Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Andromeda

Recommended Posts

Senaste avsnittet (i måndags) var väl bara WOW!?!

Jag gillar Rommie skarpt. Skådespelaren gör ett verkligt bra jobb (sedan är hon ju snygg också - men det är inte det primära här). Skådespelarinsatserna är lysande ut i fingerspetsarna. Där kaptenen falerar, lyckas Rommie. Där övriga skådespelare (läs: Harper) beter sig töntigt bländar Rommie.

Avsnittet hamnade i huvudsak om Rommie och jag vill gärna se fler dylika...

Betyget blir 9,5/10

Senaste avsnittet (i måndags) var väl bara WOW!?!

Jag gillar Rommie skarpt. Skådespelaren gör ett verkligt bra jobb (sedan är hon ju snygg också - men det är inte det primära här). Skådespelarinsatserna är lysande ut i fingerspetsarna. Där kaptenen falerar, lyckas Rommie. Där övriga skådespelare (läs: Harper) beter sig töntigt bländar Rommie.

Avsnittet hamnade i huvudsak om Rommie och jag vill gärna se fler dylika...

Betyget blir 9,5/10

Jag håller med det var roligt att se Rommie så där man tänker inte henne så där cool.....

Är det nån som vet om dom kommer att sända nå fler avsnitt av Andromeda..... :colgate:

Skulle tro det, för de visade väl aldrig hela säsong två? Kommer antagligen tillbaka när Kolla kommer igen.

Andromeda är en av mina favvo-serier. Hoppas de börjar sända den snart igen. Jag läste i tv-bilagan att Fyran köpt in nya avsnitt men att de inte är tablålagda än. Jag ska nog mejla dem och fråga.

Asså jag har sett många andromeda avsnitt men jag blir bara mer uttråkad varje gång jag ser den.

T.ex. Hur kan 6 personer styra över ett skepp som egentligen ska ha en besättning på 1000 personer?(tror det var 1000).

Dessutom verkar det bara finnas en kille som sköter om själva skeppet och fixar det å så. ( kom inte ihåg hans namn, lite spinkig).

Tror att du tänker på Harper.

Jag gillar andromeda, det är en väldigt roande serie, den går inte så jättedjupt och lite meningslöst våld då och då. Och det är inte nåt jättestort fel på effekterna (jag stör mig inte på dem) Jag hoppas bara att tv4 börjar visa den igen (eller nån annan sf serie)

Alltså tycker ingen annan att Andromeda är ganska mycket overkligt.

Plötsligt är skeppet på andra sidan galaxen och som jag sa förrut : HUr kan man styra ett skepp med egentligen bara en ingenjör när skeppet är designat för minst 1000 personer. dEt är hlet omöjligt.

Men jag säger inte att jag inte gillar Andromeda. Den är lite roande men jag störs på att den är så overklig.

Jag håller med Rehnvall här !

Det är ju Sci-fiction men det måste ju fortfarande vara trovärdigt. Man kan ju inte böja på regler hur mycket som helst.

Man kan ju inte bara säga att det är sci-fiction som en ursäkt för att hela besättningen på Andromeda är borta och den enda som kan sköta skeppet är en liten kille som har post traumatisk syndrom. (kom inte ihåg vad han heter). Den andra är en tjej med en svans som gillar mer att dansa än att styra ett skepp och den tredje är ett muskelberg som gillar att spela basket. Så finns en Kapten som är ganska bra även om han har lite av storhetsvansinne och en annan "kapten-tjejen" som jag oxå gillar.

It wasn`t me, it was the one-armed man. :tomte:

Edited by Captain Proton

Istället ska jag skriva om mina favorit avsnitt på Andromeda. Jag tycker Andromeda var bra i början särskilt de första avsnitten. Senare har det bara blivit sämre :(

. Ett annat bra avsnnitt är när dom möter Andromedas systerskepp som är nåt slags spökskepp och besättningen är androider.

Edited by Jocke

Istället ska jag skriva om mina favorit avsnitt på Andromeda. Jag tycker Andromeda var bra i början särskilt de första avsnitten. Senare har det bara blivit sämre :(

. Ett annat bra avsnnitt är när dom möter Andromedas systerskepp som är nåt slags spökskepp och besättningen är androider.

Tycker faktiskt tvärtom. Tyckte hela serien nådde sin höjdpunkt (utav det jag sett iaf) i slutet av säsong ett början av säsong två. Dubbelavsnittet som band ihop säsongerna var helt underbart

Jag har sett fram till säsong säsong 3 episod 8 (har alla fram till 3x08) och jag tycker att det blir klart bättre hela tiden, "humorn" i serien är oxå ganska bra.

Något som verkligen är kass, är specialeffekterna, till och med jag hade kunnat göra bättre i Adobe Photoshop!

Men men.... Star Trek ska det va! :)