Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Idag

Recommended Posts

Är Mr Trek ett* badminton fan? för då har vi verkligen något gemensamt :o

Njae, jag spelade badminton i två år och blev väl ganska bra :) Slutade dock i våras eftersom alla tränare tror att man vill bli bäst i världen och det var inte kul att träna längre... Samma sak hände med min fotboll. Bäst i världen ska jag bli i golf, badminton och fotboll kommer nog tvåa i min ranking över de roligaste sporterna.

Idag var det fotboll på elevens val, det är jag riktigt duktig på. Tyvärr blev man lite av ett mål för tacklingar och jag fick en tackling som gjorde att jag vrickade till foten i första matchen. Jag fortsatte att spela ändå i 5 1/2 matcher, vilket var dumt gjort. I semifinalen gjorde det bara för ont, så jag slutade att spela. Vårt lag vann turneringen ändå och min ersättare gjorde våra två mål i finalen, så det gick okej ändå.

Nu är min fot lindad och jag hoppas på en mirakel förfriskning, så att jag kan vara med resten av veckan :)

Akta dig för den datorn! Att den är svart också... Folk har försvunnit av mindre saker än att äta "fel lunch"!!

Uppdatering på min stukade fot^^:

Den har blivit sämre. :( (Tyck synd om min fot)

Edited by Mr Trek

Idag kommer jag och min stukade fot att stanna hemma och titta på "The Golf Channel" typ hela dagen... Jag längtar speciellt efter det nya "Big Break" avsnittet, "Big Break" är en dokusåpa, undrar vem som åker ut den här gången :)

Idrott på elevens val ska jag inte utsätta min fot för...

Får ta och googla Cats in my heart... låter som en bra låt. Fast annars är det väl trallvänliga låtar som Memory och Mungojerrie & Rumpleteazer som snurrar runt i huvudet. Du måste finnas har man väl fuskat i också. Plus ett par låtar som jag själv har "skrivit". :D

Förresten så tror jag att mrtrek är lika insnöad på golf som jag är på Cats. Man kanske kan slå ihop intressena och låta katterna från Cats spela golf :blink: :knäpp: Eller kanske inte... J.

Njae, så insnöad som du verkar är jag nog inte (jag kollar inte på dokumentärer på japanska :P) , men när man har stukat foten går det inte att göra så mycket mer än att ligga i soffan :P Och då är Golf Channel bästa alternativet enligt mig. Golf och sen ST är mina största intressen (just nu) :)

Nu ska det nog lyssnas på lite U2 tills det kommer något jag inte redan har sett på TGC :)

Edited by Mr Trek

Öhm bota catsgrejen med lite kattmat så blir det nog bra haha :rolleyes:

Här är min grej just nu:

41852419.th.jpg

62128971.th.jpg

Notera ikonerna med t.ex Enterprise. Dom tog tid att få ordning på! I övrigt ett stilrent tema. Jag gillar verkligen den bilden med en ritning i bakgrunden på tefatsdelen av (någon)Enerprise! I den andra menydelen så har jag zoomat in på just ritningen som synes.

Detta tema passa exteriören av min telefon:

54486798.th.jpg

49540217.th.jpg

Ursäkta flottfläckarna! Dessa teman funkar till Nokia 5800, N97 och Sony Ericsson Satio.

Jag och min stukade fot var i skolan ett tag på förmiddagen, men nu är vi hemma igen och skall kolla på min U2 DVD från deras spelning på Slane Castle år 2001. Något av det bästa jag sett inom musik!!

Edited by Mr Trek

har gjort om startrekdb till en application. Så nu sliper jag alla jobbiga bokmärken och url bars osv. :P

Jag öpnar det hela med iconen till vänster "Star Trek Databas"

startrekdb.jpg

Borde jag förminskad bilden till ett mindre format, är det tillåtet med så stora bilder infogade? :P

Edited by thamupp

Det är väl önskvärt att man förminskar bilden fortfarande. Men det är nog väldigt får som sitter på telefonmodem-uppkopplingar eller väldigt långsamma uppkopplingar.

Det går att ta bort genvägspilarna på sina iconer också som du kanske vet. Det har jag gjort på min. Blir snyggare ;)

Det går att ta bort genvägspilarna på sina iconer också som du kanske vet. Det har jag gjort på min. Blir snyggare ;)

haha, tänkte att jag skulle göra det nu när du sa det, och jag mindes hur jag hade gjort det för kanske ett år sen på min gamla dator (windows xp) så jag tänkte jag kan göra det på den här datorn med (vista) försökte nu (20 min sen) göra det på samma sätt som jag gjorde på min gamla dator men efer jag ändra lite kod i regedit och startar om datorn så funkade det inte. Jaha tänkte jag och orkade inte bry mej. MEN det var inte allt när jag försökte öpna ett program, vilket som helst så stod det " Safari.exe är inte ett giltigt program" *** tänkte jag och gör som jag brukar när inte något funkar, öppnar systemåterställning, men "systemåterställning.exe (det stod något annat typ edsit.exe) är inte ett giltigt program" så jag får stänga av datorn genom att hålla in knappen och spamma f11 när datorn bootar och då öppnas systemåterställning i windows 95 tema, det var go tider det :P

Edited by thamupp

haha, tänkte att jag skulle göra det nu när du sa det, och jag mindes hur jag hade gjort det för kanske ett år sen på min gamla dator (windows xp) så jag tänkte jag kan göra det på den här datorn med (vista) försökte nu (20 min sen) göra det på samma sätt som jag gjorde på min gamla dator men efer jag ändra lite kod i regedit och startar om datorn så funkade det inte. Jaha tänkte jag och orkade inte bry mej. MEN det var inte allt när jag försökte öpna ett program, vilket som helst så stod det " Safari.exe är inte ett giltigt program" *** tänkte jag och gör som jag brukar när inte något funkar, öppnar systemåterställning, men "systemåterställning.exe (det stod något annat typ edsit.exe) är inte ett giltigt program" så jag får stänga av datorn genom att hålla in knappen och spamma f11 när datorn bootar och då öppnas systemåterställning i windows 95 tema, det var go tider det :P

Finns program för vista som fixar till genvägspilarna. Och så finns det ett gäng star trek-iconer om man vill nörda till det till max...och det villa man ju! :P Du kan PM:a mej om du vill ha länkar och så.

Jaha "Idag" ja- Jag har sovit hela dagen...klubbad rejält efter vaccinsprutan....blir ingen romulan ale ikväll tror jag. B)