Jump to content
Sign in to follow this  
Morn

Farscape

Recommended Posts

Och nu måste vi rädda scape.

kollar på save farscape

Ju mer jag ser om avsnitt så kommer jag fram till att scape är den bästa sci-fi serien genom tiderna (ok TAS är ett undantag då TAS är en klass för sig)

länge leve Farscape

Kanske något att senare satsa på. :) Jepp jag menar bra skrev bar woops... :rolleyes: Men men varkar som att alla bara har nå possetivt att säga om serien så vem vet kanske testar den serien nån gång.. Men just nu ser man TNG så då får det bli senare.. :P Och ja nu fixade jag litte längre inlägg eftersom ja en del inte uppskatar att jag skrev ett så kort inlägg.. :( *förlåt* ska försöka att inte upprepa det.

Edited by Lieutenet Lind

Lieutenet Lind, du vet vad vi tycker om one-liners. Utveckla resonemanget tack!

Nån som har koll på en bra farscape-sajt, typ som startrek.com fast för farscape, med lite avsnittslistor o. dyl.?

http://www.bbc.com/farscape är nog en av de bästa sidorna om farscape.

Innan hag hittade den här sidan så slängde jag ihop ett startrek och farscape-forum på http://hfs.happsburg.mine.nu .

Sidan blev inte precis en succé. Jag skall ta bort startrek-delen i forumet och be alla trekkers att bli medlem här istället. Farscapedelen blir kvar då jag inte känner till något svenskt farscape-forum.

Kul med Scape forum

där måste man ju vara med om man är en scaper

Ser att du blev med i mitt forum Morn... Trevligt.

Mitt forum är just nu en liten anarki. Det skall också döpas om. Herno Farscape och Star Trek lockar inte så många användare. Bli inte medlem där pga. Star Trek-delen då den är låst.

De som är lugna och snälla och drar användare till forumet kommer att få erbjudande om att bli moderator.

Jag vill poängtera att jag inte vill konkurera med det här foumet och därför har jag stängt Star Trek-delen.

Edited by VaCUm

Nu har jag fått upp sidan igen...

Din sida är inte macintoshkompatibel... registreringsdelen fungerar inte i någon av mina webläsare (Internet Explorer och Safari). Du kan således radera de två senaste medlemmarna...

Nu har jag fått upp sidan igen...

Din sida är inte macintoshkompatibel... registreringsdelen fungerar inte i någon av mina webläsare (Internet Explorer och Safari). Du kan således radera de två senaste medlemmarna...

Inte? De fungerar finfint på min mac med Internet Explorter 5.1... Men designen stämmer inte helt. Temat som jag kör kräver för övrigt IE5+

Undrar just om ditt forum bli någon succé... nerlagda serier finns väl tyvärr inte så mycket nytt att disskutera om tyvärr, speciellt om alla forumdeltagare redan sett alla avsnitt som spelades in? Ett bra exempel är ju att voyagerdisskusionerna på det här forumet ebbat ut betänkligt sedan SVT slutade sända serien! Även om jag avgudar Babylon 5 skulle jag inte komma på tanken att starta ett forum om serien, inbördes beundran är inte tillräckligt för att hålla ett forum aktivt någon längre tid!

Farscape.com kan man läsa följande.

"Rallying cry of fans and critics alike is answered as new Farscape special event miniseries is announced by Sci-Fi to premiere in fall"

Miniserien på 4 tim som heter "Farscape: Peacekeeper War" kommer att avsluta serien Farscape :(

Bättre än inget...

Cross my heart, smack me dead, stick a lobster on my head.

från Crackers dont matter eppen :)

Farscape är en jevligt skön serie :) Diggar den stenhårt... Peacekeeper Wars på slutet var en värdig avslutning på spektaklet :D

Är det bara jag som inte fattar Farscape? såg första avsnittet, blev så uttråkad att jag aldrig skulle få för mig att kolla på nästa. Tycker hela Farscape konceptet verkar lite... mysko.

Är det bara jag som inte fattar Farscape? såg första avsnittet, blev så uttråkad att jag aldrig skulle få för mig att kolla på nästa. Tycker hela Farscape konceptet verkar lite... mysko.

<{POST_SNAPBACK}>

Försök igen....jag tycket det är FRUKTANSVÄRT BRA!!! Brukar t o m säga att det är den b??sta SF jag sett....(risk att bli dödad för att säga det här...?) :P

Försök igen....jag tycket det är FRUKTANSVÄRT BRA!!! Brukar t o m säga att det är den bästa SF jag sett....(risk att bli dödad för att säga det här...?)  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Bästa SF?! nånsin hört talas om star trek? :P

Verkar som om alla andra skarpt gillar Farscape så jag får väl ge serien en ny chans... :)

Handlar om austronauten John Chrichton som sugs in i ett maskhål under en pågående låg atmosfärsflygning och spottas ut på andra sidan av universum.

Underbar serie, har allt, humor, action, kärlek :)

det är vackert, konstnärligt, underbart, och jättebra och sjukt galet :)

Edited by Tigge