premiär 16 juli och kommer att visas samtidigt som de nya säsong 8 avsnitten av SG-1. De båda serierna ska visas efter varandra på fredagar.

Tycker fortfarande att Stargate historierna är kreativa efter 7 sesånger men kan man verkligen fortsätta hålla samma standar i en 8:e

Förhoppningsvis är Atlantis en hel ny infallsvinkel som skiljer sig från gammla stargate vi får se hur det går.

7:e sesången har sina svaga stunder, när de har med reportrar/kamramän som ska dokumentera stargate programet. De är naturligtvis kritiska mot stargate programet och förstår inte hur karaktärna kan riskera livet, sedan blir de omvända och allt liknar mer en amrekansk rekrytningsfilm för militären.

Jonas Quinn är tillräkligt bra men bara en ersättnig för Daniel, se vidare förstå du vad jag menar.

Allright then. Kolla mitt inlägg i Star Trek XI-tråden i Allmänt om Star Trek! Vad sägs om en Star Trek-film där Voyager och TNG möter Stargate? :lol:

Nja, crossovers blir så gott som aldrig bra (även om båda koncepten är bra) Jag tycker att det räcker med att det finns en bok med en star trek TNG/x-men crossover. <_< (men jag antar att du inte var jättealvarlig i ditt förslag, eller?) :P

Någon som vet varför skivorna i Stargate SG1 DVD-boxen med säsong 2 är märkta Volume 2-7? Vad är det som är Volume 1?

Det är nog från när de såldes som "lösnummer". Säsong 3 boxen fortsätter med volume 8-13, så volume 1 är nog säsong 1.

Någon som vet varför skivorna i Stargate SG1 DVD-boxen med säsong 2 är märkta Volume 2-7? Vad är det som är Volume 1?

Det är nog från när de såldes som "lösnummer". Säsong 3 boxen fortsätter med volume 8-13, så volume 1 är nog säsong 1.

Tänkte också att kanske var så men tycker det är konstigt att hela säsong 1 var volume 1. Säsong 1 borde ju innehålla volume 1-5 men av någon konstig anledning har dom väl börjat räkna senare.

Lyckosamma danskar. Kanal 5 danmark visar serien vardagar 19:00.

Säsong 8 blir en aning kortare än de andra bara 20 avsnitt kommer att sändas. Jag vill inte att det ska ta slut, hoppas det blir en nionde säsong också. Men bara om alla orginal skådespelarna är med.

:!!!:Spoiler

Det ska bli spännande och se om de hittar Atlantis och hur det går för Oneill. Lite tråkigt är det att RDA inte kommer att synas lika mycket denna säsong. Det ryktas om att han ska bli befodrad.

:!!!: End transmission

Jag skickade ett mejl till norska tv3, eftersom det inte går att skicka nått till svenska och frågade om de har kvar rättigheterna till SG-1. Fick svar idag; De har inte kvar rättigheterna. Alltså har andra kanaler rätt att köpa in serien. Jag vet inte om det gäller svenska tv3 också, glömde fråga det. :blink:

Nån som har säsong 1 och 2 på dvd-box? Är det inte är nån svensk text på dem? Och hur är det med extra material?

Jag har säsong 1 och 2 av Stargate SG1 på DVD och det är inte svensk text på dem, inte heller något extramaterial. Det enda extra på säsong 2 är två avsnitt från säsong 1. Det är rätt synd att det inte finns något extramaterial på dem, det finns ju massor man skulle kunna ha med. Hoppas det finns mer på de senare säsongsboxarna, funderar nämligen på att köpa säsong 3 också.

Nån som har säsong 1 och 2 på dvd-box? Är det inte är nån svensk text på dem? Och hur är det med extra material?

Jag har säsong 1-6 boxarna och som ni säger så finns det ingen svensk text eller extra material på säsong 1-2, men på säsong 3-6 så finns det både svensk text och massa extra material :)

Väntar nu på säsong 7 boxen, men jag skulle tro att det dröjer ett tag innan den släpps :(

Själv sitter jag och väntar på att det ska bli juli, så SG1 och Atlantis kommer igång..

ser fram emot första 2timmars delen av Atlantis..

Robert Patrick ska ju vara med (alias: T1000 i terminator) samt en del av SG1 oxo..

Sâg att det var lite illa kritik i början av den här trâden, nu vill jag uttrycka min âsikt som motpol.

Stargate SG-1 e en av de absolut bästa serier jag sett, bara DS9 e bättre, SG-1 delar andraplatsen med TNG och Enterprise ligger hack i häl. Ledsen ni Voyager älskare, men Voyager e inte i samma kaliber som de senare delarna av DS9, SG-1 eller TNG. Ligger pâ ungefär samma som Enterprise (Enterprise e riktigt bra, men mâste tjackas ned pâ p.g.a. de ständiga löjliga show-offsen a la Sato i Shockwave och saneringsrummet aka erotikrummet.

Har dock bara sett till början av säsong 2 (där SVT är). Har hört att serien blir mycket mycket bättre i säsong 3. Hoppas pâ det.

Allt ovan är sâklart bara min âsikt, känn er fria att säga för eller emot...

Nån som sett första två delarna på Säsong 8??

har precis sett dom.. vill inte säga för mycket än för antar inte så många har det..

Men jag tyckte det känndes som en ganska bra början på säsongen.. nu ser jag fram emot att se på Atlantis 2timmars del nästa vecka.. :)