Gå till innehåll
thamupp

Skillnad på Trill och Trill?

Rekommenderade inlägg

jag kolla runt lite på databasen och då hittar jag det här

http://www.startrekdb.se/avsnitt/avsnitt.php?trek=tng&avsnitt=4.23

Aha tänkte jag Triller nämns i TNG också så jag klickar på länken "Triller"

då kommer det här fram:

http://www.startrekdb.se/arter/arter.php?trek=tng&art=57

Inte så lik Triller som jag tänker på så jag klickar vidare via DS9 till Jadzia Dax och från henne till "Triller" då kommer det här upp:

http://www.startrekdb.se/arter/arter.php?trek=ds9&art=7

Båda beskrivningarna stämmer in på varandra men inte bilderna, så min fråga är har jag missat nåt? :o

Bör nämnas att avsnittet The Host är ett av de få avsnitt av TNG jag missat.

Redigerad av thamupp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nejdå, det har du inte. Man prövade originaltrillsminkningen på terry farrel, som spelade Jadzia, men producenerna tyckte inte att den funkade. Hon blev inte tillräckligt vacker så de beslutade att ge Terry Farrells trill prickar istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nejdå, det har du inte. Man prövade originaltrillsminkningen på terry farrel, som spelade Jadzia, men producenerna tyckte inte att den funkade. Hon blev inte tillräckligt vacker så de beslutade att ge Terry Farrells trill prickar istället.

okej då vet jag :P men varför de två fakta sidorna på databasen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trill prickarna är definetivt bättre. TNG trills får dem att se ut som klingons vilket inte är bra och dessutom lätt att förväxla. J.

Producenterna resonerade att prickarna fungerade ju på Famke Jansen, som spelade the perfect mate i TNG...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har noterat det du har sagt, thamupp, om de dubblerade artiklarna. Självfallet skulle dessa ha varit en och samma gemensam art, och detta är nu justerat. Tack för påpekandet!

Om ni hittar fler sådana här missar, skicka det direkt till någon av oss redaktörer så ordnar vi det fortast möjligt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har noterat det du har sagt, thamupp, om de dubblerade artiklarna. Självfallet skulle dessa ha varit en och samma gemensam art, och detta är nu justerat. Tack för påpekandet!

Om ni hittar fler sådana här missar, skicka det direkt till någon av oss redaktörer så ordnar vi det fortast möjligt!

ingen orsak :P

jag var väldigt förvirad där ett tag :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen hade sagt att det var en hemlighet :P Och jag trodde att den fanns för allmänheten redan :P Om detta var top secret så får du väl radera inläggen :P

(Många :P smileysar det blev där :P :P :lol: )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu