Jump to content
Sign in to follow this  
sweetycow

Galaxy Quest

Recommended Posts

Det stod på svt text att galaxy quest skulle visas i kanal 5 idag, men det stod inte på kanal 5s texttv. kanske är det nästa vecka?

Edited by CaJo

Hm, nu har man väl tyvärr missat den.Men hur som helst så är det en riktigt underhållande film och som tidigare sagts så är scenen när de ska ut ur dockan första gången riktigt rolig!

Det stämmer, Galaxy Quest går lördagen den 12:e kl. 21:00 på kanal 5. :)

Då får jag inte glömma att ställa in videon, eftersom jag själv inte är hemma när den visas. För det är en riktigt rolig film som jag gärna ser igen. :)

Edited by Thalaxian

Tyckte filmen var dålig, i början av filmen fanns det många som trodde det var på riktigt och dom korkade utomjordingarna! tala om överdrivet :vulcan:

Har du lika lite humor som ditt alter ego? Galaxy Quest är ju den bästa parodin på Sci-fi-genren som någonsin gjorts!

Tyckte filmen var dålig, i början av filmen fanns det många som trodde det var på riktigt och dom korkade utomjordingarna! tala om överdrivet :vulcan:

Har du lika lite humor som ditt alter ego? Galaxy Quest är ju den bästa parodin på Sci-fi-genren som någonsin gjorts!

Det kanske jag har! jag skrattar inte så mycket! även om det är som du säger att galaxy quest är rolig :vulcan:

Fantastiskt film! En underbar parodi på...ursäkta uttrycket....dårar som nästan tror att det de ser på TV är på riktigt....inga paralleller med Trekkers... :rolleyes::D

Definitivt en av de roligaste filmer jag sett....

Måste citera Tr3kk när han här ovan skrev "Galaxy Quest är ju den bästa parodin på Sci-fi-genren som någonsin gjorts!" Det är så det är, jag kännde mig så otroligt träffad.

För visst är väl Star Trek på riktigt? Visst är det historiska dokument som vi fått tillsända oss från en snar framtid?... ;)

Galaxy Quest är också otrolig välgjord. Kolla bara på NSEA Protector, vilket otroligt vackert skepp!

Om ni inte sett den - Gör det! :)

..jag kunde inte låta bli att köpa den igår för 59:- på Ica kvantum.. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Förstår jag...att du kunnat vänta att införskaffa den tills nu....

En nödvändig sak att "samla" för att använda OnOs och mitt vanliga, viktiga uttryck... :D

..jag kunde inte låta bli att köpa den igår för 59:- på Ica kvantum.. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Förstår jag...att du kunnat vänta att införskaffa den tills nu....

En nödvändig sak att "samla" för att använda OnOs och mitt vanliga, viktiga uttryck... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut en viktig film att samla :)

59 pistoler för en sån film är ett mycket, mycket bra pris! :)

Man kan göra många fina klipp (59:- för en 99:- för två) På våra stora varuhus (Kvantum, MAXI, Coop Forum o.s.v.)

Tyvärr alldeles för lite star trek special editions.... <_<

Jag hyrde filmen i helgen och måste säga att jag är helnöjd. Sällan har jag skrattat så mycket och så högt - till min frus fasa (hon försökte vila) - när jag tittat på en film. En av de bästa scenerna för min del var när de pratade över voxen med trekkern, förlåt jag menar Galaxy Quest-nörden, och han bedyrade att han verkligen inte trodde att serien var verklighet, men när "kommendörkaptenen" sade att det var verklighet, så tog det inte mer än en halv millisekund innan nörden ropade "I knew it!" Det var fullständigt hysteriskt kul, tyckte jag!

Det är en parodi som verkligen slår huvudet på spiken. Samtidigt gör den det utan att vara elak, den känns mer som en parodi som är gjord för trekkers än om trekkers.