Gå till innehåll
Aike

Är Donnie Darko värd att köpa?

Rekommenderade inlägg

Jag har aldrig sett Donnie Darko, men har sett att den har hamnat på topp 250 på IMDB och på liknande sajter har den också mycket höga betyg.

Jag gillade Butterfly Effect väldigt mycket och har hört att de är ganska lika varandra. Men Donnie D. såpass bra att den är värd att köpa osedd? Och hur står den sig jämfört just Butterfly Effect?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Filmen är ganska speciell och absolut sevärd ,men köpvärd vet jag inte... Åsikten om den varierar ganska mycket i min bekantskapskrets. Jag har aldrig fått någon längtan efter att se om den. Om jag vore du skulle jag hyra den först :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Filmen är ganska speciell och absolut sevärd ,men köpvärd vet jag inte... Åsikten om den varierar ganska mycket i min bekantskapskrets. Jag har aldrig fått någon längtan efter att se om den. Om jag vore du skulle jag hyra den först :)

Tack för svaret.

Jag hade tänkt hyra den, men Lovefilm hade den inte och de hyrbutiker som ligger nära mig har den inte heller. Dock går den att köpa från CDON t ex för 39 kronor (utan frakt), vilket inte är så farligt Så egentligen är väl frågan är filmen värd typ 50 kronor? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret.

Jag hade tänkt hyra den, men Lovefilm hade den inte och de hyrbutiker som ligger nära mig har den inte heller. Dock går den att köpa från CDON t ex för 39 kronor (utan frakt), vilket inte är så farligt Så egentligen är väl frågan är filmen värd typ 50 kronor? :)

I så fall så varför inte! Då är det ju inte mycket billigare att hyra den :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Filmen är ett klockrent köp. En mycket bra och unik film. Något man sällan ser bland all skit som Hollywoodfabriken spottar ur sig dessa dagar. Kolla gärna upp Richard Kelly andra långfilm Southland Tales. Lika bra och unik den med. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle köpa den om jag hittar den för typ 29 kr, för så bra är den inte. Skillnaden mellan den och Butterfly Effect är att den sist nämnda är riktigt bra, och det är inte Donnie. Den är bara sevärd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu