Jump to content

Recommended Posts

• Replies 246
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Någon som kan förklara alla dessa X benämningar..?

Är det något med att de aktiverar olika delar av hjärnan då eller? Styrka, prata med ultraljud etc..?

Sedan måste jag fråga en annan sak. Är säsong 2 den sista med Dark Angel?

Måste säga att jag inte varit så stort fan av serien innan, men det här senaste avsnittet var riktigt bra, fortsätter det så så kommer det bli riktigt bra. Känns som det börjar hända mer saker nu.

Någon som kan förklara alla dessa X benämningar..?

Se det som olika serier av skapade soldater. X5, som Max tillhör, var den femte "omgången" av skapelser, X7 är således en betydligt nyare och mer förbättrad kreation. Det är väl troligt att X1:orna är de som blev misslyckade i början, kanske ökenvarelsen. Självklart har de också misslyckats senare i serierna, och de exemplaren har nog ställts ner bland de andra misslyckade varelserna. Kanske som ett sistaalternativ om de skulle behövas.

Sedan måste jag fråga en annan sak. Är säsong 2 den sista med Dark Angel?

Ja, det är sista säsongen.

Varför lägger de ner den då? Dåliga tittarsiffror eller dålig budget eller både och?

Trist nu när den börjar bli så bra, känns konstigt att se en serie på bara 2 säsonger, man vill ju åtminstone ha 7 säsonger!

Kom på en sak i det här avsnittet. Max ger ju de här X nissarna namn, så är det en tjej som får ett killnamn, eller vill ha ett. Max säger ju att det är så, men hon vill ha det. Fast "Max" är ju rätt så killigt namn också. Där över är det ju iofs vanligt mellan båda könen, men här i Norden är ju Max mer vanligt på killar.

Hmm...var bara tvungen o skriva något mer..

• 3 weeks later...

Om serien fortsätter med sådana avsnitt som det i måndags så är det inte så konstigt att de la ner serien, det var ju hel knäppt. Fast det var ju ganska roigt och det var kul att de hade Gorilla's "Clint Eastwood" som bakgrunds musik i början.

Är det bara jag som inbillar mig, eller har denna säsongen fått ett lite annorlunda utseende än den förra? Tex att bilden delas in i rutor då de talar i telefon eller dyl.

Sen vill jag också säga att jag inte gillar introt. Det blir så fånigt och uttjatat när nån berättar vad som hänt.

• 2 weeks later...

Gårdagens avsnitt var mycket bra. Gillade att Cameron upprepade sig själv genom att låta Zack få ett Terminator liknande utseende. De senaste avsnitten har kännts lite sega, men nu verkar tempot i serien kommer tillbaka. Kul att se Nana Visitor igen, även om det bara var i en kort flashback-scen. Nu verkar det , tyvärr, som det är helt slut med Lydecker, han har inte varit med på länge nu.

Tänkte nån på att slutet av avsnittet påminde mycket om slutet av DS9's "Sons of Mogh"?

Edited by Excelsior
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jag har inte sett så mycket av Dark Angel, men jag känner att jag måste citera en kompis som bor i min korridor. "Ahh, det är Dark Angel va? Nice-ass-tjejjen...". Som sagt, jag har inte sett så mycket, dock får man (eller jag iaf) vissa fördommar när en extremt snygg tjej spelar huvudrollen, allt börjar liksom kännas som BarbWire...

kan man ju tycka.

visst påminner hon lite om Jennifer Lopez? Kanske därför hon fick rollen med.

Men är inte stackars Max lite undernärd? Som i alla filmer då.

Som dom troligen tänker: -"Det går ju inte med en "tjock" i huvudrollen. :arg:

;)

Edited by Commondore C=64
Jag har inte sett så mycket av Dark Angel, men jag känner att jag måste citera en kompis som bor i min korridor. "Ahh, det är Dark Angel va? Nice-ass-tjejjen...". Som sagt, jag har inte sett så mycket, dock får man (eller jag iaf) vissa fördommar när en extremt snygg tjej spelar huvudrollen, allt börjar liksom kännas som BarbWire...

kan man ju tycka.

