Jump to content

Andromeda

Pjotr'k
 Share

Recommended Posts

• Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag missade det igen... den här gången pga dumma familjemedlemmar som inte förstod lappen jag hade skrivit... "spela in Andromeda, 16.30 på fyran (4). Ta bandet som ligger på bordet."

Kan man bli tydligare?! nej! Fattar nån? nej! Kommer jag nånsin att se Andromeda? Antagligen inte... *morr*

Lexa Doig är så sexig, jag måste bara säga det. Det är alltså hon som spelar Andromeda. Hon har varit med i lite annat SciFi av Roddenberry, om jag inte minns fel.

När hon i detta avsnitt uppenbarar sig i bara mässingen så understryker ju detta saken, speciellt som hon inte själv verkar bry sig. Tyvärr (eller som tur är, vet inte riktigt var jag skall stå) syntes bara axlarna och uppåt.

Det här med att ett hologram kan gå runt på skeppet är väl inte så dumt. Det påminner om en annan populär serie...

Citat: från Quiet den 9:45 pm den sep. 25, 2001

Lite för avklätt kanske.

Vad är det för fel med det? ;-) Skojar bara! Nu såg man ju inte något egentligen, bara fantasin som spelade ett och annat spratt.

Citat: från Quiet den 9:45 pm den sep. 25, 2001

Ska vi slå vad om att det kommer att bli nåt mellan kaptenen och Andromeda?;)

Det är nog rätt så säkert. När man såg blickarna mellan Andromeda och Kapten Dylan Hunt, speciellt från Andromedas sida när hon sade att Protokollet hindrar allt annat än professionella relationer... De kommer nog så småningom att strunta i det protokollet. De är ju själva det Samvälde de tänker skapa, eller hur, så vem skall kolla dem?

Men det är väl inte Roddenberry som ligger bakom Voyager-storyn eller?

Så här är det (IMM iaf)...

Detta avsnittet fick skeppsdatorn Andromeda kroppslig form. Kaptenen Hunt (som inte är en kvinna, killen med hockey-frillan...) och Andromeda verkar ha nåt på g...dom båda stog o tittade varanndra i ögonen och sa..."Uhhmmmmm, det va ju trevligt att se dig på riktigt" Och va lite sådär blyga för varrandra.

Ungefär så är det :)

De är ju inte konstigt att dom tittar på varandra, Andromeda har ju sett Hunt naken i dushen ett antal ggr och han ser henne spritt språngande naken på bryggan :o

Ella, det finns två kaptener. Den kvinnliga (har glömt vad hon heter) är kapten på det skepp som räddade Andromeda från det svarta hålet och Dylan Hunt som är Andromedas kapten. Så egentligen så är inte den kvinnliga kapten längre utan det är Hunt.

Den kvinnliga fd kapten heter Beka Valentine.

Det behöver ju inte bli så att Andromeda och Hunt blir ett par! Avsnittsskrivarna kanske bara luras och att det istället blir Beka och Hunt som till slut blir ett par, för annars blir det uppdelat; de på det andra skeppet och de på Andromeda. Vi får väl se...