Gå till innehåll
Pjotr'k

Dark Angel

Rekommenderade inlägg

Jag valde att tittta lite på Dark A igår och jag såg en scen som var bra. DEt var den med Nana Visitor (Kira)

Om dom hde gjort mer med henne så hade nog hela serien varit bättre tror jag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag valde att tittta lite på Dark A igår och jag såg en scen som var bra. DEt var den med Nana Visitor (Kira)

Nana Visitor kommer, som jag skrivit på annat ställe, att förekomma i flera avsnitt de närmaste veckorna. Detta var bara en första titt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nana Visitor kommer, som jag skrivit på annat ställe, att förekomma i flera avsnitt de närmaste veckorna. Detta var bara en första titt.

Så hon alltså inte varit med tidigare? Jag missade nämligen pilotavsnittet samt avsnittet därpå av Dark Angel. Eftersom hon är Lydecker's chef borde hon vara med lite oftare. Någon som vet vilken roll/position/uppgift hon har i denna Manticore-konspiration?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
det var säsongsavslutning igår :cry:

Enligt tv4.se har nu följande avgjorts:

Max är coolast

Dark Angel: Nästan 10.000 tyckte till - och avgjorde att Max i Dark Angel är strået vassare än Buffy Vampyrdråparen. (56% / 44%)

Mycket tråkigt att serien avslutades. Kan inte se att den fortsätter i det närmaste. Ni som har tyska kanalen VOX kan se andra säsongen där som pågår nu. Eftersom det är dubbat är ett hett tips att skriva ut ett manuskript som kan hittas på darkangeltv.com.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tillägg hämtat från tv4.se:

TV4 har visat den första säsongen av Dark angel. Vi har köpt rättigheter till den andra säsongen också, men det är inte bestämt när den ska visas.

Osäkert när alltså, men det kommer i alla fall...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mycket tråkigt att serien avslutades. Kan inte se att den fortsätter i det närmaste. Ni som har tyska kanalen VOX kan se andra säsongen där som pågår nu. Eftersom det är dubbat är ett hett tips att skriva ut ett manuskript som kan hittas på darkangeltv.com.

Vad som är ännu tråkigare är det faktum att den har lagts ner i USA. Den slutade, vad jag vet, mitt i en cliffhanger i andra säsongen. :(

Gårdagens avsnitt var faktiskt riktigt bra! (kanske inte helt oväntat med tanke på att det var säsongens sista) Det enda jag har att gnälla på är att What If-scenen när Max blev skjuten var lite för lång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gårdagens avsnitt var faktiskt riktigt bra! (kanske inte helt oväntat med tanke på att det var säsongens sista) Det enda jag har att gnälla på är att What If-scenen när Max blev skjuten var lite för lång.

What If-scenen var värdelös. Jag trodde inte på att den var äkta i en sekund. Lydecker sitter med i baren, dricker mineralvatten och är allmänt social?? Kom igen. Visserligen har han blivit lite för mjäkig på sistone, men inte SÅ mjäkig. B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
What If-scenen var värdelös. Jag trodde inte på att den var äkta i en sekund. Lydecker sitter med i baren, dricker mineralvatten och är allmänt social?? Kom igen. Visserligen har han blivit lite för mjäkig på sistone, men inte SÅ mjäkig. B)

trodde faktiskt att What If-scenen var sann. blev jättechockad när hon blev skjuten :cry:

Max är ju klart coolast av henne och Buffy!! :D

Logan är cool han med! :) *Hoppas verkligen att andra säsongen sänds i Sverige*

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, och det var dessutom uppenbart bara genom att dem klippte så snabbt från scen till scen.

