Gå till innehåll

Galaxy Quest


sweetycow

Rekommenderade inlägg

Galaxy quest är bland de roligaste filmer jag sett och tydligen är det fler än jag som tycker det. Jag funderar dock på en sak. Det är ju en härlig parodi på det mesta i star trek universumet men det här med att sigourney weavers kläder bara går sönder mer och mer utan motivering...varför. Är det en känga till de lättklädda damerna i sci-fi eller vad ? Vad tror ni? Någon som har sett något extramaterial som berör detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den grejen med kläderna hade jag inte tänkt så mycket på, men det skulle ju kunna tolkas som en känga till dom flesta filmer som gjordes på 80-talet. Har för mig att det var väldigt populärt med kvinnor i sönderrivna kläder i all typ av film då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Har nu, till slut, sett Galaxy Quest. Och den var kanon!

Den var klar bättre än space balls.

Jag gillar effekterna i filmen, verkligen välgjorda. Stenmonster, små gulliga mördarmonster, tvåbenta supergrisar, Insektoider och nlötdjur. Och bra skepp.

Trekkerna som finns med och är återgivna med humor och är så där lagom nördiga som man känner igen ;)

"By Grabthar's hammer " missa inte Galaxy Quest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker också det är en ganska bra film. men den är inte bätte än space balls, finns nog få filmer jag har skrattat till så mycket första gången jag såg den. :lol:

men det betyder inte att Galaxy Quest är dålig :) det är också en skön film som alla sf fan borde se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...