Jump to content

Recommended Posts

• Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu ska vi ju inte överdriva. Sååå bra är ju faktiskt inte Andromeda. Det är lite underhållning men skådespelarna är ju inga höjdare direkt. Karaktärerna kan man ju också vara lite tveksam till. Voyager och Star Trek i övrigt, håller en klass för sig (IMM)!

Citat: från mumle den 4:36 pm den okt. 16, 2001

Nu ska vi ju inte överdriva. Sååå bra är ju faktiskt inte Andromeda. Det är lite underhållning men skådespelarna är ju inga höjdare direkt. Karaktärerna kan man ju också vara lite tveksam till. Voyager och Star Trek i övrigt, håller en klass för sig (IMM)!

VOy håller inte (enligt mig upp star trek lika mycket som de andra 4 serier.

Personligen så tycker jag att Babylon 5 är en väldigt bra serie med bra handling och skådespelare, har sett alla avsnitt och långfilmerna. Har oxå sett Crusade, den serie som var baserad på B5, men som tyvärr inte kom så långt i produktion :(

Andromeda verkar oxå vara lovande, tyvärr så har jag missat några avsnitt, men jag tycker att det har börjat bra.

Men o andra sidan så ser jag på allt som har med sci-fi att göra, bra eller dåligt :alien:

• 2 months later...
Jocke

Vad hände med Crusade?

Crusade lades ner pga att seriens skapare J. Michael Straczynski och TV-kanalen TNT inte riktigt kom överens om hur serien skull utformas, enligt vad jag har läst så ville TNT ha mer våld och sex i serien. Det kan hända att The Sci-Fi channel kanske börjar sända serien igen, men det är ett stort kanske. Det är synd, Crusade var ju IMM riktigt bra :sadlike:

vad e Andromeda för serie, och är det första säsongen som sänds eller har det sänts nåt tidigare...?

TV4 sände första halvan av första säsongen i höstas. Serien kretsar kring en kapten som vart frusen i tiden och sedan får se hur hela galaxen förändrats sedans hans dagar. Med sitt skepp Andromeda och en liten besättning ger han sig ut på en resa för att återinför lag och rättvisa i Galaxen. Tror det finns mer info i början av detta ämne.

Jag har sett alla avsnitt som hittills gått på TV4 och jag är inte imponerad. Det enda avsnittet som har varit riktigt bra var avsnittet då tjejen med lila hud skulle styra skeppet in i slipstream och de hamnade bakåt i tiden är ett av de största slagen mellan samväldet och nietscheanerna (stavning?). Resten av avsnitten har varit ganska dåliga. Med det är ju bara den första säsongen och de flesta serier är inte så bra då. Så jag får väl fortsätta att titta på Kapten Herkules och hans besättning och hoppas att serien blir bättre i nästa säsong om nu fyran visar denna.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...