thamupp Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 (edited) jag kolla runt lite på databasen och då hittar jag det här http://www.startrekdb.se/avsnitt/avsnitt.php?trek=tng&avsnitt=4.23 Aha tänkte jag Triller nämns i TNG också så jag klickar på länken "Triller" då kommer det här fram: http://www.startrekdb.se/arter/arter.php?trek=tng&art=57 Inte så lik Triller som jag tänker på så jag klickar vidare via DS9 till Jadzia Dax och från henne till "Triller" då kommer det här upp: http://www.startrekdb.se/arter/arter.php?trek=ds9&art=7 Båda beskrivningarna stämmer in på varandra men inte bilderna, så min fråga är har jag missat nåt? :o Bör nämnas att avsnittet The Host är ett av de få avsnitt av TNG jag missat. Edited November 20, 2009 by thamupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 21, 2009 Report Share Posted November 21, 2009 Nejdå, det har du inte. Man prövade originaltrillsminkningen på terry farrel, som spelade Jadzia, men producenerna tyckte inte att den funkade. Hon blev inte tillräckligt vacker så de beslutade att ge Terry Farrells trill prickar istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted November 21, 2009 Author Report Share Posted November 21, 2009 Nejdå, det har du inte. Man prövade originaltrillsminkningen på terry farrel, som spelade Jadzia, men producenerna tyckte inte att den funkade. Hon blev inte tillräckligt vacker så de beslutade att ge Terry Farrells trill prickar istället. okej då vet jag :P men varför de två fakta sidorna på databasen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 21, 2009 Report Share Posted November 21, 2009 Trill prickarna är definetivt bättre. TNG trills får dem att se ut som klingons vilket inte är bra och dessutom lätt att förväxla. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 Trill prickarna är definetivt bättre. TNG trills får dem att se ut som klingons vilket inte är bra och dessutom lätt att förväxla. J. Producenterna resonerade att prickarna fungerade ju på Famke Jansen, som spelade the perfect mate i TNG... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 Jag har noterat det du har sagt, thamupp, om de dubblerade artiklarna. Självfallet skulle dessa ha varit en och samma gemensam art, och detta är nu justerat. Tack för påpekandet! Om ni hittar fler sådana här missar, skicka det direkt till någon av oss redaktörer så ordnar vi det fortast möjligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted November 22, 2009 Author Report Share Posted November 22, 2009 Jag har noterat det du har sagt, thamupp, om de dubblerade artiklarna. Självfallet skulle dessa ha varit en och samma gemensam art, och detta är nu justerat. Tack för påpekandet! Om ni hittar fler sådana här missar, skicka det direkt till någon av oss redaktörer så ordnar vi det fortast möjligt! ingen orsak :P jag var väldigt förvirad där ett tag :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Vid varje artikel på databasen finns det en knapp som det står "Skicka in bidrag" på, använd den så kommer det till oss redaktörer ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Mr Trek: Jag tror inte denna knapp är öppen för alla än, men den kommer så småningom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Nehe, den visas visst bara för redaktörer (undrar varför vi behöver se den när vi skriver genom admincentrat?). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Ska du hålla på och avslöja en massa hemligheter så där utan vidare? :lol: ;) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Ingen hade sagt att det var en hemlighet :P Och jag trodde att den fanns för allmänheten redan :P Om detta var top secret så får du väl radera inläggen :P (Många :P smileysar det blev där :P :P :lol: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts