Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Stargate: SG-1

Recommended Posts

Nån som sett första två delarna på Säsong 8??

Två riktigt bra och spänande ep, stargate håller än.

Spoiler.

Spoiler.

Har nu insätt att replicatorer är *********** en Borgs, och mycket hemsaker också. Störde mig dock på en sak och de var Karters perfekt kammade hår även efter diverse tortyr.

Föresten har ett svart hål spelat någon avgörande roll i star trek? Kan inte minnas att ENT har råkat riskerats dra in i ett etc, de har sina maskål men inte ett riktigt svart hål.

Edited by Pjotr'k

Nån som sett första två delarna på Säsong 8??

Två riktigt bra och spänande ep, stargate håller än.

Spoiler.

Spoiler.

Har nu insätt att replicatorer är ********** en Borgs, och mycket hemsaker också. Störde mig dock på en sak och de var Karters perfekt kammade hår även efter diverse tortyr.

Föresten har ett svart hål spelat någon avgörande roll i star trek? Kan inte minnas att ENT har råkat riskerats dra in i ett etc, de har sina maskål men inte ett riktigt svart hål.

Ja.. Replicators är *************** inte roliga.. huga.. dom är nästan lite läskiga..

kommer ihåg första gången man såg dom tänkte man va ********************* är det där.. hehe..

Hmm.. kan inte minnas nån speciell startrek del med svart hål..

har dock för mig Stargate har haft ett sånt med tidigare.. när dom connecta gaten till en planet som höll på att sugas upp och gaten gick inte att slå av..

Edited by Pjotr'k

har dock för mig Stargate har haft ett sånt med tidigare.. när dom connecta gaten till en planet som höll på att sugas upp och gaten gick inte att slå av..

Japp, säsong 2 avsnitt 16 - A Matter of Time.

Härligt att serien är igång igen. Plus att Atlantis har börjat. :wub:

Har precis sett dom två första delarna i Stargate Atlantis..

måste säga att jag är maka imponerad, känndes verkligen helt rätt faktiskt..

vill inte säga för mycket för antar inte så många har sett det än kanske..

Men mitt betyg blir iallafall 4,5 av 5.. gillade den här serien dock har ju orginal serien 5 av 5..

men det är helt klart nått att se..

dom nya fienderna.. huga..

Om nån är intresserad, så säljer play.com säsongs boxar för £22.99 (ca 400 - 420 kr, beroende på växelkursen). Köpte förra veckan säsong 6 för 416 kr. :D Ingen tull, heller. Säsong 6 kostar 825 kr på discshop.

:!!!: spoliers

det har inte varit många gate resor i s8, mest har de varit på basen. Jag gillade Avatar, undar om det kommer ett datorspel? fast jackson måste de nog arbeta på. :lol:

gillade inte det senaste avsnittet. :o

:!!!: slut på spoilers

atlantis är bra, men det är inte sg-1

Om nån är intresserad, så säljer play.com säsongs boxar för £22.99 (ca 400 - 420 kr, beroende på växelkursen). Köpte förra veckan säsong 6 för 416 kr.  :D  Ingen tull, heller. Säsong 6 kostar 825 kr på discshop.

Ja det var bra priser det.

Måste man betala med kort? Jag hittar då inget annat alternativ men det är väl inte lätt att fixa på något annat sätt när de skickar från UK.

Jag har en liten fråga för er som har sett Stargate Atlantis, denna fråga hör inte riktigt till detta ämne men jag tycker det är onödigt att starta ett nytt bara för en liten fråga.

**********liten SPOILER**********

Vad är det för Tricorderliknande sak som Dr McKay bär runt på? Den som visar olika typer av strålning, energikällor osv. Är det något som kommer från jorden eller är det Ancient-teknologi? Jag kan inte minnas att jag har sett något liknande i SG-1. Om den kommer från jorden, finns det sådana i verkligheten?

säsong 3-6 så finns det både svensk text och massa extra material
I min säsong 6 box är det inte svensk text utan finsk.

