Gå till innehåll

V - serien


Me

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

Hade varit nice att få reda på vad som händer efter de första. har nog undrat i många år. Hoppats att de nya V delarna blir av.... Fast nog tycker jag att de inte skall skippa figurerna, visst kanske inte så bra att använda de gamla skådisarna, eftersom de skulle vara riktigt gamla. Kanske finna några look alikes? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...

Ah, min absoluta favorit-serie inom Sci-fi! Älskar allt med serien, tar hellre de "kassa" effekterna än dagens CGI effekter som bara stinker "FEJK" lika mycket.

Riktigt coolt att det finns en svensk fansida också, hade jag faktiskt ingen aning om, håller mig mest till Ilana's sida: http://www.mindpulse.com/users/lizlady/index.htm

Träffade Donovan (Marc Singer) själv i Maj på Sci-fi mässan i Malmö, skaffade mig själv en autograf som stolt är upphängd i rummet :D

Väntar med spänning efter uppdateringar angående remake/NG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NBC har ett rykte över sig att vara väldigt svåra att jobba med. Otåliga, lägger projekt på hyllan jämt och ständigt m.m. Lite dålig koll råder det också bland de högsta hönsen. En högt uppsatt person sade på ett ungefär till KJ "Måste rymdvarelserna verkligen komma till jorden med de där runda skeppen? Det kommer se ut som om ni rippar Independence Day"

Tror inte jag behöver tillägga något mera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, min absoluta favorit-serie inom Sci-fi! Älskar allt med serien, tar hellre de "kassa" effekterna än dagens CGI effekter som bara stinker "FEJK" lika mycket.

NBC har ett rykte över sig att vara väldigt svåra att jobba med. Otåliga, lägger projekt på hyllan jämt och ständigt m.m. Lite dålig koll råder det också bland de högsta hönsen. En högt uppsatt person sade på ett ungefär till KJ "Måste rymdvarelserna verkligen komma till jorden med de där runda skeppen? Det kommer se ut som om ni rippar Independence Day"

Tror inte jag behöver tillägga något mera...

Håller med dig om effekterna. I dag är det många som klagar på alla gammla effekter i filmer och serier. Men många gånger är de inte så illa. Man måste ju ta årtalet för skapelsen i åtanke. Dessutom är det flertaler effekter av den gammla skolan som utklassar dagens datorefekter. Om 30 år kommar folka att klaga på filmer som görs i dag och säga att efekterna är usla. En hel generation av de första filmerna med dataeffekter kommer att bli präglade av sin tid och därmed inte kunna bli odödliga som T.ex. de tre första Star Wars filmerna blev. Dessa ser väldigt bra ut även i dag. De nya SW-fillmerna är däremot redan gammla i stilen, speciellt den första.

Hur kan man vara chef över ett filmbolag och inte veta vad för filmer som görs och vad för ursprung de har? Det är snarare "Independence Day" som har tippar V. Om man ska vara petig har V kopierat modellen på rymdskepp från de gammla Sci-Fi filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man vara chef över ett filmbolag och inte veta vad för filmer som görs och vad för ursprung de har? Det är snarare "Independence Day" som har tippar V. Om man ska vara petig har V kopierat modellen på rymdskepp från de gammla Sci-Fi filmerna.

Japp, det var precis det jag syftade på, riktigt skamligt att vara så okunnig om man jobbar på ett så stort filmbolag.

Redigerad av AxelFoley
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Originalserien är ju riktigt bra! Minns när jag såg den i min barndom på 80-talet. Då var den ganska otäck! Intressant historisk aspekt i serien också, som faktiskt i grund och botten handlar om den tänkta utrotningen av judarna under 2 världskriget. Många judar är inblandade i denna serie.

Köpte allting för 50 kr på dvd! Klart värt att ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som faktiskt i grund och botten handlar om den tänkta utrotningen av judarna under 2 världskriget.

Tänkta??? :huh:

Köpte allting för 50 kr på dvd! Klart värt att ha!

50 kronor för denna superserie är ett fantastiskt pris. Grattis!!

Jag antar att det är miniserien som ligger på det priset, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dubbeldvd samt en enkeldvd för 50 kr. de körde en deal med hela första serien för 50 kr. på Ginza en period.

Ja, Hitler tänkte utrota alla Judar, det var ju hans tanke, som tur var satte en del andra länder stopp för detta!

Och Donovan, med hjälp av Tyler, satte stop för ödlorna. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...