Jump to content

Andromeda

Pjotr'k
 Share

Recommended Posts

Andromeda har börjat på tv4 science fiction jag börjad se igår (når jag fick veta att vi hade kanalen) och tyckte att den var ganska bra för er som är intriserade så går Red dwarf okså på tv4 science fiction det är synd att ds9 inte kommer att visas fören senare senare i vår

Edited by W T Riker

• 10 months later...
  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ha, jag råkade faktiskt se säsong fem först på Tv4 Sci-fi. Hade ett svagt minne av att jag hört talas om serien tidigare men det tog ett tag innan jag kopplade ihop seriens skapare med mannen bakom Star Trek fenomenet. I alla fall så älskade jag säsong fem av Andromeda och bestämde mig för att börja om från början på serien när Tv4 Sci-fi sände om från första avsnittet, även om min favoritkaraktär endast dyker upp i sista säsongen. Andromeda var väldigt roande, nästan lika mycket som Firefly, och dess anti-hjältar till besättning var väldigt underhållande att följa. Tyvärr så såg jag väl upp till säsong två där nånstans innan jag varken hade tid eller intresse för att fortsätta följa serien. Men Andromeda finns ändå med på min lista över favorit sci-fi serier. :)

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

eeh... det verkar inte som att det är "rätt" Andromeda de skall visa, går man in på deras hemsida ser man att det är en serie i fyra delar som heter "Andromeda Strain" som de skall visa. Inte Gene Roddenberrys Andromeda i 5 säsonger utan något annat...

• 4 months later...
Motivera varför du tycker så! Annars blir enradarna väldigt trista tyvärr. ;)

För att säga det väldigt kort; Robert Hewitt Wolfe slutade ;)

Jag kan bara hålla med The Tiny Little Lifeform om att serien ballade ur när han slutade, jag hade väldigt svårt att följa handlingen i slutet av serien även om jag såg på avsnitten direkt efter varandra.