Och seven of nine: Som stenhårt (och överdrivet besatt) fan av Buffy så kan jag inte hålla med. Buffy ÄR bäst ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Och seven of nine: Som stenhårt (och överdrivet besatt) fan av Buffy så kan jag inte hålla med. Buffy ÄR bäst ;)

Jag har aldrig sagt att Buffy INTE är bra...! :)

Nej, men du hade mage att kalla Max bättre än Buffy :o ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
det var säsongsavslutning igår :cry:

Trist, nu har ju inte tv4 nån sf serie längre och om jag har fattat det rätt är det bara en sf-serie (VOY) som finns på "normal-tv" (1:an,2:an och 4:an) just nu. (2030 hade säsongs-avslutning i tsdags :cry: )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vadå? Max är bättre än Buffy. Buffy har vassa repliker, men Max vassare. Buffy ska ha fet respekt, men Max fetare. Här följer lite skäl:

* Max skulle aldrig dejta Angel, hon skulle mobba han!

* Max värsta fiende byts inte ut för varje säsong

* Dark Angel har en mer ST-stjärna än Buffy och vampyrerna

* Max bor inte hos sin morsa

* Max pluggar inte, hon jobbar för sina pengar

* Max dödar inte med en träpåle, hon bryter nackar

* Buffy har ingen cool sträckkod i nacken

* Max' uppdragsgivare: cool undercover-reporter

Buffy's uppdragsgivare: fjantig, brittisk bibliotikarie

* Max bor i en storstad, inte ett mesigt bysamhälle

* Ett ord: Lydecker

* Max har inbygd kikare i ögonen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vadå? Max är bättre än Buffy. Buffy har vassa repliker, men Max vassare. Buffy ska ha fet respekt, men Max fetare. Här följer lite skäl:

HEHE.

Jag kan självklart inte hålla med, så jag ska försöka komma med svar på dina helt och hållet felaktiga åsikter.

Max är uppenbaligen rädd för att binda sig. Jag har aldrig hört någon ha så många överdrivna fördomar om män som hon har.

Maxs serie överlevde inte mer än två säsonger. Buffy är numera inne på sin sjunde.

Okej, här kan jag ju förstås inte säga emot. ;)

Detta kan ju bero på det faktum att Maxs morsa är död. ;)

Jag förstår inte hur avsaknaden av studier kan räknas som positivt?

Att bryta en vampyrs nacke skulle inte döda den, bara gör den mer ilsken.

Buffys kropp består inte heller av 45% silikon. Buffy vågar vara äkta och naturlig!

Giles är INTE fjantig (åtminstone inte från säsong 3½ och framåt). Dessutom så är det inte Giles som är Buffys uppdragsgivare, utan de s.k. "Powers that be", någon form av övermäktig kraft/ansamling av gudar. Gudalik kraft slår cyberjournalist i rullstoll!

Nej, men Sunnydale har sitt eget lilla Hellmouth, vilken gör den lilla byn MYCKET farligare än storstaden Seattle.

Tio ord: Spike, Druscilla, Angelus, the Mayor, Faith, The Initiative, Prf. Walsh, Adam, Glorificus, the First Evil.

Buffy är utvald av högre makter att försvara hela världen mot ondskans krafter. Detta är långt mäktigare än fjantig supersyn.

Redigerad av Sotunk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, detta är verkligen en skara övertygade fans.

Jag säger bara en sak: TREDJE SKIFTET!!!!!!! Här äör det inga fjantiga tjejer som springer runt och slår ihjäl fantasivaralser. Här är det riktiga hjältar so,m håller liv i New York!! Sen kan ni ju försöka slå det så gott ni kan. *ser på klockan* Det börjar om 11 minuter... Bäst jag skyndar mig.

(Observera: Även om jag har lite tveksam hållning till USA så är tredje skiftet fortfarande en underhållande serie.)

Redigerad av Quiet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns kanske ett ganska lätt sätt att sammanfatta det hela som Sotunk var inne på. DA två säsonger sen nerlagdt. Bufffy inne på sin sjunde (och troigen sista även om det inte är säkert) Buffys spin-off Angel är inne på sin fjärde säsong, blir lätt en femte för det var längesedan jag såg så bra tv-underhållning som nuvarande säsongen.

Ytterligare tre spin-offs planeras för Buffy, även om vissa lagts på is för tillfället, Dark Angel får mer eller mindre betraktas som dött.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Buffys kropp består inte heller av 45% silikon. Buffy vågar vara äkta och naturlig!

som om Sara Michelle Gellar aldrig plastikopererat sig... :lol: :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.