Väntar nu på säsong 7 boxen, men jag skulle tro att det dröjer ett tag innan den släpps

Säsong 7 dvd box är nog inte så långt borta nu, de har ju släppt alla avsnitt på enskilda dvder. Kollade upp r1, släpps den 17 okt iår. franska versionen har redan släppts. Engelska vet jag ej (mest troligt att svenskar köper)

liten spoiler

Jag kan inte minnas att jag har sett något liknande i SG-1.
I Paradise Lost (säsong 6, såg avsnittet idag på dvd ) så har Carter nått som kan upptäcka energikällor. Har ingen koll på om det finns i verkligenheten.

spoiler slut

Nu är det klart att säsong 9 blir av. Hoppas bara att orginalskådisarna ska vara med i s9. Alltså får SG-1 lika många säsonger som arkiv x och blir 2:a sci-fi serien som haft 9 säsonger.

Jag säger grattis till Amanda tapping(carter) som ska få sitt första barn i mars. :)

Säsong 7 ska släppas i england i mars nästa år, har jag hört.

Ska de bli en 9:e sesång! sluta i tid, kändes som 8:e sesången skulle vara lämpligt att avrunda SG-1 och avsluta alla lösa trådar. Vad ska de göra i 9:e sesången Anubis har hittat ett nytt supervapen igen? De har Atlantis de kan spinna vidare på om de vill ha mer Stargate.

Säsong 7 ska släppas i england i mars nästa år, har jag hört.

<{POST_SNAPBACK}>

på discshop står det nu att säsong 7 släpps preliminärt 2005-02-18.

källa

snart dags för sky one att visa nya avsnitt av stargate sg1 som inte visats i usa, 8x11 och framåt. visas inte förän i jan på sci-fi channel.

på discshop står det nu att säsong 7 släpps preliminärt 2005-02-18.

källa

Den boxen har jag väntat på länge. Vill inte köpa dom separata discarna då jag har säsong 1-6 i boxar. Ser verkligen fram emot att få se SG-1 om några månader :)

**********liten SPOILER**********

Vad är det för Tricorderliknande sak som Dr McKay bär runt på? Den som visar olika typer av strålning, energikällor osv. Är det något som kommer från jorden eller är det Ancient-teknologi? Jag kan inte minnas att jag har sett något liknande i SG-1. Om den kommer från jorden, finns det sådana i verkligheten?

har inte tänkt så mycket på hur den ser ut.. men i första delarna av atlantis hittar inte John Sheppard en typ av tricorder från the ancients.. som han använde som "motion sensor" och liknande.. har för mig det.. :)

skulle ju kunna vara en sån isåfall.. ska kolla på nästa del..

Annars. SG1 börjar ju i Januari ??r det ju sagt.. alltså fortsättningen på säsongs uppehållet..

men Atlantis går ju nu på Movie Central/Movie Network (CA)..

Antar detta är en ***SPOILER*** med då.

Om jag inte minns fel så kallas dem för PDA, kan tyvärr inte det hela namnet på den.

Det finns faktiskt manicker nuförtiden som kan hitta människor på deras hjärtan, eller rättare sagt, hjärtslag. Inget som finns ute i handeln som ni förstår men tekniken finns.

Antar detta är en ***SPOILER*** med då.

Om jag inte minns fel så kallas dem för PDA, kan tyvärr inte det hela namnet på den.

Det finns faktiskt manicker nuförtiden som kan hitta människor på deras hjärtan, eller rättare sagt, hjärtslag. Inget som finns ute i handeln som ni förstår men tekniken finns.

<{POST_SNAPBACK}>

Beror hur du menar... PDA står för Personal digital assistans, och harfunnits på marknaden ett gäng år... Palm gjorde dom första

Så ser dom ut, dock ingen palm

Till dessa kan man koppla massa roliga saker...

Annars. SG1 börjar ju i Januari är det ju sagt.. alltså fortsättningen på säsongs uppehållet..

<{POST_SNAPBACK}>

jo, USA ja men engelska Sky One ska visa fortsättningen nästa vecka. sky one visar ju efter usa men iom att usa har uppehåll så går england om.

Gemini

Airs Dec 14, 8 PM

Ep# 811

Edited by Aliline

Annars. SG1 börjar ju i Januari är det ju sagt.. alltså fortsättningen på säsongs uppehållet..

