Gå till innehåll

Dark Angel


Rekommenderade inlägg

  • Svar 246
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

menar du Zack?har för mig jag hörde det oxå.. men jag tittade aldrig noga senare... får kolla upp det när jag får tillbaka mina videoband från min kompis...

Dark Angel vekar komma tillbaka nu senare i höst.. förhoppningsvis... Sen så ryktas det om att DA inte ska återkomma med en 3:e säsong.. får se vad rykterna leder till.. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dark Angel vekar komma tillbaka nu senare i höst.. förhoppningsvis... Sen så ryktas det om att DA inte ska återkomma med en 3:e säsong.. får se vad rykterna leder till.. ???

Hört detsamma. Tydligen ska den andra säsongen vara katastrofalt dålig och tittarsiffrorna ska ha dalat som sjutton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dark Angel vekar komma tillbaka nu senare i höst.. förhoppningsvis... Sen så ryktas det om att DA inte ska återkomma med en 3:e säsong.. får se vad rykterna leder till.. ???

Hört detsamma. Tydligen ska den andra säsongen vara katastrofalt dålig och tittarsiffrorna ska ha dalat som sjutton.

Förvånar mig inte alls... Det brukar vara så med den här typen av serier i USA, fast oftast kommer dom igen med ytterligare en säsong innan den läggs ner...

Föresten, såg en videofilm som hette Dark Angel och med Max på framsidan. Är det pilotavsnittet som sändes på tv eller kan det var något annat? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånar mig inte alls... Det brukar vara så med den här typen av serier i USA, fast oftast kommer dom igen med ytterligare en säsong innan den läggs ner...

Föresten, såg en videofilm som hette Dark Angel och med Max på framsidan. Är det pilotavsnittet som sändes på tv eller kan det var något annat? Någon som vet?

Har ju inte sett andra säsongen som sagt, men efter att b ara sett halva första så hoppas ju jag iaf att serien får chansen med en tredje säsong.

Videon är f.ö pilot avsnittet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du Zack?har för mig jag hörde det oxå.. men jag tittade aldrig noga senare... får kolla upp det när jag får tillbaka mina videoband från min kompis...

Dark Angel vekar komma tillbaka nu senare i höst.. förhoppningsvis... Sen så ryktas det om att DA inte ska återkomma med en 3:e säsong.. får se vad rykterna leder till.. ???

Jepp det var Zack jag menade men jag kan inte minas att jag såg nån tatuering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Kan väl komma med både en bra och en dålig nyhet som cirkulerat på internet den senaste tiden. OBS bara skvaller inget är bekräftat ännu.

Den bra nyheten är att det verkar som vi till hösten får en ny sci-fi serie att titta på (ja eller den går i USA till hösten, vå får väl se). Serien heter Firefly och beskrivs som en Westerns science fiction skapad och producerad av Joss Whedon(mest känd för Buffy, Angel och sitt manus till Alien 4).

Den dåliga nyheten är dock att TV-kanalen FOX, trots att de var missnöjda med pilot avsnittet, antagligen kommer anta Firefly på bekostnad av Dark Angel. James Cameron verkar nu göra allt han kan för att rädda sin serie och kommer att regissera självaste säsongsfinalen. Det bör dock nämnas att även om Dark Angel inte får nytt kontrakt på FOX så är det inte helt omöjligt att någon annan Amerikansk TV-kanal förnyar kontrakt med serien. Det är bland annat vanligt att TV kanalen UPN, som ägs av Paramounth och sänder Enterprise + Voyager, förnyar kontrakt med serier som fått nobben för att slippa utvecklingskostnaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

05/17/02:

"Unfortunately, the series will not return for a third season in the fall. Thank you not only for watching, but also for being such loyal fans! You can catch some of your favorite episodes from this past season throughout the summer. Beginning 05/24, the show will run at 8PM/7C. ”Love in Vein” is the first to air."

Blir ingen 3:e säsong.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

05/17/02:

"Unfortunately, the series will not return for a third season in the fall. Thank you not only for watching, but also for being such loyal fans! You can catch some of your favorite episodes from this past season throughout the summer. Beginning 05/24, the show will run at 8PM/7C. ”Love in Vein” is the first to air."

Blir ingen 3:e säsong.. :(

du skämtar inge mer Dark Angel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Art Attack (1:10, 2002-09-09)

Ett roligt avsnitt, med relationen djupnande mellan Logan och Max. Det är synd att det inte blir någon tredje säsong, men då vi fortfarande har en och en halv säsong kvar, finns det mycket att titta på. Skall försöka spela in det fr.o.m. nu, men kommer säkert att missa flera höjdaravsnitt.

Jag tycker serien är mycket bra och spännande, framför allt välgjord. Detta avsnitt får 6/10, mest p.g.a. att det var för lite specialeffekter i min smak. Det här är en högteknologisk serie med genmanipulerade människor, så det borde finnas mer av specialeffekter. Men det förstås, är man klädd i långklänning är det väl svårt att göra vad som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dark Angel får tummen ner av mig, det är nog den sämsta serien jag sett. Den är dåligt skriven, har en bra bakgrundsstory (samhällets kollaps) men det kunde lika gärna vara nutid, i något ghettoområde, skådesspelarna är usla, Alba agerar och ser ut som en bimbo - och hur det kan vara den dyraste sci-fi-serien någonsin övergår mitt förstånd. Att Cameron, som ligger bakom mästerverk som Terminato 1 o 2 o Aliens kan göra sånt skräp får mig (nästan) att gråta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dark Angel får tummen ner av mig, det är nog den sämsta serien jag sett.

Den sämsta serien du sett? Har du sett många serier?

Visst kan Dark Angel ha en del mindre bra delar, som alla serier och filmer, men jag tycker inte den är dålig. Tvärtom, det är en av de mer spännande serierna som visas just nu.

Sen är det faktiskt nästan nutid.

Däremot saknade jag Lydecker i senaste avsnittet, det är alltid kul med ont folk! :)

Och Peter, det är t.o.m svårt att gå i långklänning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...