Gå till innehåll

Kirstie Alley om Polanski: "Det är våldtäkt och Polanski är en fegis"


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Många filmkändisar vill att regissören Roman Polanski som sitter häktad i Schweiz ska släppas. Men Kirstie Alley håller inte med.

Här är några av hennes Twittermeddelanden den senaste tiden:

* "THERE is NO SUCH THING AS CONSENSUAL SEX with a 13 year old girl..it is RAPE and Polanski is a Coward. HE made 2 bad choices RAPE and FLEE."

* "GOOD MORNING FIRE ANTS..FIGHT FOR WHAT U BELIEVE IN..stand up for CHILDREN and their security..can't agree with people who CONDONE RAPE."

* "Now HERE is a MOVIE.a Director who is still revered and defended after RAPING a 13 year old girl.who still is awarded Movies highest honors."

Roman Polanski erkände och dömdes 1977 för sexuellt uttnyttjande av en 13-åring flicka i Jack Nicholsons villa. Han hade lovat henne att hon skulle bli modell och ville ta bilder på henne. I stället drogade han henne och förgrep sig på henne. Efter rättegången flydde Polanski USA och har sedan dess bott i Frankrike. Han greps av schweizisk polis den 26 september och ska utlämnas till USA.

Hundratals inom filmvärlden har skrivit på ett upprop och krävt att han ska släppas, eftersom de anser att den första rättegången gick till på fel på sätt. Bland de som har skrivit under finns David Lynch, Pedro Almodovar, Woody Allen och John Landis.

Kirstie Alley spelade Saavik i Star Trek 2: Khans vrede.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt vansinnigt att något ska slippa undan våldtäck av minderårig för att han eller hon är en kändis.

Att Woody Allen tycker han ska släppas förvånar väll ingen, men jag viste inte och trodde inte att John Landis tycker våldtäck av minderårig är ok.

Jag stämmer in bakom Kirstie Alley.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan när är människor lika inför lagen? De som har pengar och förmåga att tala väl för sig på ett begripligt sett har alltid och kommer alltid att ha företräde framför alla andra. Om ni inte tror mig så titta bara igenom den svenska rättegångsstatestiken och se hur folks döms. Och vad det gäller våldtäkten så var det väl, om jag inte minns fel, så länge sedan så att det enligt svensk lag torde vara preskibrerat vid det här laget (dock med undantag för att jag inte vet vad som gäller för laga vunna domar!). Ett i mina ögon rimligt straff vore väl att han skulle få göra en film om ämnet i fråga? Har säkert större betydelse för mänskligheten än att skicka han i fängelse ett decenium eller så. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...