<{POST_SNAPBACK}>

jo, USA ja men engelska Sky One ska visa fortsättningen nästa vecka. sky one visar ju efter usa men iom att usa har uppehåll så går england om.

Gemini

Airs Dec 14, 8 PM

Ep# 811

<{POST_SNAPBACK}>

Ojda.. då har dom ju sänt 811 nu.. måste jag hitta på.. vill se nästa del nu.. ;)

Och nu har det blivit dags att skaka lite liv i denna tråden med!

Sheesh, tredje tråden nu på två dagar som återuppväcks från de döda.

*SPOILER ALERT*

Episode 17 - Reckoning (Part Two)

Kändes i mångt om mycket som en säsongsfinal med tanke på att de förgjorde hotet från the replicators en gång för alla samt att Jaffa började få vind i seglen med deras frihetskamp.

O`Neil hade faktiskt en del goda punch lines i detta avsnitt, bättre än vanligt :P

Kändes som ett anti-klimax också i detta avsnittet. Kampen är inte över men den är långt gången för att störta Goa`ulds makt.

Särskilt som Baal`s skeppsförluster torde vara enorma samt alla de goa´ulds som dog utanför det man egentligen såg.

Och så dog Daniel. Måste vara tjatigt vid detta laget att dö så ofta.

Var intressant att se hur kampen mellan Daniel och replicator-Samantha utvecklade sig. Vilken av dem som var överlägsen den andre.

Den kampen fördes till ett abrupt slut. Ganska okej egentligen, man behöver inte dra ut på det för att försöka krama ut lite drama av det hela.

Undrar vad det kommer bli av alla de skepp som låg och drev ovanför Takara, det mesta pekar dock på att the rebel Jaffa kommer att överta dem skeppen, dock så vet jag inte vad som hände med de skepp som gick under Baal`s befäl.

Gav de upp eller sköt de på de skepp som låg och drev eller smet de?

Kände igen några av de ställen som SG-1 besökt under årens lopp, särskilt lade jag märke till det fängelse som en ras dumpade fångar på. Massor med träd och så vidare. Där de mötte The Destroyer of Worlds.

Lite synd att man inte fick se mera av slaget, hade varit onekligen intressant att se hundratals Goa´uld motherships slug it out med varandra. Nåja, fick se några klipp så man får hålla tillgodo med det man får.

Undrar om vi kommer få se mera utav detta vapen som the Ancients byggt. Det är extremt kraftfullt men verkar vara väldigt svår att kontrollera på det sätt som den ska ställas in på.

Sen så känner Baal och Anubis till platsen väldigt bra och detta bådar för stora strider. Ingen vill att andra sidan skall ha tillgång till ett sådant kraftfullt vapen.

Så har vi kommit till den tidpunkt då man ska sätta ett betyg på avsnittet.

Nå, jag ger den detta:

7/10

**SPOILER SLUT**

**SPOILER**

Inte en chans att de plockar bort honom ur serien. Läser man på de spoilers som finns på flera SG-siter så kommer han i nästa avsnitt få erbjudandet om att ascenda igen, från Oma.

Edited by Peter

Såg just det senaste avsnittet av SG-1. Moebius, Part one

*Liten spoiler*

Det var faktiskt förbannat roligt att se Carter sådär tantig och osäker på sig själv, samt att se hur Daniel engagerade sig i det hela som om det var en skattjakt.

"We are a team" :D

Så fick man se Mckay med. Kul att se han som väldigt chauvanistisk mansgris faktiskt.

Som jag ser det så inverkade original SG-1 teamet på att något sätt att Ra tog med sig stargaten, men jag har ändå vissa funderingar på om det inte är den alternativa verklighetens karaktärer som ser till att stargaten hamnar i sanden från första början. Ack dessa tidsresor.

SG-1 är också en väldigt fint serie :)

Sitter själv och väntar på att dom ska släppa första avsnittet av säsong 9 sen i höst... Ben Browder och Claudia Black från FarScape ska visst vara med så det lär bli helgalet :D