Jump to content
Sign in to follow this  
Me

V - serien

Recommended Posts

Vad handlar den serien egentligen om? Jag har sett en eller två avsnitt och jag kan inte påstå att det är en favorit. De borde sluta visa den serien och visa Star Trek som de gjorde eller någon annan sci-fic. Vad hände med Star Trek på femman? De slutade visa Star trek helt plötsligt...

Edited by Captain Mariah

serien (eller serierna, eftersom det finns två stycken) handlar om att jorden får besök av aliens som till en början verkar snälla och beskedliga, men som har en plan att tömma jorden på dess resurser och omvandla människorna till mat. den första serien, miniserien i fem avsnitt, är riktigt bra och har bra manus. den efterföljande och längre serien tar vid där miniserien slutar, men håller inte alls samma kvalité. de första avsnitten är bra, några i slutet är bra och något enstaka i mitten är helt ok. dessvärre är de andra avsnitten kontruktioner av dåliga manusförfattare... :arg:

det som antagligen gjort serierna mest kända är det faktum att utomjordingarna egentligen är gröna ödlor och bara maskerar sig till människor.

kanal 5 slutade visa star trek på grund av att rättigheterna hade tagit slut. jag har varit i kontakt med programavdelningen på femman som bekräftade detta. de sa däremot att det inte var en omöjlighet att de kunde visa

tos igen. tng var de desto mer avvaktande med, eftersom den serien precis har kommit ut på dvd-boxar. så låt oss hoppas på tos!

Har sett några avsnitt av serien verkar ganska bra, men jag såg först första avsnittet och missade serien ända tills kyle kom in i serien! vad hände mellan dom två avsnitten? :vulcan:

De är en egen historia som utspelar sig ?efter? andra ?serien? och även ger ett tillfredställande slut på kampen mot besökarna.

Vet inte med teknarna i V-tidningen verka extremt influrerade av star wars skepp...när de ritar "egna" skepp som inte synts i tv-serien.

kanal 5 slutade visa star trek på grund av att rättigheterna hade tagit slut. jag har varit i kontakt med programavdelningen på femman som bekräftade detta. de sa däremot att det inte var en omöjlighet att de kunde visa

tos igen. tng var de desto mer avvaktande med, eftersom den serien precis har kommit ut på dvd-boxar. så låt oss hoppas på tos!

Tyvvär tivlar jag på det. Jag råkar ha en släkting som jobbar på kanal 5 och jag frågade honom varför dom slutade visa Star Trek. Och han sa att dom inte hade tillräckligt med tittare och ville satsa på lite andra kult serier, tja sedan kom V.

Nu har jag ingen aning om vad dom visar...

Såg precis att Robert Englund är med i dagens High Chaparall :)

Vad vad det han sa när han körde vilse... F**k me in the mouth!!!

Den killen är för go :lol:

har hört att det kommer en ny episod med v där man får svar på vad som händer diana osv

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, vad det pratats om hittills är väl att skaparen funderar på att göra en långfilm med orginalmedlemmarna som på något vis skall knyta ihop säcken...

Vore kul att se V igen med schyssta specialeffekter den här gången...

när kommer den nya avsnittet av V serien

<{POST_SNAPBACK}>

Den är igång med planering såvitt jag vet. Enligt IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0366112/)

så verkar det bli två stycken TV-filmer på 2 timmar styck. Dessutom verkar skaparen av den första (bra) miniserien (och inte den sämre uppföljaren) ha full kontroll över projektet vilket gör att mina förväntningar höjs.

har hört att det kommer en ny episod med v där man får svar på vad som händer diana osv

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, vad det pratats om hittills är väl att skaparen funderar på att göra en långfilm med orginalmedlemmarna som på något vis skall knyta ihop säcken...

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det var väl tomteblosseffekterna som i viss mån "förstörde" V......

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det var väl tomteblosseffekterna som i viss mån "förstörde" V......

<{POST_SNAPBACK}>

Ska bli väldigt intressant med en ny V serie med ordentliga specialleffekter (förhoppningsvis) för i orginal serien ser det ut som en b-film från 50-talet ungefär

"Ska bli väldigt intressant med en ny V serie med ordentliga specialleffekter (förhoppningsvis) för i orginal serien ser det ut som en b-film från 50-talet ungefär"

Det är väll tur att serien var baserat på sin handling och inte sina specialleffekter Nu för tiden verkar man först göra efekterna och sedan trycka in något manus till dem.

Jag har V på DVD men den dom sista avsnitt tycks inte komma ut på DVD :(

Så egentligen slutar inte serien där (giftet) flyr. Vill inte avslöja mera.

Och slutar DVD. Jätte dåligt att inte få med hela

Som tur har jag dom restrerande avsnitt inspelat på video.

Kanal5 har ju kört V några gånger.

Dessutom kan jag inte påstå att effekterna är dåliga. Kan man inte ha

överseende att tekniken på effekter inte kunde göras så bra då?

I så fall är väl den första Star Trek-serien lika dålig på effekter eller

är det undantaget för att det är Star Trek?

Exempel

I gamla Star Trek-serien. Det ska föreställa att dom är ute på

en planet med det ekar fast det inte finns några höga berg

och klonkar så att man hör att det är ett golv dom går på.

Tillbaks till V

Dom små rymdskepp flög något dåligt inte så naturligt men förövrigt

så är serien bra. Dessutom har ju V spelat in det mesta i naturen i riktiga

hus och inte så mycket i all helhet består av kulisser.

Om man jämför med den gamla Star Trek-serien hur allt ser ut där

när det gäller verklighetsfråga hur bra det ser ut. Ja det är frågan.

Svårt att jämföra V (80-tal) med TOS (60-tal). Eftekterna i båda serierna var bra för den tiden de spelades in i. Jag klagar inte så länge som serien och manus ger en god underhållning. Och underhållning är något som "V" definitivt har. Har nyligen sett den sista säsongen. Underbart! Donavan och Tyler är grymt matcho, mer matcho-killar fans inte på 80-talet (Med möjligt undantag för "Miami Vice").

Jag har förresten en hemsida på engelska om V, så titta gärna in där om Ni vill. Jag är också bra kompis med seriens producent/regissör Kenneth Johnsson och brukar ofta få info och bilder direkt från honom som jag lägger upp där. Senaste nytt är att det KANSKE (enligt Kenneth Johnson beror det på om NBC eller något annat TV-bolag villl satsa på serien) kommer en ny version av miniserien. Diskussionen pågår fortfarande och ny info kommer antagligen om två månader. Den nya versionen kommer att bli totalt annorlunda och dom kommer att skippa en hel del av orginalfigurerna, bl a stjärnbarnet Elizabeth. I den nya versionen så kommer hon att bli skippad helt.

I alla fall, här är länken:

http://groups.msn.com/VShrine/homepage

Klaudija

PS. Är det någon här som har V Fleer Stickers??

Edited by Klaudija