Nyhet Posted December 6, 2009 Report Share Posted December 6, 2009 (edited) Vi har en spännande bokutgivning inom Star Trek-området för det närmaste året, om än mer begränsad än tidigare. Det finns ett flertal böcker planerade inom den nya alternativa tidslinjen (STXI) som kommer att handla en hel del om de vulcanska flyktingarna och deras jakt efter en ny värld att kalla sin egen. Vi har en roman som är kopplad helt till spelet Star Trek: Online (STO), vilket i sig är en riktigt spännande nyhet för alla spelfantaster, för att få se mer av händelserna i spelets universum. Sedan ser jag själv mycket fram emot utgivningen av Tyfonpakten (TYP) sist på året och i övrigt får vi se en renässans för litteratur omkring originalserien, både nyutgivningar av tidigare serietidningar samt originalromaner, alla utspelandes i den första tidslinjen (TOS). Fullständig lista (så långt som det är känt) Januari Star Trek Captain's Log (TOS-serie) Inception (TOS) Star Trek Archives #8: Best of Spock (TOS-serie) Februari Star Trek (IDW) (STXI-serie) Mars Star Trek: Romulans (TOS-serie) Seven deadly sins The Needs of the Many (STO) April Unspoken Truth (TOS) The Children of Kings (TOS) Maj Refugees (STXI) [*]Juni [*]New Frontiers 18:e bok [*]Seek a Newer World (STXI) [*]Juli-september [*]More Beautiful than Death (STXI) [*]Myriad Universes #3: Shattered Light [*]Star Trek Omnibus: The Original Series (TOS-serie) [*]The Hazard of Concealing (STXI) [*][bok i STXI-tidslinjen] (STXI) [*]Oktober-december [*]The Typhon Pact #1: Seize the Fire (TYP) [*]The Typhon Pact #2: Zero Sum Game (TYP) [*]The Typhon Pact #3: The Rough Beasts of Empire (TYP) [ Till originalnyheten ] Edited December 7, 2009 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted December 6, 2009 Report Share Posted December 6, 2009 Fy, vad tråkigt med så få utgivningar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted December 6, 2009 Report Share Posted December 6, 2009 tråkigt med så få, men ser fram emot TYP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted December 7, 2009 Report Share Posted December 7, 2009 Så du läser också Star Trek-böcker thamupp? Välkommen till klubben i sådana fall Det är alldeles för få som gör det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 7, 2009 Report Share Posted December 7, 2009 Få? Hur som helst påminner det mig om att jag borde skriva klart min egen fan fiction novell... Hm när kan man börja klona sig själv, egentligen? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted December 7, 2009 Report Share Posted December 7, 2009 Det kanske inte var så få men det kändes som att det var mindre än i år men jag vet inte^ :P Mr Trek, jag läser inte alls mycket men jag har läst delar av Destiny-serien och dom tycker jag är fantastiskt bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted December 7, 2009 Report Share Posted December 7, 2009 thamupp: Då får man lov att tipsa om Terok Nor trilogin (speciellt bok två och tre) och I.K.S. Gorkon böckerna! JAF: Jag har då inte märkt av något stort ST-bok läsande... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 7, 2009 Report Share Posted December 7, 2009 Problemet är att jag har alldeles för mycket annat att stå i för att hinna läsa en massa böcker vid sidan av. Men jag lyckades faktiskt plöja igenom en mindre Cats novell idag som var ganska skoj. Men den tror jag blir lite väl OT för denna diskussion. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 7, 2009 Report Share Posted December 7, 2009 Hur mycket färre böcker är det 2010 än i år? Samtidigt ser de nya Star Trek 11-böckerna spännande ut. Jag kanske köper mig en eller några av dem, vilket skulle vara första gången på nästan femton år som jag köper en skönlitterär Trekbok :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 Då har du missat en del^... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts