Jump to content

Spännande nyheter i bokutgivningen år 2010

Nyhet

Recommended Posts

utgivning_bocker_2010_1_091206_tumme.jpgutgivning_bocker_2010_2_091206_tumme.jpgutgivning_bocker_2010_3_091206_tumme.jpgutgivning_bocker_2010_4_091206_tumme.jpgutgivning_bocker_2010_6_091206_tumme.jpgutgivning_bocker_2010_7_091206_tumme.jpg

Vi har en spännande bokutgivning inom Star Trek-området för det närmaste året, om än mer begränsad än tidigare. Det finns ett flertal böcker planerade inom den nya alternativa tidslinjen (STXI) som kommer att handla en hel del om de vulcanska flyktingarna och deras jakt efter en ny värld att kalla sin egen. Vi har en roman som är kopplad helt till spelet Star Trek: Online (STO), vilket i sig är en riktigt spännande nyhet för alla spelfantaster, för att få se mer av händelserna i spelets universum.

utgivning_bocker_2010_8_091206_tumme.jpgSedan ser jag själv mycket fram emot utgivningen av Tyfonpakten (TYP) sist på året och i övrigt får vi se en renässans för litteratur omkring originalserien, både nyutgivningar av tidigare serietidningar samt originalromaner, alla utspelandes i den första tidslinjen (TOS).

Fullständig lista (så långt som det är känt)

Edited by Nyhet

Hur mycket färre böcker är det 2010 än i år?

Samtidigt ser de nya Star Trek 11-böckerna spännande ut. Jag kanske köper mig en eller några av dem, vilket skulle vara första gången på nästan femton år som jag köper en skönlitterär Trekbok :P

• Create New...