;)

Jag håller absolut med dig... Jag blir genast misstänksam, och (ja) ibland till och med dömer ut en serie på grund av att skaparna försöker sälja den med ett "pretty face" i huvudroll/en/erna... Med tanke på hur många lovande serier som läggs ner efter bara några avsnitt i USA, räcker det ju uppenbart inte med en bra handling och duktiga skådisar längre... Nåja, Dark Angel lades ju också ner, så en snygg yta räcker ju lyckligtvis tydligen inte längre heller!

Edited by Tr3kk
menar du Zack?har för mig jag hörde det oxå.. men jag tittade aldrig noga senare... får kolla upp det när jag får tillbaka mina videoband från min kompis...

Dark Angel vekar komma tillbaka nu senare i höst.. förhoppningsvis... Sen så ryktas det om att DA inte ska återkomma med en 3:e säsong.. får se vad rykterna leder till.. ???

Jepp det var Zack jag menade men jag kan inte minas att jag såg nån tatuering...

jag tycker dark angel e mycket bra!! :D

Alla tycker faktiskt inte hon ser bra ut heller. Och så dålig skådis är hon inte heller, det finns de som är mycket sämre som är mycket större.

Kul att se en annorlunda sida av Alec i gårdagens avsnitt måste jag säga. Börjar bli mer karaktärsutveckling i serien. Synd bara som sagt att den lades ner.

• 2 weeks later...

Har redan sett alla avsnitt för länge sedan, ska dock inte förstöra ngt för er andra :)

Men vet ni om att Jessica Alba, faktiskt ansågs för ful för rollen då hon provspelade den första gången...

Måste varit någon som glömt sina glasögon hemma som sa det....

Har redan sett alla avsnitt för länge sedan, ska dock inte förstöra ngt för er andra :)

Men vet ni om att Jessica Alba, faktiskt ansågs för ful för rollen då hon provspelade den första gången...

Måste varit någon som glömt sina glasögon hemma som sa det....

Serien handlar ju om en gen manipulerad tjej, dom ville väl ha en kombinering av Carmen Elektra och Cindy Crawford i rollen som max. :vulcan:

kan man ju tycka.

;)

Tja de borde kanske träffa mina tjejkompisar, tjejer som platsar för "tuffa" militära samanhang är lika breda som långa (lite överdrivet) men de är absolut inte "tjocka" för det men absolut inte så undernärda som den vanliga holliwood militärbruden med läpstift och har tid att balsamera håret ute i fält :)

• 3 weeks later...
Guest Kathryn Archer

Avsnittet från igår var verkligen bra. :)

Avsnittet gav en hel del frågor...

Hur kom det sig att Max överlevde ormgiftet?

Vad är det för folk?

Vad händer då "överföringen" eller bad nu pojken kallade det sker?

Synd att det snart är slut.

Man får hoppas att avslutningen svarar på alla frågor. :vulcan:

Tycker som ovanstående att avsnittet igår var riktigt bra och spännande. Det är sådant här man vill se i en SciFi serie! Gillar även utvecklingen av serien som från början mest handlade om Manticore och att Max ska hålla pli på sina likar.

Nu när dom andra super människorna som vill ta över världen har kommit in i bilden så blir det en större spänning i allt.

Max överlevde giftet för Manticore hade lyckats bättre med sina genmanipulationer än vad de andra super människorna trodde. Ormgiftet är ju ett test som de har för att verkligen se om de är övermänniskor eller inte. Då får de vara med i klubben om att ta över världen typ.

Alba är inte undernärd, snarare otroligt vältränad.

Det senaste avsnittet var ganska dåligt, det var ju nästan som om dom kopierat en hel del av x-men tidningarna. Tänk efter! det var anti-transgen protester, kloaker, en massa prat om att transgena inte skulle ha samma rättigheter som vanliga människor. Visst jag gillar x-men tidningarna men det känns som Dark Angel kopierar en massa annat under säsong 2. Kanske det var därför serien slutade efter säsong 2. :vulcan:

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...